WMH: Budowa i ochrona reputacji firm branży pożyczkowej w Internecie

WMH: Budowa i ochrona reputacji firm branży pożyczkowej w Internecie
Branża pożyczkowa mimo rosnących z roku na rok dochodów Polaków nadal ma duże znaczenie. Tempo rozwoju firm udzielających krótkoterminowych zobowiązań lekko się zatrzymało, jednak stale rozwijający się system mediów i Internetu stawia nowe wyzwania i wyznacza kolejne cele.
O autorze
3 min czytania 2020-01-20

Internet stał się miejscem, gdzie w dużej części pozyskuje się nowych klientów i tylko odpowiednia reklama, a przede wszystkim content marketing pozwala górować nad konkurencją. Jednak z drugiej strony Internet stał się miejscem, gdzie jeden wpis – często nieprawdziwy lub będący działaniem nieuczciwej konkurencji – może zniszczyć wszystko to, co buduje się miesiącami!

Weź pod uwagę content marketing!

Każda firma przy realizacji celów strategicznych powinna brać pod uwagę content marketing. Tylko umiejętna i atrakcyjna prezentacja przydatnych dla użytkowników treści pomoże pozyskać klientów. Z racji przyjętej ustawy przewidującej obniżenie pozaodsetkowych kosztów kredytów z 55% do 20% firmy pożyczkowe stoją przed dużym wyzwaniem jakim jest funkcjonowanie. Przedstawiciele Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych obawiają się, że może to doprowadzić do kompletnego zniszczenia sektora pożyczkowego w Polsce. W takiej sytuacji odpowiednie działania w sieci są tym bardziej kluczowe.

W Warsaw Media House współpracujemy z firmami z wielu branż. Naszymi klientami są również firmy z sektora pożyczkowego. Dzięki posiadanemu doświadczeniu potrafimy nie tylko odpowiednio zaprojektować kampanię, ale także ją kierować. Najpierw zbieramy dane, następnie dokładnie analizujemy co należy zrobić i jaką przyjąć strategię. Następnie po konsultacji z klientem wdrażamy ją i w jej trakcie w razie konieczności wprowadzamy modyfikacje stale obserwując.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dbamy nie tylko o popularyzację firmy, ale również o podstawy do budowania widoczności w Google. Zdobycie zainteresowania i wywołanie zaangażowania odbiorców przekłada się korzyści.

Musisz być unikatowy!

To nie jest tak, że firmy pożyczkowe to jedno i to samo. Oferta może i wydaje się podobna, ale potrzebny jest jakiś znak rozpoznawczy, którym można się wyróżnić. Najlepiej prowadzone profile w social mediach, świeży pomysł, fajna wizja przyciągają klientów jak magnes.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Branża pożyczkowa zapewnia szybki dostęp do gotówki i mimo rosnących dochodów jest stale popularną opcją dla osób potrzebujących środków finansowych „na już”. Zainteresowanie pożyczkami utrzymuje się na względnie stałym poziomie i dotyczy przede wszystkim osób w przedziale wiekowym 18-55, którzy potrzebują pieniędzy na określony cel.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oferta – zachęć do sprawdzenia!

Strona internetowa musi konkretnie przedstawiać ofertę oraz dać możliwość pozostawienia kontaktu. Im oferta jest bardziej szczegółowa, jasna i czytelna, tym lepiej. Klient będzie wiedział, co tak naprawdę otrzyma, ale też do czego jest zobowiązany przy spłacie pożyczki. Prezentacja oferty to coś, co powinno być znakiem rozpoznawczym wyróżniającym firmę na tle konkurencji.

Odpowiednia oferta pomoże dotrzeć nie tylko do stałych klientów, ale również do tych potencjalnych. W social mediach chwal się wynikami, udostępniaj rekomendacje i nie bój się rozmawiać. Tylko wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów prowadzi do realizacji celów.

Naiwna ufność w opinie w sieci

Konkurencja jest bezlitosna i zrobi wszystko, by ściągnąć do siebie Twoich klientów.

Potencjalny pożyczkobiorca zawsze sprawdzi opinie o danej firmie. W Internecie może znaleźć wszystko – pozytywne opinie czy negatywne opinie. Hejt w Internecie też nie jest rzadkością. Negatywne i hejterskie wpisy to tykająca bomba i w każdej chwili mogą doprowadzić do tragedii. Tutaj musimy wziąć pod uwagę dwa aspekty – niezadowolony klient oraz oszust piszący opinie na zlecenie konkurencji. Jedni i drudzy wpisem na blogu czy też w wizytówce Google mogą zrujnować wizerunek budowany latami. Najczęściej wpisy te dotyczą wysokości spłaty pożyczki. Może to dziwić, ponieważ osoba która pożycza pieniądze musi być świadoma tego, co podpisuje. Niemożliwość spłaty zobowiązań często powoduje konieczność kolejnych pożyczek, co skutkuje ponownymi negatywnymi opiniami. Czy w takim przypadku możemy mówić o konstruktywnej krytyce? Nie! Osoby pożyczające pieniądze muszą być świadome tego, że wcześniej czy później pieniądze trzeba oddać, a harmonogram spłaty jest znany przed otrzymaniem tych środków.

Przechodząc do hejterów – tutaj należy otwarcie powiedzieć. Oszust nie jest anonimowy! Tylko odpowiednia reakcja przynosi rezultaty. Na hejt trzeba odpowiadać i nie pozwolić na to, by dalej rozprzestrzeniały się nieprawdziwe informacje. Czarny PR to duży problem w branży pożyczkowej. To właśnie przez negatywne komentarze firmy upatrują swojej szansy na zdobycie przewagi. Trzeba jednak powiedzieć zdecydowanie NIE takim praktykom. Tylko zdrowa konkurencja pozwala na właściwe funkcjonowanie całej branży.

Co może zrobić firma pożyczkowa którą dotknął czarny PR ze strony konkurencji?

Należy reagować. Nie można zostawić opinii i uważać, że nic się nie stanie. Tylko szybkie i zdecydowane działanie spowoduje, że hejterska opinia, która pojawiła się w sieci nie będzie dalej udostępniana. W sytuacja dużej fali hejtu należy skorzystać z pomocy pewnych i sprawdzonych agencji ds. PR. Celem jest nie tylko skasowanie tych opinii, ale także odzyskanie wizerunku, który mogły nadszarpnąć te wpisy. W Warsaw Media House spotkaliśmy się z wieloma kryzysami wizerunkowymi i potrafiliśmy sobie z nimi poradzić. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak podjęcie współpracy przed pojawieniem się tych problemów, by opracować strategię działań w razie ataków konkurencji. Wtedy to, reakcja jest nie tylko szybsza, ale i skuteczniejsza.

 

O autorach:

Piotr Sulewski, prezes zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedinie.

Adam Pszczółkowski, PR Manager w WMH, specjalizuje się w zakresie analityki danych. Zdobyte certyfikaty stanowią potwierdzenie jego nadzwyczajnych umiejętności w zakresie marketingu treści, personal i employer brandingu, które wykorzystuje w codziennej pracy z Klientami. Jest absolwentem Ekonomii na SGGW w Warszawie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedinie.

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram