Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA

„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA
IKEA ruszyła z nową, świąteczną kampanią, w ramach której wprowadziła do sklepów serię tematycznych produktów. Sieć uniknęła jednak określania ich hasłem „bożonarodzeniowe”, co wywołało kontrowersje m.in. w Skandynawii. Wielu osób zarzuciło marce „przesadną poprawność polityczną”.
O autorze
1 min czytania 2019-11-08

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, lecz w popularnych sieciach handlowych, takich jak np. IKEA, można znaleźć już pierwsze produkty, związane ze świętami. Lecz w skandynawskich sklepach marki artykuły ze świątecznej kolekcji nie zostały określone hasłem „bożonarodzeniowe”, a zwrotem vinterfest, czyli „zimowa impreza”.

Taki zabieg nie spodobał się skandynawskim klientom sieci, a także niektórym duńskim oraz norweskim politykom – Ci zarzucili marce przesadną poprawność polityczną. 

W odpowiedzi na niezadowolenie wielu klientów, przedstawiciele sieci IKEA przyznali, że owe produkty „noszą nazwy zależne od sezonu, a nie od świąt”. 

Co ciekawe, w Polsce niektóre artykuły ze świątecznej kolekcji zyskały nowe, „neutralne” nazwy. Na przykład zamiast choinki kupimy „roślinę sztuczną do wewnątrz”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aktor Macaulay Culkin, czyli filmowy Kevin sam w domu, wystąpił w kampanii marki Happy Socks, w której reklamuje nową, świąteczną kolekcję skarpetek i zdradza, jakie ma podejście do Bożego Narodzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się