BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię deep fake

Bank BNP Paribas w ramach współpracy z Aretą Szpurą przeprowadził pierwszą w Polsce kampanie wykorzystującą technologię deep fake.
O autorze
1 min czytania 2019-09-19

W ramach współpracy Banku BNP Paribas z Aretą Szpurą, w środę – 18 września br. Areta na swoim instagramie zaczęła zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek, czy brak segregacji odpadów. Wszystkim widzom wydało się to o tyle dziwne, że Areta Szpura przez niektóre media uznawana jest wręcz za „twarz polskiej ekologii”. Niedawno wydała książkę pt. „Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”, a wcześniej zainicjowała akcję „Tu pijesz bez słomki”. Dlaczego zatem tak nagle zmieniła swoje poglądy?

Dopiero następnego dnia okazało się, że bohaterką insta stories była tak naprawdę koleżanka Arety, która dzięki technologii deep fake mogła przez jeden dzień przejąć jej profil.

– Internet wydaje nam się pozornie wolnym medium, ale niestety musimy się nauczyć kwestionować to, co tam widzimy. W dzisiejszych czasach nie tylko są to wyreżyserowane zdjęcia z odpowiednim filtrem na Instagramie, ale i nowoczesne technologie z których zagrożeń ja sama nie zdawałam sobie sprawy. Mam nadzieję, że dzięki tej akcji alarmowa lampka zapali się nam częściej w głowie i będziemy ostrożniejsi w naszych zachowaniach – komentuje Areta Szpura.

Przeprowadzona akcja ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w sieci oraz promocję „Karty Otwartej na eŚwiat, którą BNP Paribas przygotował z myślą o osobach „żyjących” w Internecie. Klient wraz z Kartą otrzymuje dedykowany pakiet, który zawiera atrakcyjne cyber ubezpieczenie, dzięki któremu może otrzymać bezpośrednio rekompensatę, jeśli zakupione przez Internet towary są wadliwe lub ich nie otrzymał. Co ważne, dzięki ubezpieczeniu klient może bezpłatnie odzyskać utracone dane z dysku lub kart pamięci.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako Bank zmieniającego się świata chcemy zwracać uwagę na zagrożenia płynące również ze świata wirtualnego. Kradzież tożsamości to wbrew pozorom coraz bardziej powszechny problem – i nie mówimy tu tylko o tak zaawansowanych technologiach jak deep fake. Już teraz realnym zagrożeniem jest tzw. “phishing” dzięki któremu hakerzy potrafią wyłudzić login i hasło do konta za pomocą fejkowych maili, do złudzenia przypominających te wysyłane z banku. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty „Kartę Otwartą na eŚwiat” wraz z którą klient otrzymuje atrakcyjne cyber ubezpieczenie – komentuje Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu w Banku BNP Paribas.

Autorami pomysłu na kampanię jest Feeders Agency. Za przygotowanie video w technologii deep fake odpowiada White Kanga.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się