Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Santander Bank Polska kolejny raz walczy z telefonami za kółkiem

Po zeszłorocznej kampanii Santander Bank Polska „Zaparkuj telefon i jedź” przyszedł czas na edukację i przekonanie kierowców, że za kółkiem warto być #SmartOff.
O autorze
2 min czytania 2019-09-20

Kampania „Zaparkuj telefon i jedź”, która została zrealizowana w 2018 r. w ramach edukacyjnego projektu „Jak Jeździsz”, była jedną z pierwszych akcji zwiększających świadomość zagrożenia, jakie niesie ze sobą patrzenie w ekran telefonu w trakcie jazdy. Wyniki badań kierowców, przeprowadzone w marcu ubiegłego roku przez 4p Research Mix dla Santander Bank Polska pokazały, że wśród 17. największych zagrożeń na drodze kierowcy nie uwzględnili używania telefonów. Jednocześnie na czwartym miejscu tego zestawienia znaleźli się nieskoncentrowani na drodze kierowcy.

– W ramach projektu „Jak Jeździsz” nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety – to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat jako jedną z ich głównych przyczyn wymienia się właśnie korzystanie ze smartfonów. Zresztą nietrudno to zauważyć – wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor biura sponsoringu i projektów relacyjnych Santander Bank Polska.

Santander Bank Polska chce wspierać działania na rzecz rozwiązania tego problemu, dlatego postanowił najpierw uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, gdzie leży jego źródło. Tak zapoczątkowano kampanię Zaparkuj telefon i jedź, obecną w mediach społecznościowych, a także w radiu i prasie pod koniec 2018 r.

Nie jest łatwo zmienić przyzwyczajenia kierowców, dlatego Bank podjął decyzję o kontynuowaniu walki z problemem także w 2019 r. Tegoroczną kampanię zainaugurował w lutym br. imponujących rozmiarów mural przy jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Warszawie – Placu Zawiszy. Mural „#Zaparkuj telefon i jedź” miał w niestandardowy sposób przypominać kierowcom, że wpatrywanie się w smartfona podczas jazdy rozprasza naszą uwagę, a to stwarza zagrożenie nie tylko dla nas samych, ale wpływa na bezpieczeństwo wszystkich innych uczestników ruchu drogowego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pisząc sms-a w trakcie jazdy jesteśmy nawet o 30% bardziej narażeni na potencjalny wypadek. Nie widząc co dzieje się wokół nas nie jesteśmy w stanie reagować w porę. Dlatego w 2019 r. walka z używaniem telefonu za kierownicą to główny kierunek naszej akcji – dodaje Katarzyna Meissner.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lato 2019 minęło pod znakiem akcji #SmartOff, w której kierowcy byli pytani o nawyki za kierownicą. Akcja polegała na informowaniu o faktach i skłaniała do refleksji – wszystko po to, by zwiększyć świadomość zagrożenia, jakie niesie ze sobą używanie telefonów w trakcie jazdy. Za pośrednictwem Facebooka o przedsięwzięciu dowiedziało się ponad 700 tys. internautów, a w samym konkursie wzięło udział ponad 240 osób. Kolejny etap tegorocznej kampanii to internetowe wyzwanie – #SmartOff Challenge. Jej elementem będą specjalnie przygotowane naklejki na samochód, przestrzegające przed używaniem telefonów komórkowych w trakcie jazdy. Akcja wystartuje pod koniec września br.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się