Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

„Alternatywka” młodzieżowym słowem roku 2019 według PWN

„Alternatywka” młodzieżowym słowem roku 2019 według PWN
Wydawnictwo Naukowe PWN ogłosiło, że „alternatywka” to młodzieżowe słowo roku 2019. Na podium czwartej edycji plebiscytu znalazły się też wyrazy: „jesieniara” i „eluwina”. Przedstawiamy najciekawsze reakcje marek.
O autorze
0 min czytania 2019-12-06

Czwarta edycja plebiscytu na Młodzieżowe Słowo Roku, organizowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN, dobiegła końca. Kapituła plebiscytu w składzie: Marek Łaziński (UW), Bartek Chaciński (Polityka), Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński) i Anna Ewa Wileczek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) przeanalizowała ponad 41 tysięcy zgłoszeń. 

Na podstawie liczby oddanych głosów jurorzy uznali, że młodzieżowym słowem roku 2019 został rzeczownik: alternatywka, co oznacza: „dziewczyna o alternatywnych upodobaniach i zachowaniach”. 

Drugie miejsce zajęło słowo jesieniara, czyli „miłośniczka jesieni”, zaś trzecie – eluwina, co jest powitaniem, efektem przekształcenia słowa halo/elo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcia: facebook.com/WydawnictwoPWN

Poniżej przedstawiamy najciekawsze reakcje marek na młodzieżowe słowo roku:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#1 KFC

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#2 Lidl

#3 x-kom

#4 Beck’s Polska

#5 Sklepy abc

#6 Pizza Hut

#7 BNP Paribas

PS

W ubiegłym roku to wyraz „dzban” był młodzieżowym słowem roku według PWN. Zobaczcie też ciekawe reakcje marek na wynik plebiscytu.