Ekipa w komplecie – podsumowanie aktywacji Warki

Najpierw było nieoczekiwane spotkanie 4 braci, rozdzielonych wyjazdem za pracą udokumentowany w telewizyjnym spocie. Potem wspólną imprezę – bez względu na dzielące odległości – wygrywały kolejne ekipy, które od dawna nie mogły się spotkać. Tak wyglądała jesienna aktywacja Warki „Ekipa w komplecie".
O autorze
2 min czytania 2013-11-27

Spontaniczna kampania

Cała akcja zrodziła się z jednego spontanicznego wpisu na Facebooku. Jego autorem był Szymon, najstarszy z czwórki braci Chojnowskich. Trójka jego młodszego rodzeństwa wyjechała za pracą na Wyspy Brytyjskie. Szymon w komentarzu na fanpage’u Warki napisał, że chętnie pogadałby z nimi przy piwie, ale dawno już im się to nie udało. Brand team Warki postanowił zareagować i pomóc chłopakom. W tajemnicy przed Szymonem skontaktowali się z pozostałymi braćmi, zorganizowali im przyjazd do Polski i z pomocą kumpli urządzili mu imprezę-niespodziankę w warszawskiej PIWIARNI sieci Warka.

– Chcieliśmy, żeby nasza inicjatywa była rzeczywiście reakcją na wpis Szymona – wspomina Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. – Dlatego wszystko działo się w zawrotnym tempie. Kilka dni po pierwszym wpisie bracia Chojnowscy występowali już przed kamerą.

Reklama dokumentalna

Jednorazowa akcja rozwinęła się w kilkutygodniową aktywację. – Szybko zdaliśmy sobie sprawę z potencjału tej historii – wyjaśnia Tomasz Kowcun. – Stąd pomysł, aby oprzeć na niej nasze działania w październiku i listopadzie. W ten sposób powstały innowacyjne spoty telewizyjne Warki: 90-sekundowy „dokument”, opowiadający historię braci, oraz 15-sekundowy „trailer”. W rolach głównych wystąpili oczywiście sami zainteresowani.

– Wypadli bardzo autentycznie – chwali ich Kowcun. – Byli tak nakręceni ponownym spotkaniem, że nie zwracali uwagi na kamery…

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na spotach się nie skończyło

Wraz z emisją spotów rozpoczął się facebookowy konkurs. – Zależało nam na tym, żeby nie tylko opowiedzieć naszym konsumentom tę historię, ale pozwolić im samym przeżyć coś podobnego – tłumaczy Tomasz Kowcun. Agencja The Digitals zbudowała aplikację, za pomocą której fani marki mogli zgłaszać swoje rozdzielone ekipy, a zwycięzców konkursu wybierali bracia Chojnowscy. Szczęśliwcy wygrywali szaloną imprezę w jednej z 77 wareckich PIWIARNI w Polsce i pokrycie kosztów podróży z dowolnego miejsca w kraju lub na świecie.

Najróżniejsze ekipy – wszystkie w komplecie

O „Ekipie w komplecie” można było usłyszeć w mediach lokalnych, informacja o akcji pojawiła się nawet w polonijnych serwisach internetowych. W ciągu pięciu tygodni trwania konkursu zgłosiła się ponad dwieście ekip. – To były bardzo fajne historie – podsumowuje Kowcun. – Młodzi emigranci, ale też przyjaciele, którzy nie widzieli się kilkanaście lat, albo rozdzielone ekipy z Erasmusa. Fajnie, że Warka mogła spełnić ich marzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiadała agencja The Digitals. Spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiadała kreatywnie The Digitals, zaś za 15-sekundowe teasery – Just. Działania PR – Roots PR, zakup mediów – MediaVest.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się