MetLife prowadzi rekrutację. Kampanię wspiera OBTK

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
MetLife prowadzi rekrutację. Kampanię wspiera OBTK

Znalezienie odpowiednich pracowników to wyzwanie, przed którym staje większość przedsiębiorców. Gdzie zatem efektywnie szukać i jak powinna wyglądać rekrutacja? On Board Think Kong prowadzi kampanię rekrutacyjną dla MetLife w mediach społecznościowych.

Aby rekrutacja zakończyła się sukcesem, konieczne jest odpowiednie jej zaplanowanie. Kluczem może okazać się skuteczne zlokalizowanie potencjalnych kandydatów do pracy, a następnie przygotowanie strategii komunikacji, dzięki której uda nam się przyciągnąć uwagę poszukiwanych przez nas specjalistów.  

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, strategy director i partner w On Board Think Kong.

OBTK wspiera rekrutację MetLife 

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife, jednego ze światowych liderów wśród firm ubezpieczeniowych. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl. 

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z Doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia formularza rekrutacyjnego na stronie. Kampania jak dotąd cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na bardzo dobre wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji. Kampania skierowana jest do osób w wieku 25+ chcących podjąć współpracę z MetLife na warunkach określonych na oficjalnej stronie rekrutacyjnej.

Pracowniku, gdzie jesteś? Rola social mediów w rekrutacji 

Wciąż jednym z popularniejszych sposobów poszukiwania pracowników jest zamieszczanie ogłoszeń w znanych serwisach rekrutacyjnych, ponieważ wiele osób zagląda tam w pierwszej kolejności. Jednak w dzisiejszych czasach nie można się ograniczać jedynie do nich. Skutecznym i ważnym narzędziem są przede wszystkim media społecznościowe. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi oraz precyzyjniejsze targetowanie. Dzięki zamieszczeniu ogłoszenia w grupach, które gromadzą osoby zainteresowane konkretną branżą, możemy znacznie skrócić poszukiwania odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty. Social media umożliwiają również sharowanie, a im więcej udostępnień naszych treści, tym większa ich widoczność.

– Odkąd pojawiły się media społecznościowe, szukanie pracy, jak i pracownika, stało się jeszcze ciekawsze. Po pierwsze dlatego, że dostęp do informacji o obu stronach rekrutacji jest łatwiejszy – firma może sprawdzić, co potencjalny pracownik robi w sieci i co o nim to świadczy, ale również informacje o firmie są pełniejsze, bo uzupełnione przez opisy doświadczeń byłych i obecnych pracowników. Po drugie, siła rekomendacji jest jeszcze większa niż wcześniej i wspomniane opinie naprawdę mogą robić i robią różnice w podejmowanych decyzjach. Trzeci argument, choć równie ważny co poprzednie, to zasięg ogłoszeń – firmy nie czekają biernie na chętnych, publikując ogłoszenia tylko we własnych kanałach, ale wychodzą z propozycjami do potencjalnych pracowników do miejsc w Sieci, w których oni chętnie spędzają czas. Wszystko to podnosi efektywność rekrutacji i pozwala na lepsze dopasowanie w zawodowych relacjach – tłumaczy Alicja Waśniewska, account director w On Board Think Kong. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij