„Głodny” artysta zjadł banana wartego 120 tys. dolarów – zobaczcie reakcje marek

„Głodny” artysta zjadł banana wartego 120 tys. dolarów – zobaczcie reakcje marek

Kilka dni temu głośno zrobiło się pewnym „incydencie” w galerii sztuki w Miami – gruziński artysta bowiem zjadł przyklejonego do ściany banana, który był częścią dzieła włoskiego twórcy instalacji artystycznych. Marki szybko zareagowały na tę nietypową formę sztuki.

Banan przyklejony taśmą do ściany był dziełem włoskiego artysty Maurizio Cattelana i był wystawiany w galerii sztuki w Miami podczas festiwalu Art Basel. Co interesujące, okrzyknięta „symbolem światowego handlu” instalacja została sprzedana za ponad 465 tys. złotych! 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jednak nabywca dzieła nie mógł nacieszyć się swoim „zakupem” – krótko po sprzedaży instalacji artystycznej gruziński artysta David Datuna zdjął banana ze ściany i go… zjadł. Jak sam przyznał, był to artystyczny performance wykonany przez „głodnego artystę”.

Jak można było się spodziewać, incydent ten obiegł światowe media i szybko został podchwycony przez popularne marki, które postanowiły poniekąd zakpić ze wspomnianej i jakże drogocennej instalacji artystycznej. 

Francuski oddział Carrefoura postanowił na przykład w ten sposób zareklamować swoje świeże warzywa i owoce. 

A tutaj przykłady pozostałych RTM-owych kreacji marek.

PS

Real time marketingiem można nazwać wszystkie aktywacje skierowane do klienta, bazujące na wydarzeniach, wiadomościach, które pojawiły się niedawno. Tyczy się tych niespodziewanych rzeczy (jak wypowiedzi polityków, sytuacje w sporcie), jak i świąt i innych zdarzeń, o których było wiadomo wcześniej. Jak robić go dobrze?

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij