TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Planet Partners z akcją inżynierskiej pomocy dla służby zdrowia

Covid Challenge – pod taką nazwą organizowana jest akcja skierowana do polskich inżynierów, innowacyjnych firm i studentów, której współorganizatorami są Planet Partners oraz Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN. Jej głównym celem jest stworzenie prostych, możliwych do szybkiego stworzenia...
O autorze
2 min czytania 2020-04-02

… narzędzi i metod działania dla szpitali i placówek medycznych.

Akcja została skierowana do młodych naukowców, studentów i innowacyjnych przedsiębiorców chcących wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, aby realnie wesprzeć polską służbę zdrowia w walce z epidemią koronawirusa. Głównym celem inicjatywy jest opracowanie przez uczestników rozwiązań do szybkiego wdrożenia, które będą w stanie efektywnie wspierać pracę lekarzy i pielęgniarek. Narzędzia, nad których stworzeniem będą pracować uczestnicy akcji, mają odpowiedzieć na zapotrzebowanie zgłoszone przez sam personel medyczny. Na liście najpilniejszych potrzeb stworzonej przez medyków znalazły się między innymi: uproszczony respirator, narzędzie do masowej terapii tlenowej, lepszy system nagłośnienia dla kombinezonów ochronnych czy innowacyjny sposób zabezpieczania karetek pogotowia – to podstawowe rozwiązania, bez których skuteczna, długofalowa walka z epidemią będzie niemal niemożliwa.

– Naszym celem jest wypracowanie, w ramach tzw. community science prostych i efektywnych narzędzi walki z pandemią, na których samodzielne stworzenie medycy nie mają szans ze względu na brak wiedzy technicznej i zasobów. Wierzymy, że młodzi inżynierowie, innowacyjne firmy oraz studenci uczelni technicznych zaangażują się w akcję i zaproponują rozwiązania będące odpowiedzią na te najbardziej pilne potrzeby służby zdrowia w tak trudnym dla niej czasie – mówi Jakub Ryzenko z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN, współorganizatora akcji.

Na akcję składają się dwa etapy. Pierwszym z nich jest trwająca rejestracja zainteresowanych uczestników na stronie internetowej www.covidchallenge.pl i zebranie od nich pomysłów na rozwiązanie jednego lub więcej problemów z bazy. Drugi to tzw. Giełda Pomysłów. Trafią na nią najlepiej rokujące rozwiązania, które na giełdzie będą promowane i zaprezentowane docelowym użytkownikom oraz podmiotom mogącym zapewnić wsparcie w ich realizacji. Organizatorzy zakładają też wsparcie dla najbardziej obiecujących pomysłów w dotarciu do decydentów oraz pozyskaniu funduszy na realizację prototypów tak, aby zaproponowane rozwiązania mogły realnie trafić do potrzebujących jednostek medycznych w jak najkrótszym czasie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja realizowana jest przez Planet Partners pro bono. Firma na co dzień działa w sektorze nowych technologii i nauki, między innymi wspierając komunikację prestiżowych zawodów robotycznych ERC. W inicjatywie Covid Challenge odpowiada za koordynację projektu i jego komunikację w mediach oraz mediach społecznościowych.

– Istotne jest, że Covid Challenge to nie zwykły konkurs, ale akcja wspierająca faktyczną walkę o życie ludzi. Chcemy, żeby to wyzwanie było narzędziem, dzięki któremu innowacje mogą zostać nakierowane na realne potrzeby. To apel o pomoc – poszukujemy innowatorów dla wsparcia praktyków – mówi Łukasz Wilczyński z Planet Partners.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od momentu rozpoczęcia akcji w piątek 27 marca, do udziału zgłosiło się już ponad 30 chętnych. Największym zainteresowaniem uczestników cieszą się rozwiązania dotyczące maseczek ochronnych z wydajnymi filtrami, a na drugim miejscu plasują się systemy monitorowania stanu pacjentów na dużą skalę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszymi partnerami merytorycznymi akcji zostali: Zakład Medycyny Katastrof i Pomocy Doraźnej UJCM oraz Medyczny Zespół Ratunkowy PCPM. Więcej informacji o inicjatywie można znaleźć na stronie www.covidchallenge.pl.