Niezależne badania przeprowadzono na ponad trzytysięcznej grupie kobiet w wieku 18-55+ w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech. Wykazały one, że ponad dwa razy więcej z nich uprawia sport, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne (58%) niż by osiągnąć konkretne cele (26%). Kobiety podchodzą więc do ruchu holistycznie.
Wśród ankietowanych za największą przeszkodę uprawiania sportu 35% podało brak czasu, 22% aspekty związane z wyglądem ciała, a 20% przepracowanie. Co ciekawe 40% odpowiadających przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystywała ruch przede wszystkim w celu zwalczania stresu związanego z pracą. Natomiast aż 1/3 kobiet zawdzięcza swoje zamiłowanie do aktywności fizycznej osobom z bliskiego otoczenia, rodzinie i znajomym.
Zobacz również
Zaobserwowano również tendencję (32%) do odczuwania przez kobiety korzyści z treningów outdoorowych, które pozytywnie wpływają na ich samopoczucie, pozwalając przy tym na spędzanie czasu na świeżym powietrzu i umacnianie relacji z naturą.
Nazwa ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano. Firma wierzy w holistyczną siłę ruchu i korzyści mentalne, jakie on daje. Chcąc uczcić Międzynarodowy Dzień Kobiet, przygotowano kampanię pod hasłem „The Run Is For Me” opartą na inspirujących historiach dziesięciu biegaczek, przedstawiających korzyści wynikające z uprawiania sportu oraz to, jak postrzegają one swoje ciało i jak ruch wpływa na ich życie. Celem kampanii jest niwelowanie barier związanych ze wstydem i presją społeczną do podejmowania aktywności fizycznej oraz podkreślenie wyjątkowości każdej kobiety.
Znamy wyniki konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wypowiedzi biegaczek zaproszonych do kampanii mają dodawać otuchy każdej kobiecie, która chce rozpocząć swoją przygodę ze sportem, której brakuje jednak do tego odwagi. Zdjęcia i cytaty można znaleźć na Instagramie marki.