„Alternatywka” młodzieżowym słowem roku 2019 według PWN

„Alternatywka” młodzieżowym słowem roku 2019 według PWN

Wydawnictwo Naukowe PWN ogłosiło, że „alternatywka” to młodzieżowe słowo roku 2019. Na podium czwartej edycji plebiscytu znalazły się też wyrazy: „jesieniara” i „eluwina”. Przedstawiamy najciekawsze reakcje marek.

Czwarta edycja plebiscytu na Młodzieżowe Słowo Roku, organizowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN, dobiegła końca. Kapituła plebiscytu w składzie: Marek Łaziński (UW), Bartek Chaciński (Polityka), Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński) i Anna Ewa Wileczek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) przeanalizowała ponad 41 tysięcy zgłoszeń. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na podstawie liczby oddanych głosów jurorzy uznali, że młodzieżowym słowem roku 2019 został rzeczownik: alternatywka, co oznacza: „dziewczyna o alternatywnych upodobaniach i zachowaniach”. 

Drugie miejsce zajęło słowo jesieniara, czyli „miłośniczka jesieni”, zaś trzecie – eluwina, co jest powitaniem, efektem przekształcenia słowa halo/elo.

zdjęcia: facebook.com/WydawnictwoPWN

Poniżej przedstawiamy najciekawsze reakcje marek na młodzieżowe słowo roku:

#1 KFC

#2 Lidl

#3 x-kom

#4 Beck's Polska

#5 Sklepy abc

#6 Pizza Hut

#7 BNP Paribas

PS

W ubiegłym roku to wyraz „dzban” był młodzieżowym słowem roku według PWN. Zobaczcie też ciekawe reakcje marek na wynik plebiscytu. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij