TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

GroupM: rynek testuje programatyczną reklamę audio, marketerzy zainteresowani ofertą

Rozwój podcastów, muzycznych serwisów streamingowych oraz radia internetowego napędza dynamikę reklamy audio w sieci. Programatyczne możliwości jej zakupu raczkują, ale polscy reklamodawcy i plannerzy są zainteresowani zautomatyzowanym zakupem dźwiękowej e-reklamy.
O autorze
1 min czytania 2019-07-16

Zaledwie kilka proc. plannerów i reklamodawców w Polsce miało styczność z możliwościami programatycznego zakupu reklamy audio. Zainteresowanie jest jednak duże – bo co trzeci polski marketingowiec chciałby korzystać z takiego sposobu kupowania reklamy dźwiękowej, pokazuje badanie Xaxis (marka GroupM rozwijająca zaawansowane technologie zakupu mediów digital) i IAB Europe ujmujące także polski rynek.

Reklamodawcy dopiero testują na naszym rynku pierwsze możliwości programatycznego zakupu reklam audio – GroupM w Polsce od końca ub.r. integruje ofertę serwisów umożliwiających zautomatyzowany zakup reklam audio (m-audio). Na razie są w niej cztery podmioty sprzedające reklamę dźwiękową w modelu programatycznym.

Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej. Badanie Xaxis i GroupM pokazało, że 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej.  

Jak pokazało badanie Xaxis i IAB Europe, zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu wynika przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu, naturalnie kuszą także w reklamie audio. Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital, stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych przez Xaxis i IAB Europe), w radiu internetowym (80 proc.) oraz w przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.