Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów

Singapur wprowadza zakaz reklamowania słodzonych napojów

Singapur jest pierwszym państwem na świecie, które zdecydowało się na taki krok – już w przyszłym roku wprowadzony zostanie zakaz reklamowania niezdrowych słodzonych napojów.

Otyłość to jedna z najczęstszych chorób dotykających nasze społeczeństwo. W związku z tym w zeszłym roku burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, na mocy którego od lutego br. na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Teraz podobny zakaz chce wprowadzić Singapur – jako pierwszy kraj na świecie – lecz póki co w kontekście napojów słodzonych, takich jak np. soki, napoje jogurtowe czy kawy rozpuszczalne. Już w przyszłym roku w życie ma wejść owe rozporządzenie, które będzie obejmowało telewizję, radio, prasę oraz internet.

Ponadto, wszystkie napoje słodzone będą musiały być oznakowane specjalnymi etykietami, na których zostanie podana zawartość cukru oraz wartości odżywcze. 

W odpowiedzi na nowy zakaz władz państwa, przedstawiciele singapurskiego oddziała Coca-Coli już zapowiedzieli, że będą pracować nad obniżeniem poziomu cukru w swoich napojach.

zdjęcie: depositphotos.com

PS

Co trzeci dorosły i co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę lub jest otyłe. Utrwalają się też złe nawyki żywieniowe, które później bardzo trudno zmienić. Celem zeszłorocznej kampanii „Nie serwuj sobie choroby” było skłonienie Polaków do refleksji i zmian nawyków żywieniowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij