Święta 2019 – przegląd najlepszych bożonarodzeniowych kampanii

Święta 2019 – przegląd najlepszych bożonarodzeniowych kampanii
Długo wyczekiwane święta już za rogiem! A z racji tej, że wielkimi krokami wkraczamy w bożonarodzeniowy okres, przedstawiamy świąteczne kampanie, które szczególnie urzekły nas w tym roku.
O autorze
2 min czytania 2019-12-09

#1 Stowarzyszenie mali bracia Ubogich: Samotność w święta boli najbardziej

Jak co roku, tuż przed świętami Bożego Narodzenia Stowarzyszenie mali bracia Ubogich organizuje kolacje wigilijne dla starszych, samotnych osób. W tym roku akcję promuje poruszający spot. 

#2 COS: Around the table

Tutaj z kolei nieco inne podejście do kampanii świątecznej – zamiast ckliwej opowieści, marka COS stworzyła spot, w którym pokazała niecodzienny pomysł na to, jak przy bożonarodzeniowym stole posadzić niespodziewanego gościa. 

#3 McDonald’s Germany: The Gift

Niemiecki oddział sieci McDonald’s zaprezentował niedawno swoją nową, bożonarodzeniową kampanię. W poruszającym spocie śledzimy losy rodziców, którym zaginęło dziecko – jak się jednak okazuje, zakończenie historii w tym przypadku jest pozytywne i z ważnym przesłaniem.

#4 Bouygues Telecom: Father Christmas

Ta świąteczna kampania bez dwóch zdań wzrusza, a jednocześnie powoduje na naszej twarzy szeroki uśmiech. Na przykładzie przepięknej relacji ojca i córki francuski operator telekomunikacyjny pokazał, na czym tak naprawdę polega magia świąt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#5 Apple: The Surprise

Świąteczny spot marki Apple zaczyna się niewinnie – pokazuje rodzinę udającą się na święta do dziadka, który mieszka w innym mieście, a może nawet i stanie. Historii cały czas towarzyszy iPad, który głównie służy do tego, by zająć czymś niecierpliwe i dokazujące córeczki rodziców. W pewnym momencie dziewczynki wykorzystują urządzenie, by przygotować poruszającą niespodziankę dla swojego dziadka, opłakującego niedawno zmarłą żonę. Uwaga – końcówka spotu naprawdę wyciska łzy. 

#6 John Lewis: Christmas 2019

Z okazji tegorocznych świąt Bożego Narodzenia brytyjska sieć John Lewis przygotowała iście magiczną kampanię, której głównym bohaterem jest mały, niesforny smok. Jego największym problemem jest to, że gdy tylko czymś się bardzo ekscytuje, zionie ogniem, topiąc przy tym bałwany, podpalając choinkę, słowem – niszczy mieszkańcom miasteczka święta. Wtedy na niesamowity pomysł wpada jego mała przyjaciółka, która chce, by i mały smok mógł poczuć prawdziwą rodzinną i magiczną atmosferę świąt. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#7 Allegro: Album

Tegoroczny świąteczny spot Allegro zatytułowany „Album” opowiada wzruszającą historię o ważnych rzeczach: rodzinie, marzeniach i wspólnych doświadczeniach oraz o tym, jak technologia czasami utrudnia, a niekiedy też ułatwia komunikację międzypokoleniową.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#8 Zalando: Święta zawsze razem. Niezależnie od stylu

W swojej świątecznej kampanii platforma Zalando w przepiękny sposób zwraca uwagę na to, co w bożonarodzeniowym okresie jest najważniejsze – więzi rodzinne i przyjacielskie, celebrowane przez wspólne, radosne spędzanie czasu – czyli wartości, które nigdy nie wychodzą z mody.

#9 Sainsbury’s: Nicholas the Sweep

Sieć Sainsbury’s po raz kolejny pokusiła się o stworzenie spotu, który równie dobrze mógłby służyć jako zwiastun pełnometrażowej produkcji. Tym razem marka przeniosła nas w iście dickensowski Londyn i pokazała początki swojej wieloletniej historii. 

#10 Amazon: Holiday 2019

Amazon w tym roku z kolei przekonuje, że podczas świąt „każdy potrzebuje miłości”. W bożonarodzeniowym spocie śpiewające paczki marki wprowadzają nas w radosny, świąteczny klimat przy akompaniamencie piosenki „Everybody Needs Somebody to Love” Solomona Burke’a. 

#11 McDonald’s: Choinka

Polski oddział McDonald’s w swoim tegorocznym spocie świątecznym pokazał historię małego chłopca, który wraz z rodzicami wybiera choinkę. Nie podobają mu się żadne proste, okazałe drzewka – w końcu wybiera nieco krzywą, niewielką choinkę, ku zaskoczeniu wszystkich. Dlaczego uznał, że akurat to drzewko jest „idealne”? Zobaczcie sami ;).

A może i Wam wpadła w oko jakaś świąteczna kampania, która nie znalazła się w zestawieniu? Koniecznie podsyłajcie Wasze propozycje!