&Other Stories ubiera kobiety w wyniki badań wielkich naukowców

Projektantka informacji Giorgia Lupi oraz &Other Stories podjęły wyzwanie, by na nowo zinterpretować sposób obrazowania danych. Dzięki specjalnej kolekcji ubrań zdobionych odręcznie rysowanymi nadrukami, każda kobieta może inspirować się postaciami i dokonaniami trzech wyjątkowych kobiet nauki.
O autorze
1 min czytania 2019-11-12

Zniewalające grafiki autorstwa Giorgii Lupi, a także sposób, w który opowiada historie, już dawno ujęły markę & Other Stories. Jako pionierka sztuki nazywanej humanizmem danych, pracuje bliżej ludzi i emocji niż wśród statystyk i liczb. W procesie twórczym Giorgii informacje są punktem wyjścia do bogatych i wielowymiarowych opowieści – tak powstała kolekcja specjalna & Other Stories. Każdy z jej dwunastu elementów pozwala na własnej skórze doświadczyć osiągnięć trzech wielkich kobiet świata nauki poprzez odręcznie rysowane nadruki.

– Mój sposób interpretacji danych jest jak czytanie powieści. To coś więcej niż analiza liczb – to odkrywanie historii. Projekty oparte na informacjach mogą być piękne wizualnie. Ich prawdziwa siła tkwi jednak w tym, że niosą ważne wiadomości o ludziach i miejscach, z którymi nie mamy do czynienia na co dzień. Bazy danych wcale nie muszą nas onieśmielać – mówi Giorgia Lupi.

Podczas przygotowań kolekcji Giorgia inspirowała się trzema kobietami, których dokonania zmieniły oblicze nauki: Ada Lovelace jest uznawana za pierwszą programistkę komputerową w historii, Rachel Carson zapoczątkowała współczesny ruch ekologiczny, a Mae Jemison była pierwszą czarnoskórą kobietą w kosmosie. Wzory, kroje i wykończenia ubran odzwierciedlają osiągnięcia bohaterek kolekcji, jak i ważne momenty w ich życiorysach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wspólna kolekcja & Other Stories i Giorgii Lupi pozwala nam cieszyć się wyjątkowymi historiami. Dzięki niespotykanemu podejściu do danych, Giorgii udało się w piękny i poetycki sposób opowiedzieć o ludziach, wydarzeniach i ideach. Fantastycznie, że możemy podzielić się tym z naszymi klientkami – mówi Anna Nyrén, szefowa kolekcji specjalnych & Other Stories.

Ceny produktów wyniosą od 145 zł za t-shirt,340 zł za body i 390 zł za sweter do 430 zł za sukienkę i 1100 zł za kurtkę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Specjalna kolekcja Giorgii Lupi jest dostępna w wybranych sklepach & Other Stories i na stories.com od 7 listopada 2019 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się