Duńska marka The Fabricant sprzedała wirtualną sukienkę za 10 tysięcy dolarów

Duńska marka The Fabricant sprzedała wirtualną sukienkę za 10 tysięcy dolarów
Nie, to nie jest żart. Duńska marka The Fabricant, oferująca wirtualne ubrania, niedawno sprzedała sukienkę, która w praktyce nie istnieje, za niecałe 10 tysięcy dolarów.
O autorze
1 min czytania 2019-06-04

Byli już wirtualni influencerzy, więc teraz przyszedł czas na wirtualną odzież. Duńska marka The Fabricant, specjalizująca się w tworzeniu digitalowej odzieży, wystawiła jedną swoją sukienkę na aukcję. Projekt tak bardzo się spodobał, że został wylicytowany za niecałe 10 tysięcy złotych!

Twórcy marki chcą w niedalekiej przyszłości oferować podobne projekty, lecz również jako szkice 2D, by osoba, która stanie się posiadaczem sukienki, miała możliwość faktycznego odtworzenia jej.

Zapytacie – po co komu ubrania, których i tak nie można założyć? Otóż jakiś czas temu głośno było o norweskiej marce Carlings, która oferuje wirtualne ubrania po to, by na przykład modowi influencerzy mogli pokazywać się w nowych ubraniach, bez konieczności kupowania ich. Brand tym samym chce walczyć z nadmiernych konsumpcjonizmem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W dzisiejszych czasach przesiąkniętych nowymi technologiami, postać wirtualnego influencera nikogo już nie dziwi. KFC postanowiło więc podążyć za trendem i jednocześnie trochę zakpić z tego dziwnego zjawiska, tworząc teraźniejszego Colonela Sandersa, który jest influencerem.

PS2

Na jej Instagramie widać luksusowe marki: Prada, Chanel, Proenza Schouler i wiele innych. Jej konto obserwuje już ponad 550 tysięcy fanów. Ma 19 lat, mieszka w LA, jest modelką i piosenkarką. Co wyróżnia jej profil i sprawia, że cieszy się taką popularnością? Wszystko byłoby normalne, gdyby nie fakt, że Miquela Sousa (znana jako @lilmiquela) jest… wirtualna!