Marketing dobrych treści – wartościowy content to cel na 2020

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Marketing dobrych treści – wartościowy content to cel na 2020

Więcej, mocniej i częściej to przepis na zmarnowane budżety. Nadeszła era content marketingu. Według badań przeprowadzonych przez World Media Group na marketerach z całego świata, aż 80% z nich spodziewa się, że liczba kampanii opartych na marketingu treści wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Działania marketingu treści są bardzo zróżnicowane, natomiast do tych najbardziej popularnych należą: materiały tworzone w ramach bloga firmowego, pliki wideo na YouTubie, oficjalne dokumenty, podcasty czy seminaria internetowe. Jednak to nie wszystko – dziś firmy mogą wesprzeć kampanie contentowe analizą Big Data co daje szereg korzyści wpływających na skuteczność kampanii, do których przede wszystkim należy zaliczyć: poznanie profili odbiorców i personalizacja przekazu, bieżącą optymalizację kampanii, wykorzystanie danych do kampanii retargetingowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Treściocentryzm

Według wyników nowych badań realizowanych przez londyńskie World Media Group, w których udział wzięło 269 marketerów z całego świata, najbliższe lata będą należeć do content marketingu. Jak wskazują wyniki ankiety, aż 8 na 10 marketerów (~79%) zapowiada, że chce zwiększyć liczbę tego typu kampanii. Mniej niż jeden na pięciu (~19%) marketerów powiedziało, że wierzy, że kampanie content marketingowe utrzymają się na tym samym poziomie. Zaledwie 2% respondentów oczekuje spadku.

Co znacznie przyczyniło się do rozwoju tej strategii to postęp technologiczny. Dzięki algorytmom SI, marketer może skupić się na tworzeniu angażujących treści, a „brudną robotę” wykona za niego sztuczna inteligencja.

– Chatboty, komunikatory, sprzedaż programowalna – to tylko kilka obszarów, jakimi może zająć się SI. Dzięki takiej pomocy, marketer skupi się np. nad storytellingiem. Żyjemy w epoce, w której dystrybucja treści realizowana jest przez inteligentnie algorytmy, które z tym zadaniem radzą sobie lepiej niż człowiek – zauważa Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network.

Chociaż skuteczność content marketingu jest niepodważalna to, jak przypominają twórcy raportu, nie mniej istotna jest strategia, określająca między innymi sposób dystrybucji tworzonych treści. Gdy nie wiemy kogo, gdzie i kiedy szukamy, przypomina to dziecięcą zabawę w ciuciubabkę.

Dlatego również w marketingu treści stosuje się rozwiązania Big Data, które pozytywnie wpływają na rezultaty kampanii contentowych. Wszystko dzięki temu, że marketer dostaje dostęp do wiedzy o zachowaniu internauty. Źródłem tej informacji jest analiza danych o użytkownikach, dzięki której osoba przygotowująca kampanię wie do kogo, powinny te treści trafić. Na tej podstawie można przygotować np. profile lookalike i kampanie retargetingowe, które podniosą efektywność każdej wydanej złotówki.

Opracowanie i realizacja strategii content marketingowej wspartej Big Data to kilkustopniowy proces, który zaczyna się od analizy. Jej celem jest zebranie informacji na temat odbiorcy komunikatu. Pozyskane w ten sposób wnioski posłużą do przygotowania skutecznej, spersonalizowanej kampanii. Następnie materiały contentowe są dystrybuowane wśród określonej wcześniej grupy docelowej, a na podstawie analizy najlepiej konwertujących profili użytkowników, wyszukiwane są profile bliźniacze do których kierowana jest kampania, co ma na celu zwiększenie zasięgu kampanii. Na koniec przygotowywany jest raport z kampanii. A na jakie wyniki mogą liczyć marketerzy?

– Dzięki obraniu takiej strategii dystrybucji treści content marketingowych, marka Kayet, należąca do sieci sklepów Biedronka, osiągnęła wynik CTR o 78% wyższy niż estymowano przed startem kampanii. Osiągnięto ten wynik dzięki połączeniu 3 ważnych elementów: marketingu treści, analizie Big Data, która pozwoliła na stworzenie profili behawioralnych i na koniec retargetingu – twierdzi Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.

Realizacja takiej kampanii byłaby niemożliwa bez platformy DMP, która pomaga w łączeniu danych i ich analizie. Dzięki analizie Big Data marketingowcy nie tylko oszczędzają czas, ale również podejmują bardziej świadome i mądrzejsze decyzje, połączenie technologii martech i content marketingu przynosi niezwykle obiecujące rezultaty.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij