Otyłość to jedna z najczęstszych chorób dotykających nasze społeczeństwo. W związku z tym w zeszłym roku burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, na mocy którego od lutego br. na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia.
Teraz podobny zakaz chce wprowadzić Singapur – jako pierwszy kraj na świecie – lecz póki co w kontekście napojów słodzonych, takich jak np. soki, napoje jogurtowe czy kawy rozpuszczalne. Już w przyszłym roku w życie ma wejść owe rozporządzenie, które będzie obejmowało telewizję, radio, prasę oraz internet.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Ponadto, wszystkie napoje słodzone będą musiały być oznakowane specjalnymi etykietami, na których zostanie podana zawartość cukru oraz wartości odżywcze.
W odpowiedzi na nowy zakaz władz państwa, przedstawiciele singapurskiego oddziała Coca-Coli już zapowiedzieli, że będą pracować nad obniżeniem poziomu cukru w swoich napojach.
zdjęcie: depositphotos.com
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co trzeci dorosły i co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę lub jest otyłe. Utrwalają się też złe nawyki żywieniowe, które później bardzo trudno zmienić. Celem zeszłorocznej kampanii „Nie serwuj sobie choroby” było skłonienie Polaków do refleksji i zmian nawyków żywieniowych.