Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Przyjazna strona marki. Jak ocieplić wizerunek poprzez social media?

Czy marka może przybrać ludzką twarz i zaangażować obserwujących, a także ich znajomych do komentowania posta? Jak pokazują twórcy systemu dla kierowców Yanosik, jest to możliwe. Wystarczy postawić na dobrą zabawę oraz lekką komunikację bezpośrednio z użytkownikiem.
O autorze
2 min czytania 2019-11-15

Co zrobić, by odbiorcy polubili naszą markę i wchodzili z nią w interakcję? Dobrym przykładem może być facebookowy fanpage systemu dla kierowców Yanosik, który obecnie obserwuje ponad 300 tys. osób. Na podstawie przykładowego posta omówiony zostanie aspekt ocieplenia wizerunku poprzez kanały social media.

„Wróżbita Yanek”, czyli warto mieć do siebie dystans

Specjaliści od mediów społecznościowych wykorzystali tematykę wróżenia, a marka Yanosik wcieliła się w rolę „Wróżbity Yanka”, który przepowiadał, jakie będzie kolejne auto osoby komentującej post. Osoby skupione wokół fanpage’a musiały jedynie napisać pod postem zaklęcie: „Yanosiku, pisz nie zwlekaj, jakie auto na mnie czeka?”. Post przybrał formę zabawy, co bardzo spodobało się obserwującym profil.

– Zdecydowaliśmy się na taki post, gdyż bardzo dobrze znamy naszego odbiorcę. Wiemy co go angażuje, co śmieszy czy zachęca do podzielenia się swoją opinią. Dodatkowo utożsamiliśmy się z pseudonimem nadanym przez naszych użytkowników, czyli Yankiem, co dodatkowo pokazało jaki mamy dystans do siebie – komentuje Magda Zglińska, Yanosik.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zamiast bota – człowiek

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bardzo duże znaczenie miało osobiste zaangażowanie marki w odpowiedzi na komentarze fanów fanpage’a.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nie ustawiliśmy bota, który automatycznie wybierał marki samochodów i odpowiadał użytkownikom. Postawiliśmy na komunikację per człowiek. Odpowiadaliśmy na każdy komentarz osobiście, nie rzadko z poczuciem humoru czy rymowankami. To z kolei angażowało użytkowników do dalszej dyskusji. Często ich znajomi dołączali się do rozmowy, co dodatkowo zwiększyło zasięgi posta. Wydźwięk posta, jak i bezpośrednia oraz lekka forma komunikacji z użytkownikami wpłynęła także na pozytywny odbiór marki – komentuje Magda Zglińska. 

Przykładowe odpowiedzi znajdują się na poniższych grafikach.

Marka Yanosik nieustannie podkreśla jak ważna jest kwestia poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach i często angażuje się w akcje edukacyjne m.in. z Komendą Główną Policji (Łapki na kierownicę, Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo) czy z PKN ORLEN (aktualnie trwająca kampania Zwalniaj przy szkołach). Budowanie świadomości wśród użytkowników odbywa się także w bezpośrednim kontakcie z nimi. Przykłady konwersacji poniżej.

Inspiracją do „Wróżbity Yanka” był post wrzucony przez Marcina Stypuła na grupie „Rozmowy o startupach”, w którym miał ocenić po zdjęciu profilowym osób komentujących, ile zarabiają. Autor zainicjował także rozmowę pod postem Yanosika.

Post „Wróżbity Yanka” był udostępniany i pozytywnie komentowany w grupach: „Rozmowy o startupach” czy „SEO/SEM Polska”.

Liczby nie kłamią

„Wróżbita Yanek” to oczywiście nie jedyne działanie marki Yanosik cieszące się dużą sympatią i popularnością wśród obserwujących. Inne przykłady angażujących postów marki wraz z zasięgiem obrazują poniższe grafiki.

Link do „Wróżbity Yanka” znajduje się na fanpage’u marki Yanosik.