Naprawdę „Czarny Piątek” dla Foreo – marka traci 10 milionów dolarów z powodu błędu na Black Friday

2-godzinne zakłócenie na stronie foreo.com w czasie Black Friday kosztowało markę ponad 10 milionów dolarów. Mimo wielkich strat, Foreo ogłasza, że zrealizuje wszystkie zakupy.
O autorze
2 min czytania 2019-12-02

W poniedziałek o 8 rano, szwedzka marka Foreo oficjalnie potwierdziła, że 29 listopada br. w czasie tegorocznego Black Friday, w wyniku zakłócenia na stronie internetowej foreo.com, można było kupić flagowe urządzenie do pielęgnacji UFO w cenie 43 zł. Regularna cena produktu to 1199 zł, co oznacza, że w wyniku błędu produkt został przeceniony aż o 96%!

Jak wynika z raportu sprzedaży, użytkownicy w czasie ok. 2 godzin zakupili ponad 38 tysięcy urządzeń w promocyjnej cenie, co doprowadziło do strat w przychodzie, na poziomie 10 milionów dolarów. W czasie 1 sekundy sprzedawało się nawet 20 urządzeń UFO.

Usterka, która pojawiła się na oficjalnej witrynie foreo.com, prawdopodobnie zaczęła się ok. 21:30 w piątek 29 listopada, a jej przyczyny można doszukiwać się w ponadprzeciętnym ruchu w sklepie internetowym. 

Kiedy media społecznościowe na całym świecie zalała informacja przekazywana sobie przez użytkowników o rekordowej obniżce z okazji Black Friday, zespół Foreo starał się jak najszybciej naprawić awarię. Jak podaje marka, jej przyczyną był po prostu… ludzki błąd, w wyniku którego pomylono cenę urządzenia UFO z ceną masek w płachcie kompatybilnych z UFO. Ich cena w czasie Black Friday miała wynosić właśnie 43 zł.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kiedy twórca Foreo, Filip Sedic usłyszał o „naprawdę Czarnym Piątku”, oświadczył, że marka zobowiązuję się zrealizować wszystkie zamówienia złożone w piątek 29 listopada. 

– Na rynku nie istnieje drugie takie urządzenie do pielęgnacji jak UFO, więc jeśli wiadomość o rekordowej obniżce na foreo.com dotarła do tysiąca osób na całym świecie, w zaledwie 2 godziny, to znaczy, że tym razem to fani Foreo byli bardziej czujni…. niż my, z powodu szaleństwa zakupowego w Czarny Piątek. Straciliśmy ponad 10 milionów dolarów przychodu, ale zyskaliśmy prawie 40 000 nowych klientów na cały świecie, co jest pozytywną myślą, szczególnie w kontekście przedświątecznej atmosfery. Będziemy zatem honorować wszystkie zamówienia i postaramy się, aby wszystkie zakupu zostały zrealizowane w obiecanym przez nas terminie – komentuje Sedic.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Polsce sprzedało się 9 704 urządzeń UFO w cenie 43 zł. Jeżeli fani Foreo dokonaliby zakupu takiej ilości produktów w cenie regularnej, obrót wyniósłby ponad 11 milionów złotych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oficjalne dane sprzedażowe Czarnego Piątku dla Foreo:

  • W ciągu 120 minut, w wyniku błędu w sklepie internetowym foreo.com sprzedało się aż 38 575 w cenie 9,99 USD (43 zł), co oznacza straty w obrocie marki Foreo w wysokości 10 762,425 milionów dolarów. Regularna cena detaliczna produktu to 1199 zł.
  • Polacy to prowadzi łowcy okazji! Polska osiągnęła drugie miejsce w ilości zakupów UFO w czasie trwania usterki. Wyprzedziły ją jedynie Stany Zjednoczone, w których użytkownicy kupili 10 832 sztuk.
  • Zakupy poprzez domenę foreo.com były możliwe aż w 50 krajach. 
  • W ciągu 120 minut sprzedawało się 5 sztuk urządzenia UFO, a w szczytowej fazie dochodziło nawet do 20 zakupów UFO na sekundę.