TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ekipa w komplecie – podsumowanie aktywacji Warki

Najpierw było nieoczekiwane spotkanie 4 braci, rozdzielonych wyjazdem za pracą udokumentowany w telewizyjnym spocie. Potem wspólną imprezę – bez względu na dzielące odległości – wygrywały kolejne ekipy, które od dawna nie mogły się spotkać. Tak wyglądała jesienna aktywacja Warki „Ekipa w komplecie".
O autorze
2 min czytania 2013-11-27

Spontaniczna kampania

Cała akcja zrodziła się z jednego spontanicznego wpisu na Facebooku. Jego autorem był Szymon, najstarszy z czwórki braci Chojnowskich. Trójka jego młodszego rodzeństwa wyjechała za pracą na Wyspy Brytyjskie. Szymon w komentarzu na fanpage’u Warki napisał, że chętnie pogadałby z nimi przy piwie, ale dawno już im się to nie udało. Brand team Warki postanowił zareagować i pomóc chłopakom. W tajemnicy przed Szymonem skontaktowali się z pozostałymi braćmi, zorganizowali im przyjazd do Polski i z pomocą kumpli urządzili mu imprezę-niespodziankę w warszawskiej PIWIARNI sieci Warka.

– Chcieliśmy, żeby nasza inicjatywa była rzeczywiście reakcją na wpis Szymona – wspomina Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. – Dlatego wszystko działo się w zawrotnym tempie. Kilka dni po pierwszym wpisie bracia Chojnowscy występowali już przed kamerą.

Reklama dokumentalna

Jednorazowa akcja rozwinęła się w kilkutygodniową aktywację. – Szybko zdaliśmy sobie sprawę z potencjału tej historii – wyjaśnia Tomasz Kowcun. – Stąd pomysł, aby oprzeć na niej nasze działania w październiku i listopadzie. W ten sposób powstały innowacyjne spoty telewizyjne Warki: 90-sekundowy „dokument”, opowiadający historię braci, oraz 15-sekundowy „trailer”. W rolach głównych wystąpili oczywiście sami zainteresowani.

– Wypadli bardzo autentycznie – chwali ich Kowcun. – Byli tak nakręceni ponownym spotkaniem, że nie zwracali uwagi na kamery…

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na spotach się nie skończyło

Wraz z emisją spotów rozpoczął się facebookowy konkurs. – Zależało nam na tym, żeby nie tylko opowiedzieć naszym konsumentom tę historię, ale pozwolić im samym przeżyć coś podobnego – tłumaczy Tomasz Kowcun. Agencja The Digitals zbudowała aplikację, za pomocą której fani marki mogli zgłaszać swoje rozdzielone ekipy, a zwycięzców konkursu wybierali bracia Chojnowscy. Szczęśliwcy wygrywali szaloną imprezę w jednej z 77 wareckich PIWIARNI w Polsce i pokrycie kosztów podróży z dowolnego miejsca w kraju lub na świecie.

Najróżniejsze ekipy – wszystkie w komplecie

O „Ekipie w komplecie” można było usłyszeć w mediach lokalnych, informacja o akcji pojawiła się nawet w polonijnych serwisach internetowych. W ciągu pięciu tygodni trwania konkursu zgłosiła się ponad dwieście ekip. – To były bardzo fajne historie – podsumowuje Kowcun. – Młodzi emigranci, ale też przyjaciele, którzy nie widzieli się kilkanaście lat, albo rozdzielone ekipy z Erasmusa. Fajnie, że Warka mogła spełnić ich marzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiadała agencja The Digitals. Spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiadała kreatywnie The Digitals, zaś za 15-sekundowe teasery – Just. Działania PR – Roots PR, zakup mediów – MediaVest.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się