„Problemy dorosłych obciążają codzienność dzieci”, także w szkole – nowa odsłona kampanii Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
„Problemy dorosłych obciążają codzienność dzieci”, także w szkole – nowa odsłona kampanii Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Czas powrotu do szkoły dla niektórych uczniów jest wyjątkowo trudny. Wiele dzieci każdego dnia niesie na swoich barkach nie tylko plecak wypełniony książkami i przyborami szkolnymi, ale również ciężar emocji i przeżyć, które bardzo często przenoszą na nie dorośli.

Problemy, z którymi się mierzą są jak niewidzialny ciężar, który nie pozwala cieszyć się dzieciństwem, utrudnia naukę i kontakty z rówieśnikami. Takie obciążenie może mieć również negatywny wpływ na zdrowie, rozwój oraz samodzielność w dorosłym życiu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kwestię tę podnosi nowa kampania Stowarzyszenia, której celem jest zebranie środków na zapewnienie opieki, specjalistycznego wsparcia i wyrównanie szans edukacyjnych podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych i programu „SOS Rodzinie”. Poprzez kampanię, Stowarzyszenie pragnie również podjąć dyskusję na temat roli pedagogów szkolnych i nauczycieli w pracy z dziećmi, wymagającymi szczególnego wsparcia i uwagi – dziećmi, które doświadczyły traumy.

Wiele dzieci, które trafiają pod opiekę Stowarzyszenia, ma za sobą trudne, a czasami traumatyczne doświadczenia, takie jak przemoc, rozpad rodziny, uzależnienia członków rodziny. Smutną konsekwencją tych przeżyć są często przytłaczające emocje, poczucie osamotnienia i bezsilność, które towarzyszą dzieciom codziennie, również w szkole. Z zachowaniami i emocjami dzieci, będącymi skutkami traumy muszą się mierzyć nie tylko ich opiekunowie, ale także rówieśnicy i nauczyciele. W tym roku, specjalnie z myślą o ważnej roli pedagogów i środowiska szkolnego, Stowarzyszenie przygotowało broszurę pt. „Szkoła wrażliwa na traumę”. Publikacja została opracowana w ramach międzynarodowego projektu Trauma-informed Caregivers – Investment to a Better Child Development współfinansowanego przez Nordic Council of Ministers

– Przed nauczycielami stoi wyzwanie takiej pracy z uczniem, która uwzględnia wiedzę o traumie i rozumie źródła jego zachowań. Aby skutecznie pomagać naszym podopiecznym, ściśle współpracujemy z nauczycielami. W tym celu w szkołach, do których uczęszczają podopieczni Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce prowadzimy m.in. specjalistyczne szkolenia poświęcone pracy z dzieckiem, które doświadczyło traumy. Opracowana ostatnio broszura pt. „Szkoła wrażliwa na traumę” ma na celu przybliżenie nauczycielom złożonego zagadnienia, jakim jest wpływ traumy na życie i zdrowie dziecka, oraz pomoc w codziennej pracy z uczniem, którego dotknęły takie doświadczenia – mówi Beata Kulig ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, jedna z autorek opracowania.

Ogólnopolska kampania rozpocznie się w sierpniu i potrwa do końca października, obejmując działania reklamowe w telewizji, prasie, Internecie, a także na nośnikach w komunikacji miejskiej. Działaniom promocyjnym towarzyszyć będzie film reklamowy. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VML Poland. Spot w reżyserii Arka Żyłki zrealizowała firma Papaya Films.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij