Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Kultowe seriale poszukiwane. Jakie produkcje najbardziej interesują internautów?

„Miodowe lata”, „Alternatywy 4” czy „Czterej Pancerni i pies” to tylko niektóre z polskich kultowych seriali, które do dzisiaj cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. Z okazji Światowego Dnia Telewizji MBridge − Marketing Experts sprawdziło, które seriale poszukiwane są najczęściej.
O autorze
2 min czytania 2019-11-21

Lata 60.

Lata 60. to przede wszystkim czas rozwoju kultury masowej. Tworzono produkcje poruszające m.in. problemy społeczne. To właśnie prawie 60 lat temu powstały seriale, które do dzisiaj bawią i wzruszają widzów. Co więcej, ich tytuły wciąż są poszukiwane w internecie. Niekwestionowanym liderem jest produkcja „Czterej pancerni i pies”, która każdego miesiąca jest wpisywana do wyszukiwarki 30 tysięcy razy! O połowę mniejszą popularnością cieszy się „Stawka większa niż życie” – 15 tysięcy wyszukań. Polacy często chcą wiedzieć więcej także o produkcji z 1965 r., czyli „Wojnie domowej” – 6100 zapytań.

Lata 70.

Telewizję, a właściwie dwa kanały, w latach 70. oglądała cała Polska. Seriale z tych czasów także i teraz cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem internautów. Najczęściej poszukiwaną produkcją są „Polskie drogi” – 30 tysięcy wyszukań każdego miesiąca! Niewiele rzadziej wpisywany jest „Janosik”, bo aż 25 tysięcy razy, oraz serial kryminalny „07, zgłoś się” – 21 tysięcy wyszukań.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Ziemia obiecana” to czteroodcinkowy serial, który powstał w połowie lat 70. na podstawie filmu Andrzeja Wajdy. Zarówno 40 lat temu, jak i dzisiaj cieszy się dużym zainteresowaniem: ponad 15 tysięcy użytkowników szuka go każdego miesiąca w wyszukiwarce internetowej! Nie mniej popularne są „Czterdziestolatek” oraz „Daleko od szosy” – obie produkcje notują 14 tysięcy wyszukań. Również serial „Noce i dnie” do dziś ciekawi widzów. Każdego miesiąca blisko 13 tysięcy Polaków poszukuje historii rodziny Niechciców w internecie.

Lata 80.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lata 80. to prawdziwy skansen dobrych produkcji. To wtedy w polskiej telewizji zaczęto emitować zagraniczne pozycje. Część z nich pokazywała nam świat, który nie był większości znany – wille, rezydencje czy modne stroje, do dziś wspominane z uśmiechem na twarzy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Perypetiami mieszkańców bloku przy „Alternatywy 4” w latach 80. żyła cała Polska. Dziś serial uznawany jest za jeden z kultowych, nic dziwnego, że blisko 20 000 użytkowników poszukuję pozycji w internecie. Również z zaciekawieniem śledziliśmy historię bezrobotnego urzędnika w serialu „Kariera Nikodema Dyzmy” oraz młodej kobiety pracującej jako kierowca taksówki w „Zmiennikach” – obie produkcje notują 10 tysięcy wyszukań!

Lata 90 i 00.

– Niekwestionowanym liderem są „Miodowe lata”: każdego miesiąca serial poszukiwany jest przez ponad 50 tysięcy użytkowników. Być może tak ogromna popularność produkcji spowodowana jest faktem, że losy bohaterów emitowane są w telewizji do dzisiaj. Oczywiście są to powtórki odcinków, jednak wciąż przyciągają przed ekrany wielu telewidzów. Pomimo tego, że serial liczy ponad 20 lat, to wciąż bawi, i to nie tylko osoby, które miały okazję oglądać premierowe wydania, ale również młodsze pokolenie – mówi Joanna Kasiedczak, PR specialist w MBridge – Marketing Experts.

Wiele seriali, które powstały w latach 90. i 00., realizowane są do dzisiaj. I to właśnie te produkcje wyszukiwane są najczęściej. Nic w tym dziwnego! Dostęp do internetu jest znacznie prostszy niż kilkadziesiąt lat temu. Jednym z przykładów jest historia rodziny Mostowiaków, czyli „M jak miłość”. Obecnie ten tytuł wpisywany jest do wyszukiwarki prawie 700 tysięcy razy! Natomiast „Na wspólnej” czy „Na dobre i na złe” wyszukiwane są przez ponad 300 000 użytkowników miesięcznie.