Rusza ogólnopolska kampania „Nie palę, bo...”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Rusza ogólnopolska kampania „Nie palę, bo...”

Celem ruszającej 20 grudnia ogólnopolskiej kampanii „Nie palę, bo...” jest edukacja pracodawców i pracowników w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych.

Palenie wyrobów tytoniowych i powiązanych oraz stałe przebywanie w dymie tytoniowym ma zły wpływ na efektywność zawodową i, co gorsza, prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Jak wynika z badań, pracownicy robiący sobie przerwy „na papieroska”, tracą w ten sposób około 20 dni roboczych w roku (pięć kilkuminutowych przerw w ciągu 250 dni roboczych to ok. 160 „przepalonych” godzin pracy).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– To poważny problem. Palenie w pracy to nie tylko szkodzenie zdrowiu palacza, ale także jego otoczeniu. To też obniżenie efektywności pracy, przekładające się na wymierne, dodatkowe obciążenie i straty ekonomiczne dla przedsiębiorstwa. W ramach kampanii chcemy pokazać pracodawcom i pracownikom, w jaki sposób można rzucić nałóg oraz ograniczyć to, co go powoduje. Częstą przyczyną palenia w pracy jest stres, dlatego zaplanowaliśmy również przedstawienie lepszych, zdrowszych metod radzenia sobie z nim – podkreśla Andrzej Malinowski, Prezydent Pracodawców RP.

Poprzez oparcie kampanii o hasło „Nie palę, bo...” jej komunikacja będzie prowadzona językiem korzyści – adresaci tego projektu przekonają się na przykładach, jakie korzyści dla zdrowia i ciała, a także dla życia zawodowego niesie rzucenie tego nałogu.

Pierwszym elementem kampanii będzie konferencja, która odbędzie się 20 grudnia w siedzibie Pracodawców RP. Eksperci i organizatorzy przedstawią planowane działania i możliwości wprowadzenia polityki ograniczenia używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy – zapowiada Andrzej Malinowski. – W planach są m.in. roadshow z mobilnym gabinetem, dedykowana aplikacja mobilna oraz konkursy. Pracodawcy otrzymają też materiały edukacyjno-informacyjne, które pomogą im zmotywować się do walki z nałogiem.

Kampania jest kontynuacją zrealizowanego w ubiegłym roku konkursu „Firma wolna od tytoniu”, którego nowa odsłona rozpocznie się w styczniu 2020 r. Jest on skierowany do pracodawców zachęcających swoich pracowników do rzucenia palenia i wspierających ich w walce z nałogiem. Pracodawcy RP oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny realizowali ogólnopolski program „Prowadzenie działań ograniczających problem używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy”. Zadanie było finansowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. W ramach niego opracowano projekt diagnozujący sytuację w firmach w zakresie działań ograniczających używanie wyrobów tytoniowych w miejscu pracy, zrealizowano cykl konferencji, konkurs „Firma wolna od tytoniu” oraz przygotowano pakiety informacji o rzucaniu palenia dla pracowników i pracodawców. Zorganizowano także warsztaty dla pracowników i kadry zarządzającej w 32 firmach w całej Polsce.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij