Techniki copywriterskie wpływające na wyższy współczynnik konwersji

E-Wizerunek

partnerem merytorycznym działu jest Warsaw Media House

Techniki copywriterskie wpływające na wyższy współczynnik konwersji

Wiele mówi się o marketingu treści, ale jest to bardzo ogólny termin, dlatego warto przyjrzeć się bliżej konkretnym technikom copywriterskim. Jednym z ważnych elementów jest odpowiedni dobór słów kluczowych. O tym i o innych sposobach na podwyższenie współczynnika konwersji przeczytasz w artykule.

Z materiału WMH dowiesz się:

  1. Dlaczego warto zainwestować w treści?
  2. Od czego zależy sukces copywritingu
  3. Znane techniki copywriterskie
  4. Dlaczego warto inwestować w unikalne treści?
  5. Czym kierować się przy wyborze copywritera?

Słowa kluczowe – prawdziwe wyzwanie

Sekret copywritingu tkwi w umiejętnym doborze słów kluczowych, ale też ich odpowiednim zagęszczeniu. W praktyce okazuje się, że ta druga kwestia jest łatwiejsza, dlatego rozwińmy temat słów kluczowych. Na rynku mamy dostępnych wiele narzędzi, w tym darmowych. Jednym z nich jest popularny Ubersuggest. Wyszukiwanie słów kluczowych jest proste, ale co z ich ostatecznym wyborem? Podstawowym kryterium powinna być trafność, co oznacza, że nie mogą być ani za ogólne, ani zbyt specjalistyczne. Tylko to poprawi współczynnik konwersji, natomiast drugim czynnikiem jego zwiększenia są wykluczające słowa kluczowe. Te sprawią, że reklama będzie wyświetlana tylko dla określonej grupy. Słowo kluczowe powinno nawiązywać do oferowanej przez nas usługi lub asortymentu znajdującego się w sklepie internetowym.

Pisanie na strony www – na co zwrócić uwagę?

Jest kilka elementów strony, w przypadku których wyjątkową uwagę powinno się zwrócić na treści. Są to strona główna, na której potencjalny klient chce zdobyć informacje o oferowanych przez nas produktach lub usługach, ale ma też ona zachęcić klientów do odwiedzania innych podstron. Powszechną praktyką jest prowadzenie bloga, który ma dostarczyć czytelnikom wartościowych treści. Należy pamiętać o ich unikalności, obecności słów kluczowych, ale też o regularności zamieszczania wpisów. Dobrze sprawdzają się instrukcje obsługi i skondensowane teksty takie jak poradniki. Należy też wykorzystać sezonowość produktu lub usługi – na przykład, jeśli zbliża się lato i mamy w naszym asortymencie akcesoria do opalania, to warto o nich wspomnieć.

Optymalizacja czynnika konwersji – co zmienić?

Nie sprzyjają temu rozbudowane kategorie i powielone treści, na przykład opisy produktowe. Wtedy należy przebudować strukturę strony i zamieścić na niej opisy treści z uwzględnieniem słów kluczowych. Ważna jest też analiza potencjału treści, o której informacje dostarczymy dzięki statystykom danej strony internetowej. Ważnym elementem wszystkich treści jest również CTA. Komunikat ma zachęcić odbiorcę do zakupu. Należy pamiętać o prostocie przekazu. Najlepiej sprawdzają się bezpośrednie zwroty w 2. osobie liczby pojedynczej. Warto zadbać o chwytliwe hasła reklamowe, które często okazują się główną determinantą sukcesu. Przy wyborze copywritera warto zwrócić uwagę na to, czy jego portfolio zawiera również hasła reklamowe i nazwy firm.

Case study – klient z branży meblowej

Branża meblowa zyskuje na popularności, co wiąże się z obecnością dużej konkurencji. Dlatego tak ważna jest dbałość o unikalność treści. Klient Warsaw Media House miał atrakcyjne zdjęcia produktowe i dobrze prowadzone social media. Podstawowym błędem były mało unikalne opisy, które ograniczały się zaledwie do dwóch ogólnych zdań. Brakowało również słów kluczowych. Poruszanie się po stronie było mało intuicyjne. Wpisy na bloga nie były umieszczane regularnie, a ich treść była standardowa i nie angażowała czytelnika. Widocznie były pisane dla robotów, a nie ludzi, a słowa kluczowe były upchane na siłę. Dodaliśmy też linki zewnętrzne i zadbaliśmy o odpowiedni anchor tekst, aby zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia. W tym miejscu warto zaprzeczyć popularnej praktyce umieszczania popularnych fraz „kliknij tutaj”, „zobacz” na rzecz fraz kluczowych, na które strona będzie pozycjonowana. Powinniśmy pamiętać o umieszczeniu kilku anchorów tak, aby zróżnicować ruch.

 

O autorze:

Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na LinkedInie.

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedInFacebookInstagram

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij