Marki na przełomie 2019/2020: Ceramika Paradyż

Marki na przełomie 2019/2020: Ceramika Paradyż
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Ceramika Paradyż? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
4 min czytania 2020-01-28

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Ceramika Paradyż opowiada Michał Drożdż, dyrektor generalny ds. designu i strategii marketingowej Ceramiki Paradyż.

Największy sukces dla marki Ceramika Paradyż w 2019 roku

Bezdyskusyjnie największą dumą napawa nas kolekcja „Modernizm”. Nawiązaliśmy współpracę z cenioną projektantką Mają Ganszyniec, która stoi na czele studia projektowego o międzynarodowej renomie. Razem z Mają postanowiliśmy przywrócić zapomniane historyczne gorseciki, czyli płytki ceramiczne z charakterystycznymi wcięciami, które stanowią część dziedzictwa polskiego wzornictwa. Gorseciki to ważny element polskiej architektury przedwojennej – pojawiały się na klatkach schodowych luksusowych kamienic, w sklepach i punktach usługowych, a także w budynkach publicznych, np. w sądach. Po wojnie unikatowe mozaiki zaczęły zanikać. Projektantka zaproponowała stworzenie kolekcji odtwarzającej w sposób precyzyjny rozmiary i najpopularniejsze barwy przedwojennych płytek, co pozwala nie tylko na renowację zabytkowych posadzek, ale przede wszystkim na ponowne wprowadzenie gorsecików do polskich wnętrz, w tym także tych bardzo nowoczesnych. Inicjatywa spotkała się z entuzjastycznym odzewem. Okazało się, że potrzeba powracania do korzeni naszego wzornictwa i przywracania ciągłości polskiemu designowi jest ogromna!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Ceramika Paradyż w 2019 roku

Od zawsze priorytetem jest dla nas urzekające wzornictwo i najwyższa jakość produktu. Uważamy, że jest to klucz do sukcesu skrywający się za markami Ceramiki Paradyż. Jednak konkurowanie jakością i designem produktu stwarza pewne wyzwanie na mocno nasyconym rynku. Wychodzimy z założenia, że warto inwestować w bardziej trwały, wytrzymały produkt o ponadczasowym designie i tym przekonaniem nieprzerwanie musimy dzielić się z naszymi klientami.

W tym kontekście największym wyzwaniem było wprowadzenie na rynek popularnych i dostępnych cenowo płytek, które charakteryzowałyby się równocześnie najwyższą jakością wzornictwa. Sądząc po doskonałych wynikach sprzedażowych setu kolekcji w marce Classica, wyszliśmy z sukcesem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2019 roku

Naszym najgłośniejszym osiągnięciem w 2019 roku było wprowadzenie kolekcji „Modernizm”, zaprojektowanej we współpracy ze Studiem Ganszyniec. O projekcie komunikowaliśmy ze stosownym wyprzedzeniem, bo zgodnie z naszymi przewidywaniami zainteresowanie tematem gorsecików wykroczył daleko poza branżę wnętrzarską. Kolejnym ekscytującym dla nas wydarzeniem było wdrożenie kolekcji „Celebration Edition”, powstałej z okazji jubileuszu 30-lecia firmy. Różnorodne wzory i faktury odtwarzają motywy z całego świata, od amerykańskich pustyń po chłodne skandynawskie lasy, nadają wnętrzom niepowtarzalnego wyrazu. Przy tej okazji weszliśmy we współpracę z Gosią Baczyńską. Podczas wyjątkowego pokazu nowej kolekcji „Per aspera ad astra” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, projektantka wykorzystała w scenografii płytki jednej z naszej jubileuszowej kolekcji. A to tylko zapowiedź szerszej współpracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rok 2019 był także dla nas szczególny, gdyż świętowaliśmy w nim jubileusz 30-lecia firmy. Temat ten stał się jednym z key message w naszej komunikacji. Z tej okazji powstało też wiele projektów, których zwieńczeniem była uroczysta gala dla blisko 500 naszych partnerów biznesowych, w tym także wielu gości zagranicznych. Jesteśmy dumni jednak nie tylko z pojedynczych projektów, ale również z długotrwałych relacji. Ceramika Paradyż od samego początku, czyli od 14 lat sprawuje mecenat nad Łódź Design Festival, obecnie najważniejszym i najbardziej prestiżowym wydarzeniem poświęconym designowi w tej części Europy.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

I tu znów trzeba powrócić do gorsecików. Bardzo szybko zorientowaliśmy się, że kolekcja „Modernizm” różni się od innych naszych wdrożeń produktowych. Maja Ganszyniec wraz z zespołem tworzyła kolekcję „na mieście” – odnajdywała pozostałości dekoracyjnych posadzek w holach i na klatkach schodowych kamienic, analizowała wykorzystywane przez przedwojennych rzemieślników barwy, badała właściwości płytek. Cała ta historia bardzo oddziałuje na wyobraźnię. Udało się nam również wywołać debatę o tradycji polskiego wzornictwa, o dobrych wzorcach, do których możemy się odwoływać, kształtując naszą estetyczną tożsamość. Reakcja klientów i mediów na naszą inicjatywę jest bardzo entuzjastyczna, a każdy etap pracy – od zapowiedzi po premierę sprzedażową – spotykał się z dużym zainteresowaniem. Odbiorcy intuicyjnie rozumieli, że w tej kolekcji zależy nam na czymś więcej niż tylko na przedstawieniu nowego produktu na rynku, że przywracamy coś utraconego z korzyścią dla wszystkich.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Bardzo nam zależy, by nasza komunikacja była spójna, dobrze zaplanowana i dostosowana do odbiorcy. Przez lata wypracowaliśmy efektywne mechanizmy, które pozwalają nam dotrzeć z komunikatem do odpowiednich grup. Z jednej strony mamy prężnie działające biuro prasowe zapewniające obecność w kluczowych mediach. Z drugiej strony możemy się pochwalić zasięgowymi profilami w portalach społecznościowych, jak Instagram, Facebook, Pinterest czy biznesowy LinkedIn. Wiele wagi przywiązujemy również do strony internetowej paradyz.com, która zapewnia inspiracje, informacje o produktach oraz możliwość zakupów w e-sklepie. Dopełnieniem kompleksowej komunikacji są zespoły zajmujące się relacjami inwestorskimi oraz wewnętrzne kanały, jak newslettery, platforma B2B oraz firmowy intranet.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Nieustannie obserwujemy trendy w marketingu i wybieramy te rozwiązania, które naszym zdaniem mają największy potencjał, aby sprawdzić się w naszej branży. Postępująca digitalizacja życia i biznesu stwarza ogromne szanse, dlatego stawiamy na zaawansowane narzędzia, które wykraczają poza standardowe rozwiązania komunikacji marketingowej. Naszym celem jest maksymalne ułatwienie dostępu do produktów i treści, które chcemy przekazywać, dlatego testujemy bardziej interaktywne kanały, np. aplikacje mobilne. Pracujemy także nad dalszymi sposobami wykorzystania wdrożonej już technologii VR oraz metodami dotarcia do odbiorców z naszą wiedzą ekspercką, np. poprzez podcasty lub systematyczne webinary.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Od kilku lat mocno inwestujemy w szeroko pojęty marketing digitalowy. W najbliższej przyszłości nadal będziemy rozwijać i wdrażać kolejne narzędzia, które pozwolą na jeszcze łatwiejsze urządzanie wnętrz bez wychodzenia z domu. Ważnym trendem, od którego zależeć będzie sukces marki to personalizacja i autentyczność, zarówno oferty produktowej opartej na znajomości potrzeb klienta, jak i nowych standardów komunikacji. Dobrym przykładem może być coraz bardziej zyskujące na znaczeniu, odnoszące się właśnie stricte do autentyczności, działanie z obszaru Employee Advocacy, które może pomóc marce wejść na zupełnie inne tory, niż znane dotychczas działania marketingowe.

Budżet na działania digitalowe

Digital jest ważnym elementem działań marketingowo-sprzedażowych dla Ceramiki Paradyż. Nieprzerwanie szukamy nowych pomysłów na jego szersze wykorzystanie w naszym biznesie. Jesteśmy otwarci na inwestycje w tym obszarze tak długo, jak długo będziemy widzieć korzyści po stronie sprzedaży, zwrotu z inwestycji i poziomu satysfakcji naszych klientów.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Podstawowe cele Ceramiki Paradyż to dostarczanie produktów odpowiadających na światowe trendy i dalsze napędzanie polskiego wzornictwa. Aby je osiągnąć, zamierzamy kontynuować współpracę z cenionymi projektantami, a także wspierać młodych architektów i dostarczać im inspiracji. Będziemy kontynuować budowanie nowoczesnej platformy komunikacyjnej, która pozwoli naszym klientom wybrać interesujący ich produkt w szybki i przyjazny sposób oraz wejść w interakcję z marką.