Lidl stawia na ekologię – sieć wprowadza znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Lidl stawia na ekologię – sieć wprowadza znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży bio warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl, która właśnie wprowadza do sklepów pierwsze warzywa bio znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem.

Lidl zdaje sobie sprawę, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton. Firma postępuje odpowiedzialnie i planuje długoterminowo – pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią.

Teraz sieć Lidl zrobiła kolejny krok, by zredukować ilość wykorzystywanego plastiku – już od początku grudnia we wszystkich sklepach marki pojawią się pierwsze warzywa bio znakowane przy pomocy naturalnego brandingu, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: bio dynia piżmowa oraz bio seler.

Na czym dokładnie polega metoda naturalnego znakowania? Przede wszystkim, jest ona zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa bio będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty bio znajdziemy bezpośrednio na skórce.

– Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

PS

By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.

PS2

Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Lidl? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Aleksandrą Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij