„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA

„Zimowa impreza” zamiast Bożego Narodzenia i „roślina sztuczna” zamiast choinki, czyli święta w sieci IKEA

IKEA ruszyła z nową, świąteczną kampanią, w ramach której wprowadziła do sklepów serię tematycznych produktów. Sieć uniknęła jednak określania ich hasłem „bożonarodzeniowe”, co wywołało kontrowersje m.in. w Skandynawii. Wielu osób zarzuciło marce „przesadną poprawność polityczną”.

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, lecz w popularnych sieciach handlowych, takich jak np. IKEA, można znaleźć już pierwsze produkty, związane ze świętami. Lecz w skandynawskich sklepach marki artykuły ze świątecznej kolekcji nie zostały określone hasłem „bożonarodzeniowe”, a zwrotem vinterfest, czyli „zimowa impreza”.

Taki zabieg nie spodobał się skandynawskim klientom sieci, a także niektórym duńskim oraz norweskim politykom – Ci zarzucili marce przesadną poprawność polityczną. 

W odpowiedzi na niezadowolenie wielu klientów, przedstawiciele sieci IKEA przyznali, że owe produkty „noszą nazwy zależne od sezonu, a nie od świąt”. 

Co ciekawe, w Polsce niektóre artykuły ze świątecznej kolekcji zyskały nowe, „neutralne” nazwy. Na przykład zamiast choinki kupimy „roślinę sztuczną do wewnątrz”.

PS

Aktor Macaulay Culkin, czyli filmowy Kevin sam w domu, wystąpił w kampanii marki Happy Socks, w której reklamuje nową, świąteczną kolekcję skarpetek i zdradza, jakie ma podejście do Bożego Narodzenia.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij