Rekordowa oglądalność gali MTV EMA 2013 i pierwszego odcinka „Warsaw Shore”

Relacja z gali MTV EMA 2013 i pierwsze spotkanie z „Ekipą z Warszawy” przyciągnęły rekordową liczbę widzów przed telewizory oraz wywołały ogromne zainteresowanie w Internecie.
O autorze
3 min czytania 2013-11-12

EMA pre-show przyciągnęło 31 tys. widzów w wieku 13-24, a w grupie komercyjnej prawie 57 tys. osób. Natomiast samą galę MTV EMA obejrzało ponad 207 tys. osób w wieku 16-49 – wynik ten jest o 50 proc. lepszy niż w roku ubiegłym. W grupie docelowej stacji 13-24 blok obejrzało ponad 64 000, czyli aż 65 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Po gali, o 23:00, wyemitowano premierowy odcinek najbardziej oczekiwanego show tej jesieni – „Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. W czasie emisji, MTV Polska osiągnęła najwyższą oglądalność w tym roku. „Warsaw Shore” obejrzało około 83 tys. widzów w wieku 13-24, co dało stacji w tym czasie udział na poziomie powyżej 8 proc. Z kolei w grupie komercyjnej (16-49) program obejrzało 230 tys. widzów, co zapewniło stacji udział na poziomie 2,3 proc.

– Żyjemy w czasach, w których o sukcesie programów telewizyjnych stanowią słupki oglądalności – komentuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska – Dlatego dobre wyniki z niedzieli cieszą. Pozwalają bardziej optymistycznie myśleć o przyszłości. Jednak to, co cieszy najbardziej, to fakt, że możemy uczestniczyć w czymś wyjątkowym: MTV znowu produkuje programy, które poruszają opinię publiczną i mają szansę coś zmienić. Najpierw “The Real World”, “Beavis i Butthead”, “Jackass”, “Jersey Shore”, a teraz “Warsaw Shore – Ekipa z Warszawy”. Osobiście bardzo cieszy mnie, że produkcja z Polski dołącza do tego panteonu – dodaje Jerzy Dzięgielewski.

Ogromne zainteresowanie galą i programem „Warsaw Shore” odnotowano również w Internecie. W dniu emisji strona www.mtv.pl odnotowała wzrost unikalnych użytkowników (UV) o 360% oraz odsłon aż o 394 proc.! Szczególnie część poświęcona „Warsaw Shore”: jest najpopularniejszą zakładką, która tylko w październiku zanotowała aż 505 tys. odsłon, a materiały video związane z programem – ponad 660 tys. streamów, czyli 72 proc. wszystkich odtworzeni na przełomie października i listopada. Równie aktywni byli fani stacji na Twitterze – w wieczornych godzinach 10 listopada, w twitterowym zestawieniu Top 10 Trendów w Polsce aż 9 na 10 hashtagów związanych było bezpośrednio z galą MTV EMA lub „Warsaw Shore”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– „Warsaw Shore” jest nasza najważniejszą pozycją programową tej jesieni, więc wydaje się być oczywistym, że wspieramy program bardzo intensywną kampanią reklamową. Wybraliśmy te media, które są szczególnie popularne wśród odbiorców MTV oraz pozwolą zaprezentować produkcję w najbardziej przekonujący sposób – komentuje Hanna Hedberg, vice-prezes MTV North ds. marketingu i komunikacji.

Wprowadzeniu nowej produkcji towarzyszy kampania reklamowa, która potrwa do końca listopada. Główny nacisk działań promocyjnych położony jest na internet, a ich uzupełnieniem jest outdoor i spoty zapowiadające program w sieci kin.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szeroko zakrojone działania promocyjne w internecie prowadzone są na stronach typu user generated content (np. demotywatory.pl, kwejk.pl), stronach www (np pudelek.pl, ckm.pl) i ich wersjach mobilnych, serwisach wideo (np. youtube.com, tvnplayer.pl). W dniu premiery serialu na portalach społecznościowych (facebook, twitter, instagram) uruchomione zostaną oficjalne profile uczestników, w których pokażą swoje życie poza kamerami oraz będą mogli bezpośrednio kontaktować się z fanami.

Zdjęcia bohaterów programu „Warsaw Shore” są również widoczne w przestrzeni publicznej. Kampania outdoorowa obejmuje city light’y w 8 miastach Polski oraz siatkę na warszawskim domu handlowym SMYK. Trailer programu wyświetlany jest również w kinach sieci Multikino, Cinema City oraz IMAX. Dodatkowo naklejki promujące program pojawiły się w wagonach warszawskiego metra.

Za koncepcję kampanii odpowiada dział kreatywny MTV Polska, a za planowanie i zakup mediów – dom mediowy Initiative.

Program „Warsaw shore – Ekipa z Warszawy” prezentuje zwariowane losy grupy młodych Polaków – czterech kobiet i czterech mężczyzn – wybranych podczas castingów w kilku miastach Polski. Przez cały październik kamery towarzyszyły uczestnikom „Warsaw Shore” w domu, w pracy oraz podczas szalonych imprez. Amerykański pierwowzór serii, czyli „Jersey Shore” zdobył olbrzymią popularność na całym świecie. Wyniki oglądalności programu były tak dobre, że wyprodukowano kilka lokalnych wersji programu, czyli „Geordie Shore” (Newcastle, Anglia), „The Valleys” (Cardiff, Walia) oraz „Gandia Shore” (Gandia, Hiszpania). Polska edycja programu, która od momentu ogłoszenia budzi ogromne emocje widzów, jest największą produkcją w historii grupy kanałów wchodzących w skład MTV Northern Europe.