Zenith: Konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych

W tym roku osoby na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu – wynika z raportu Media Consumption Forecasts opublikowanego dziś przez agencję mediową Zenith. Do 2021 roku światowa średnia wzrośnie do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.
O autorze
2 min czytania 2019-06-11

To piąta edycja publikowanego co roku raportu Media Consumption Forecasts. Zenith analizuje w nim zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 roku. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków z całego świata.

Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 roku, średnia długość czasu, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrosła z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13% rocznie to efekt dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji. Tempo tego wzrostu spowalnia, choć obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma, a na pozostałych światowych rykach powszechność tych urządzeń rośnie. Według prognozy Zenith do 2021 roku czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8% rocznie i w 2021 roku będzie stanowił 31% globalnej konsumpcji mediów (wobec 27% w 2019).

Telewizja nadal najpopularniejszym globalnym medium

Telewizja pozostaje największym medium na świecie. W tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza Zenith zapowiada niewielki spadek czasu oglądania telewizji − do 165 minut dziennie w 2021 roku, który jednak nie będzie miał wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów, który w 2021 roku wyniesie 33% (wobec 35% w 2019).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mobilny internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 rokiem średnia długość czasu poświęcanego na czytanie dzienników spadła z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania telewizji − ze 171 do 167 minut dziennie. Krótszy jest również średni czas korzystania z internetu na urządzeniach desktopowych − spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie, oraz czas spędzany w kinach, głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach − z 1,8 do 3 minut dziennie.

Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji, podobnie jak dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji internetu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Łączny czas konsumpcji mediów rośnie do 8 godzin dziennie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mobilny internet wpłynął na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie korzystając z mediów, podczas gdy w 2013 roku ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenith w 2021 roku przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.