TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Problemy dorosłych obciążają codzienność dzieci”, także w szkole – nowa odsłona kampanii Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Czas powrotu do szkoły dla niektórych uczniów jest wyjątkowo trudny. Wiele dzieci każdego dnia niesie na swoich barkach nie tylko plecak wypełniony książkami i przyborami szkolnymi, ale również ciężar emocji i przeżyć, które bardzo często przenoszą na nie dorośli.
O autorze
1 min czytania 2019-08-27

Problemy, z którymi się mierzą są jak niewidzialny ciężar, który nie pozwala cieszyć się dzieciństwem, utrudnia naukę i kontakty z rówieśnikami. Takie obciążenie może mieć również negatywny wpływ na zdrowie, rozwój oraz samodzielność w dorosłym życiu.

Kwestię tę podnosi nowa kampania Stowarzyszenia, której celem jest zebranie środków na zapewnienie opieki, specjalistycznego wsparcia i wyrównanie szans edukacyjnych podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych i programu „SOS Rodzinie”. Poprzez kampanię, Stowarzyszenie pragnie również podjąć dyskusję na temat roli pedagogów szkolnych i nauczycieli w pracy z dziećmi, wymagającymi szczególnego wsparcia i uwagi – dziećmi, które doświadczyły traumy.

Wiele dzieci, które trafiają pod opiekę Stowarzyszenia, ma za sobą trudne, a czasami traumatyczne doświadczenia, takie jak przemoc, rozpad rodziny, uzależnienia członków rodziny. Smutną konsekwencją tych przeżyć są często przytłaczające emocje, poczucie osamotnienia i bezsilność, które towarzyszą dzieciom codziennie, również w szkole. Z zachowaniami i emocjami dzieci, będącymi skutkami traumy muszą się mierzyć nie tylko ich opiekunowie, ale także rówieśnicy i nauczyciele. W tym roku, specjalnie z myślą o ważnej roli pedagogów i środowiska szkolnego, Stowarzyszenie przygotowało broszurę pt. „Szkoła wrażliwa na traumę”. Publikacja została opracowana w ramach międzynarodowego projektu Trauma-informed Caregivers – Investment to a Better Child Development współfinansowanego przez Nordic Council of Ministers

– Przed nauczycielami stoi wyzwanie takiej pracy z uczniem, która uwzględnia wiedzę o traumie i rozumie źródła jego zachowań. Aby skutecznie pomagać naszym podopiecznym, ściśle współpracujemy z nauczycielami. W tym celu w szkołach, do których uczęszczają podopieczni Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce prowadzimy m.in. specjalistyczne szkolenia poświęcone pracy z dzieckiem, które doświadczyło traumy. Opracowana ostatnio broszura pt. „Szkoła wrażliwa na traumę” ma na celu przybliżenie nauczycielom złożonego zagadnienia, jakim jest wpływ traumy na życie i zdrowie dziecka, oraz pomoc w codziennej pracy z uczniem, którego dotknęły takie doświadczenia – mówi Beata Kulig ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, jedna z autorek opracowania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Ogólnopolska kampania rozpocznie się w sierpniu i potrwa do końca października, obejmując działania reklamowe w telewizji, prasie, Internecie, a także na nośnikach w komunikacji miejskiej. Działaniom promocyjnym towarzyszyć będzie film reklamowy. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VML Poland. Spot w reżyserii Arka Żyłki zrealizowała firma Papaya Films.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się