SEM/SEO na przełomie 2019/2020 (cz. 3)

SEM/SEO na przełomie 2019/2020 (cz. 3)

Które kampanie z obszaru SEM/SEO okazały się najciekawsze w 2019 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed SEM/SEO w 2020 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu > 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

SEM/SEO na przełomie 2019/2020 podsumowują: Wojciech Szymański z Ideo Force, Katarzyna Jakubów-Tyka z Artgeist, Ewa Orleańska z agencji Wavemaker, Krzysztof Marzec z DevaGroup, Michał Pałasz z iProspect (Dentsu Aegis Network).

Wojciech Szymański
CEO Ideo Force, ekspert ds. e-marketingu

3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEM z 2019 roku

Trudno wskazać najlepsze case studies, bo tak naprawdę niewiele z nich jest udostępnianych publicznie. Jednak wśród tych, którymi firmy się chwalą, coraz częściej trafić można na strategie wykorzystujące niewielki koszt dotarcia do użytkownika na YouTubie na różnych etapach lejka sprzedażowego, co może być inspirujące dla reklamodawców, którzy jeszcze tego kanału nie wykorzystują.

3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEO z 2019 roku 

Kampania SEO dla sklepu Maxelektro.pl była przygotowana do zaprezentowania w konkursie w SEMKrk 2019. Prowadzone prace z zakresu SEO w połączeniu innymi formami promocji pozwoliły osiągnąć założone cele nie tyko pod kątem ruchu czy widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania, ale także co najważniejsze – w sprzedaży. Maxelektro.pl to jeden liderów branży e-commerce AGD i RTV w Polsce.

Nawiązując jeszcze raz do konkursu na najlepszą kampanię SEO, gdzie pierwsze miejsce zajęła kampania „Konsekwentna strategia i model współpracy oparty o partnerstwo – dwa filary sukcesu SEO” przygotowana dla strony MedMe.pl. Specjalistom SEO udało się osiągnąć wzrost ruchu organicznego aż o 3616%. Gratulujemy.

Warto spojrzeć także na laureatów konkursu o skali europejskiej w ramach konkursu „European Search Awards 2019” organizowanego w Budapeszcie. Nie zabrakło tam polskich akcentów.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEM

  1. Usunięcie kolumny „średnia pozycja” – to na pewno jedna z tych tegorocznych zmian, o której nie można było nie usłyszeć. Jedna z podstawowych kolumn wykorzystywanych przy optymalizacji kampanii została całkowicie usunięta z systemu. Do dyspozycji użytkowników Google Ads oddane w zamian zostały jednak nowe kolumny określające procentowo współczynniki wyświetleń na różnych pozycjach.
  2. Nowe formaty reklamowe – w Google Ads w wersji beta pojawił się nowy format reklamy: Gallery Ads. Opiera się na wizualnych treściach wyświetlanych w sieci wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Z pewnością warto przetestować ten format na kontach, które mają do niego dostęp. Należy też wspomnieć o formatach do zbierania konwersji w postaci leadów. Rozszerzenie formularzy w Google Ads to z pewnością coś, czego brakowało w tym systemie reklamowym, a to dawało na tym polu przewagę Facebookowi. Ten drugi też jednak nie przespał tego roku i wprowadził Messenger Lead Ads, ponownie uciekając Googlowi.
  3. Usunięcie opcji płatności przelewem na nowych kontach Google Ads – dla wielu reklamodawców jak i agencji obsługujących klientów Google Ads ta zmiana mogła być kłopotliwa. W Polsce, jako w jednym z ostatnich krajów w Europie wyłączona została opcja przelewów ręcznych na nowych kontach. Od tej pory użytkownicy nie mają możliwości wpłacić na konto budżetu przelewem tradycyjnym.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEO

Coraz lepsze rozumienie intencji wyszukującego, dzięki zmianom w algorytmach Google nazwanych „BERT Update”. Ocenia się, że zmiana ma wpływ na około 10% wszystkich zapytań w wyszukiwarce. BERT pomaga rozpoznać kontekst wpisywanej frazy, co przekłada się na serwowane wyniki. Co to zmienia? Dla Użytkowników – częściej odnajdują strony zwierające odpowiedzi na ich pytania. Dla pozycjonerów – ruch generujący wyższy wskaźnik CTR.

Zmian w algorytmach Google było wprowadzanych wiele więcej i każda z nich w mniejszy lub większy sposób dotykała naszych stron. Dużo komentarzy wywołała zmiana o nazwie „Florida 2.0”, które określana była jako „jedna z większych”.

Google Discover zyskuje na popularności na czym zyskują dostawcy ciekawej i dobrze opakowanej treści. Z funkcjonalności tej korzysta już setki milionów Użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie, co tylko pokazuje jak ważnym źródłem ruchu może być. CTR w Google Discover jest o wiele wyższy niż w standardowych wynikach wyszukiwania.

Mniej więcej w połowie roku 2019 Google ogłosiło, że sposób indeksowania stron internetowych „mobile-first” będzie domyślny dla nowych stron lub wcześniej nie znanych dla wyszukiwarki. Sam sposób indeksowania treści nie jest nowy dla większości z nas, od czerwca 2019 stał się on standardem.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed SEM/SEO w 2020 roku

Do tej pory mówiliśmy, że content w pozycjonowaniu jest kluczowy. To się nie zmieniło, ale tę regułę zaczęło stosować bardzo dużo firm. Konkurencja wzrasta i wyzwaniem staje się dostarczanie coraz lepszego contentu. Drugim wyzwaniem będzie zapewnienie dużej wartości dodanej użytkownikom strony, czyli poprawa czynników behawioralnych wpływających na pozycjonowanie nie jest tak prosta. A trzecie wyzwanie jest z nieco innej kategorii i polega na umiejętnym łączeniu kanałów marketingowych w jedno i praca nad customer journey.

Nowinki technologiczne a SEM/SEO w 2020 roku

Przede wszystkim otwarcie się Google na zewnętrzne porównywarki cenowe.

Katarzyna Jakubów-Tyka
head of SEO w firmie Artgeist

3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEO z 2019 roku

Wiele case studies, jakie pojawiały się w 2019 roku, w głównej mierze potwierdzało, że znane wszystkim działania faktycznie działają. Moim zdaniem nieco inne case study Pawła Gontarka porusza ważny element działań SEO. Opowiedział na SEMKrK, jak oszukać algorytm dla wyników lokalnych. Dużo się teraz mówi o contencie, optymalizacji pod użytkownika i white hat backlink outeach. Warto przy tym pamiętać, że wyniki zależą od algorytmów. Coraz lepiej interpretują one ludzkie oczekiwania, język czy błędy techniczne. Jednak nie każde działanie będzie równie efektywne, jeśli zapomnimy o tym, co je ocenia. Testy są cały czas istotną częścią SEO ponieważ mimo postępu algorytmy nie będą oceniać stron identycznie jak człowiek. W SEO musimy starać się rozumieć algorytmy tak, jak Google stara się „uczyć” algorytmy zrozumieć człowieka.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEO

Duże aktualizacje głównego algorytmu Google związane w dużej części ze stronami YMYL mocno wstrząsnęły wynikami. Elementy E-A-T nabierają coraz większego znaczenia a intencje użytkowników są coraz lepiej interpretowane co mocno zmieniało krajobraz SERP średnio raz na 3 miesiące.

Wdrożenie algorytmu BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), wspierającego Google w przetwarzaniu i lepszym zrozumieniu ludzkiego języka spowodowało kolejne poruszenie w branży SEO i moim zdaniem będzie miało znaczący wpływ na trendy w kolejnych latach. Interpretacja zapytań w odniesieniu do każdego słowa oraz tego, jak budują kontekst w zależności od wspólnego użycia to duży postęp w lepszym dopasowaniu wyników wyszukiwania do intencji użytkowników. BERT stawia też duże wyzwania przed branżą SEO – jak dopasować serwis pod różne intencje użytkownika i jak monetyzować content, który będzie odpowiadał na zapytania niesprzedażowe?

Google ogłosiło też, że każda aktualizacja przeglądarki Chrome będzie wiązała się z jednoczesnym uaktualnieniem Googlebota. Dzięki temu m.in. lepiej (chociaż dalej dwuetapowo) radzi sobie z JavaScript.

Wydarzeniem, które również odbiło się echem w branży było rozszerzenie atrybutów linków o atrybuty rel="sponsored" i rel="ugc" oraz zmiana interpretacji atrybutu rel="nofollow" jako „podpowiedź” nie dyrektywę. Myślę, że było przy tym więcej szumu niż faktycznych następstw w działaniach, jednak warto monitorować temat.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed SEO w 2020 roku

Wyzwaniem na pewno będzie dalszy wzrost kosztów działań SEO. Optymalizacja techniczna wymaga coraz większej specjalizacji i zasobów (programisty, agencji). Content marketing musi być odpowiedniej jakości, aby sprostać rosnącym wymaganiom SEO (nasycenie frazami owiązanymi z tematem, kompleksowe omówienie danego zagadnienia, poprawność językowa), lepiej jeśli będzie też zróżnicowany (tekst, grafiki, filmy, podcasty), a jeszcze lepiej jeśli będzie budować pozytywny wizerunek firmy, angażować klientów i wspierać sprzedaż. Linkbuilding stał się mocno spolaryzowany między działaniami „starych metod” oraz mieszanką content marketingu, e-PR’u i zarządzaniem relacjami. Realizacja opartej na takich działaniach strategii jest droga.

Coraz lepsze zrozumienie naturalnego języka przez algorytmy Google, nastawienie na złożone zapytania, wyszukiwania głosowe motywują do reoptymalizaji contentu w serwisie. Dobrej jakości, wyczerpujący content to już nie tylko dobra praktyka ale konieczność. Nie chodzi przy tym o ścianę tekstu. Coraz większe znaczenie ma:

  • dopasowanie formy contentu do intencji użytkownika,
  • odpowiednie dostosowanie pod kątem UX,
  • umiejętne wspieranie sprzedaży (szczególnie z treści poradnikowych, informacyjnych).

Content powinien być elementem strategii marketingowej, nie wyłącznie elementem działań SEO.

Myślę też, że warto przyłożyć więcej wagi do „uwiarygodnienia” swojej oferty i marki. Coraz więcej treści różnej i często niskiej jakości, coraz bardziej nagłaśniane „wycieki” danych i coraz mocniejszy nacisk na bezpieczeństwo w sieci wpływa na użytkowników Internetu oraz kierunek działań Google. W strategii działań na rok 2020 powinniśmy dodać pozyskiwanie opinii o firmie i produktach, usprawnienie komunikacji z klientem (w obrębie serwisu ale też w mediach branżowych), publikowanie case study, współpraca z autorytetami w branży, budowanie autorytetów wśród pracowników firmy, dbanie o autorskie treści i media (filmy, grafiki), wdrożenie certyfikatu SSL itp.

Nowinki technologiczne a SEO w 2020 roku

Voice search i Google Actions wymuszają stopniowe dostosowywanie serwisów pod wyszukiwanie głosowe, czyli przede wszystkim frazy long tail, pytania, pełne i proste zdania oraz zwroty określające rozwiązanie w danej sytuacji (np. związane z lokalizacją „blisko mnie”, „w okolicy centrum”). Motywują też do oznaczenia danych strukturalnych oraz optymalizacji treści z myślą o direct answers.

BERT wymusza zmianę strategii jeśli kluczowe dla nas frazy zwracają wyniki odpowiadające innej intencji niż nasz content. Albo rozbudujemy serwis pod różne intencje albo skupimy się na rozszerzeniu tematów w odniesieniu do kluczowej dla naszego biznesu intencji wyszukiwania.

Ewa Orleańska
search lead w Wavemaker

3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEM/SEO z 2019 roku 

W poszukiwaniu najciekawszych kampanii SEM wskazałabym te nagrodzone w konkursie European Search Awards 2019. Polskie agencje zgarnęły w tym roku aż 4 nagrody.

Z naszego podwórka WM muszę wspomnieć o kampanii search dla IKEA – marketera zmyślnie ewoluującego w kierunku e-commerce. IKEA na naszych oczach przeszła ogromną transformację w stronę cyfrowego świata dostosowując swoją stronę www, kanały i sposób komunikacji do nowych celów. Search zawsze był nieodłącznym elementem działań online – zawsze w użyciu, zawsze na dużą skalę, z opcją testowania nowości produktowych Google. W 2019 wyniki kampanii search, w szczególności dzięki optymalizacji feedu oraz pełnej migracji do Smart Shopping, przyniosły fantastyczne efekty, no i satysfakcję teamu oraz klienta.

Prywatnie, z niesłabnącą ciekawością obserwuję Zalando i Booking, ale nie jako pojedyncze kampanie tylko jako marki, bo obie od lat świetnie integrują działania w różnych kanałach, skupiając się na performance. I obie bardzo dużo inwestują w reklamę w Google sprawiając że search, shopping, display i wideo działają jak jeden silnik podążający za klientem w każdym momencie jego ścieżki zakupowej. Dodatkowo oferują całkiem przyjemne wrażenia podczas samych zakupów.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEM/SEO

Jak co roku, jednym z najważniejszych wydarzeń jest konferencja Google Marketing Next, na której Google zapowiada nowości i swoje plany. Nie wszystkie prezentowane tam rozwiązania są od razu dostępne w Polsce, ale pozwalają poczuć dreszczyk zmian napływających z zachodu ;). Wskazują też przyszłe kierunki inwestycji i rozwiązań Google.

Na SEO największy wpływ miały zmiany algorytmu Google, w tym September Core Update. Sam fakt że Google zapowiedział tę aktualizację jest czymś wyjątkowym, więc w porównaniu do zmian z marca i czerwca 2019 tą należy uznać za najważniejszą. W ostatnich dniach dotarł do Polski także BERT Update, teraz obserwujemy jak znaczący wpływ będzie miał na SERP.

Nie zapominajmy o ewolucja formatów reklam wideo na YouTube, czyli nie wydarzeniu, a raczej ciągu zmian wprowadzanych przez Google. W 2019 było sporo nowinek w rodzaju Gallery Ads w search, automatyzacji, w tym rozwoju Smart Shopping, ale najwięcej wg mnie zadziało się na YouTube. Zaczynając od reklam searchowych (tekstowych), które pojawiły się w wynikach wyszukiwania na YouTube, po Trueview for Action, Trueview for Reach, zmiany w modelu zakupu Mastheda z CPD na CPM i YT Kids.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed SEM/SEO w 2020 roku

Automatyzacja w SEM jest wg mnie najważniejszym trendem na 2020 rok. Google ją zapowiedział i konsekwentnie wdrażał w swoje produkty przez cały rok 2019. Jego spodziewana kontynuacja stworzy szereg wyzwań dla marketerów. Automatyzacja ma oczywiście wiele plusów jak np. wzrost efektywności, ale niesie ze sobą zagrożenia, w tym przede wszystkim mniejszą kontrolę nad kampaniami (rozwiązania typu black box nie są łatwe do przyjęcia dla „control freaków”, których w branży SEM jest pełno!). Czekam aż nadejdzie moment, w którym Google zakomunikuje że wycofuje opcję bidowania manualnego i pozostawi dostępne jedynie strategie automatyczne przypisywane zależnie od wybranego celu kampanii.

Łączenie światów online i offline i mierzenie wpływu kampanii Google na zachowania w sklepach tradycyjnych. Z niecierpliwością oczekuję w Polsce dostępności bety Store Visits, dostępnej już od jakiegoś czasu w USA i na zachodnich rynkach.

Voice search i asystent Google – wyszkukiwania głosowe to przyszłość i branża musi się do niej dostosować. To będzie wyzwanie przede wszystkim dla SEO – jak dobrze optymalizować treści i jak dostosować technologię stron www pod kątem zapytań głosowych? Wiąże się z tym ostatnia aktualizacja algorytmu pod hasłem BERT. Algorytm ten pozwoli Google lepiej analizować treść pytania i interpretować intencję oraz kontekst, dzięki czemu wyniki wyszukiwania będą bardziej dopasowane do potrzeb użytkownika. W mojej ocenie BERT jest wdrażany głównie pod kątem lepszej interpretacji dłuższych zapytań, tych bardziej naturalnych jak właśnie pytania głosowe.

Nowinki technologiczne a SEM/SEO w 2020 roku

Nowinki technologiczne w zakresie SEM to przede wszystkim wymieniona powyżej automatyzacja oparta o AI i machine learning. W przypadku SEO to wyszukiwania głosowe i wyszukiwania obrazem, których skala dynamicznie rośnie, a Google stale udoskonala te narzędzia.

Krzysztof Marzec
CEO w DevaGroup

3 najciekawsze akcje/kampanie z obszaru SEM/SEO z 2019 roku

Zdecydowanie najciekawszą kampanią SEO, z jaką miałem styczność, była ta zrealizowana przez agencję Whites dla Medme.pl. Kampania została nagrodzona w ramach nagród semKRK Awards 2019 podczas semKRK #12 BIG w Starej Zajezdni. Precyzyjna strategia, transfer wiedzy i partnerski model współpracy, pozwoliły na osiągnięcie rewelacyjnych wyników.

Wyróżnić chciałbym także kampanię zrealizowaną przez DevaGroup dla serwisu Airly, za którą otrzymaliśmy wyróżnienie Mobile Trends Awards w kategorii Marketing. Airly jest polską aplikacją pomagającą w monitorowaniu jakości powietrza. Stopień zanieczyszczenia powietrza wyświetlany jest na mapie, dzięki czemu użytkownik może zobaczyć bardzo szczegółowy obraz sytuacji w swojej okolicy. Naszym zadaniem było wypromowanie w sieci strony Airly oraz aplikacji webowej poprzez działania SEO. Dzięki naszym działaniom, nawet z niższym budżetem można było osiągnąć bardzo dobre wyniki i zwiększyć liczbę pobrań aplikacji oraz wejść na stronę. Dokładna analiza i dobór słów kluczowych (za pomocą narzędzi Senuto, Semstorm, AnwerThePublic), działania content marketingowe, promowanie aplikacji wśród potencjalnych użytkowników, publikacje artykułów sponsorowanych z linkiem na serwisach w oparciu o ich statystyki SEO i lokalizację oraz właściwie dobrane zalecenia optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek dla serwisu i aplikacji mapy Airly, pozwoliły marce osiągnąć rewelacyjne efekty i znacznie zwiększyć widoczność w Google oraz liczbę pobrań aplikacji.

Na wyróżnienie z zakresu kampanii Google Ads zasługuje firma PromoTraffic, której case study z kampanii „Ekspansja 22 rynków dopasowana strategia, automatyzacja działań i Machine Learning” dla SneakerStudio, również zajęło pierwsze miejsce w ramach nagród semKRK Awards w kategorii e-commerce. Wykorzystanie ponad 10 innowacyjnych narzędzi, opartych o maszynowe uczenie się, automatyzujących działania reklamowe, pozwoliły firmie rozszerzyć zakres działań na 30 rynkach.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEM/SEO

Najważniejszym wydarzeniem z roku 2019 jest zdecydowanie BERT, czyli aktualizacja algorytmu Google, którą ogłoszono pod koniec października. Zgodnie z zapowiedziami giganta z Mountain View, aktualizacja ma wpłynąć na około 10% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę, co z pewnością spowoduje duże zmiany w wynikach wyszukiwania. Google chce jeszcze lepiej interpretować i analizować zapytania wpisywane przez użytkowników, istotne wydaje się zwłaszcza właściwe zrozumienie kontekstu i intencji użytkownika, dlatego też BERT czerpie z techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP – Natural Language Processing), opartej na sieci neuronowej, która pomaga w większym stopniu zinterpretować zamysł internauty.

Jeżeli chodzi o zakres SEM, to z pewnością kierowanie na niestandardowych odbiorców – możliwość tworzenia własnej grupy odbiorów na podstawie zainteresowań, witryn, fizycznych miejsc, które odwiedzają czy aplikacji, które mają na telefonie. Możemy przygotować własną personę, co znacznie pomoże we właściwym targetowaniu.

W tym roku pojawiły się także nowe rozwiązania związane z tworzeniem kreacji reklamowych. Jako innowację możemy wyróżnić reklamy typu Bumper tworzone przez Google z dłuższych filmów. W wersji beta dostępne są Gallery Ads, czyli format reklam na urządzenia mobilne, pozwalający użytkownikowi zapoznać się z informacjami o produkcie czy usłudze jeszcze przed wejściem na stronę.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed SEM/SEO w 2020 roku

Najważniejszym wyzwaniem stojącym przed branżą w 2020 będzie automatyzacja działań specjalistów. Dotychczasowe zmiany wprowadzone przez Google pokazują, że coraz ważniejsze podczas tworzenia reklam są działania automatyczne.

Kolejnym ważnym wyzwaniem, na które powinniśmy zwrócić uwagę, to budowanie listy sprzedających słów kluczowych w ramach długiego ogona. Cały czas widzę u największych klientów problem z nieoptymalnym grupowaniem słów kluczowych i uprzywilejowaną pozycją dla nowych artykułów. Tymczasem content recykling mógłby znacznie przyspieszyć osiągnięcie lepszych efektów.

Trzecie wyzwanie związane jest z crawl budgetem. Podczas tworzenia nowych treści, wiele e-commerce’ów nie zdaje sobie sprawy, że brak optymalizacji sprawia, że tylko część stałych działań zostanie zaindeksowana.

Nowinki technologiczne a SEM/SEO w 2020 roku

  1. Voice search – coraz ważniejsza rola wyszukiwania głosowego, trend rosnący zwłaszcza wśród pokolenia Z.
  2. Ze względu na zmiany wprowadzane przez RODO – remarketing może przestać istnieć w takiej formie, jaką znamy.
  3. Odśwież swój warsztat narzędziowy. Wiele narzędzi, których używasz zostało lub zostanie wyposażonych w nowe funkcje: Majestic, Semrush, Senuto, Semstorm. Warto także wyróżnić bardzo duży postęp na rynku crawlerów – OnCrawl, DeepCrawl.

Michał Pałasz
senior SEM specialist, iProspect (Dentsu Aegis Network)

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na obszar SEM

  1. Smart Display – Według oficjalnych informacji Google, inteligentne kampanie w sieci reklamowej potrafią zwiększyć liczbę konwersji średnio o 20% przy zachowaniu obecnego CPA, w porównaniu do innych kampanii display. Jest to świetne uzupełnienie kampanii sprzedażowych, szczególnie w przypadku wykorzystania pełnego potencjału działań w wyszukiwarce. Upraszcza ona zarówno przygotowanie materiałów (reklamy mogą być tworzone automatycznie w oparciu o stronę docelową), jak i proces aktywacji na koncie reklamowym.
  2. Formularze w Google Ads – Usługa jest dostępna jako rozszerzenie do reklam wyświetlanych w sieci wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy zalogowani na swoich kontach w Google mogą zobaczyć pod reklamą formularz kontaktowy z wezwaniem do działania. Po kliknięciu w tekst wezwania użytkownik zostaje przekierowany do formularza z już wstępnie wypełnionymi danymi kontaktowymi, które Google pobiera z konta użytkownika. Wypełnianie formularzy na urządzeniach mobilnych jest często kłopotliwe z perspektywy użytkownika. Powyższe rozwiązanie pozwala na zwiększenie zainteresowania reklamowanymi produktami i usługami, skraca ścieżkę do konwersji oraz usprawnia proces wysłania zapytania. Dla reklamodawców dostępne są raporty z informacjami o liczbie otwartych formularzy kontaktowych i liczbie przesłanych próśb o nawiązanie kontaktu.
  3. Kampania Sekwencyjna YouTube została nam oddana do dyspozycji na początku bieżącego roku. Jest to zautomatyzowanie procesu, który dotychczas bywał problematyczny pod kątem implementacji i prawidłowej egzekucji. Dzięki temu produktowi, mamy pewność że nasze filmy zostaną wyświetlone w odpowiedniej ilości i kolejności (co nie zawsze było takie oczywiste). Pozwala to na lepsze opowiadanie historii i aktywizację użytkowników. Przy wykorzystaniu kreatywnych i oryginalnych filmów przynosi on bardzo dobre efekty.

Nowinki technologiczne a SEM w 2020 roku

  1. Gallery Ads – teoretycznie wersja Beta tego produktu została zaplanowana na początek czwartego kwartału 2019. Praktycznie zaś, pojawiła się na parę dni i została wycofana. Z niecierpliwością jednak czekam na jej pełnoprawne wprowadzenie. Przede wszystkim będzie to bardzo wyróżniający się format na tle innych reklam w wynikach wyszukiwania. Dla użytkowników format graficzny w wyszukiwarce będzie czymś nowym. Co za tym idzie, możemy się spodziewać dużego zainteresowania oraz wysokiego wskaźnika kliknięć. Format ten będzie przydatny zarówno przy kampaniach informacyjnych, jak i typowo sprzedażowych. Warto zatem przygotować się do jego jak najszybszej aktywacji.
  2. Lifetime Value Reports in Google Ads – w 2020 roku będę oczekiwał oficjalnej premiery tego raportu. Dla wielu reklamodawców będzie on kluczowym argumentem, jasno wskazującym na efektywność wybranych rozwiązań w ramach ekosystemu Google. Pozwoli także na zaprezentowanie bezpośredniego przełożenia działań marketingowych na biznes klienta.
  3. Cross-Network Paths Reporting in Google Ads – Czyli atrybucja w ramach produktów Google. Wersja Beta pojawiała się na kontach już w bieżącym roku, ale czekamy jeszcze na pełną premierę. Prawdopodobnie będzie to narzędzie częściej wykorzystywane przez mniejszych reklamodawców, w związku ze stale rosnącą rolą programmatica na Polskim rynku. Niemniej jednak ten bardzo przydatny produkt pozwoli na odpowiednie rozdysponowanie (często ograniczonego) budżetu pomiędzy formatami.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij