Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Outride.rs szuka metod walki z efektami koronawirusa na całym świecie

Serwis z dziennikarstwem międzynarodowym Outride.rs uruchamia platformę Radar, na której już teraz można znaleźć kilkaset metod i rozwiązań i pomysłów na walkę z efektami koronawirusa.
O autorze
2 min czytania 2020-04-28

W ciągu ostatnich tygodni serwis nawiązał współpracę z dziennikarzami z całego świata, którzy poszukują nowych pomysłów na ograniczenie negatywnych skutków pandemii. Od dziś platforma dostępna jest dla wszystkich i będzie rozwijana też społecznościowo.

– Jak długo potrwa ta sytuacja? I co dalej? – to dwa główne pytania, które zadają sobie nasze czytelniczki i nasi czytelnicy oraz przyznam szczerze my sami. My zadaliśmy sobie jeszcze pytanie, jak pomóc innym w tym trudnym okresie, i tak narodziła się idea stworzenia Radaru. Wykorzystując siatkę naszych reporterów na całym świecie, od kilku tygodni szukamy najróżniejszych metod walki z efektami koronawirusa. Chcemy stworzyć miejsce, które pomoże różnym grupom społecznym konstruktywnie stawić czoła efektom COVID-19 – mówi Anna Górnicka, redaktor naczelna Outride.rs.

Zebrane metody to na przykład: wykonane w 3D elementy łączące maski tlenowe z respiratorami, które w jeden dzień opracował włoski startup Isinnova, a których do tej pory bardzo brakowało w szpitalach; działania portugalskiej fundacji Crescer, która pomaga w czasie epidemii osobom bezdomnym; zespół brazylijskich dziennikarzy, który za pomocą radia informuje rdzennych mieszkańców o koronawirusie.

Twórcy dzielą nadesłane propozycje na metody oraz rozwiązania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Rozwiązanie ma charakter systemowy i potrzebuje czasu, żeby zostać wypracowane, stąd w takich przypadkach jesteśmy bardzo ostrożni. Są problemy, które rozwiązywane są przez duże grupy ludzi, np. dostarczanie posiłków seniorom. Nie jest to rozwiązanie systemowe, które może stać się normą społeczną, ale tymczasowo rozwiązuje duży problem, stąd jest skuteczną metodą. Widzimy wiele takich działań w wielu krajach, w których szukamy metod – precyzuje Lola García-Ajofrín, koordynująca prace nad platformą Radar.  

Radar cały czas rośnie – obecnie w bazie znajduje się 321 metod z kilkudziesięciu krajów świata – a liczba ta cały czas rośnie. Platforma dostępna jest w języku angielskim oraz polskim.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jeżeli ktoś słyszał o jakimś rozwiązaniu lub metodzie – może je od dziś zgłosić – dodaje Anna Górnicka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Można to zrobić zarówno na stronie Radaru, jak i za pomocą hashtagu #responseradar w mediach społecznościowych.

Projekt nadzoruje Lola García-Ajofrín, na co dzień mieszkająca na Sri Lance, która z Outriders związana jest od dwóch lat i jest częścią zespołu tworzącego reportaże interaktywne. Do redakcji w ostatnim czasie dołączyła też Hanna Liubakova, która rozwijać będzie Radar oraz dział dziennikarstwa rozwiązań. W zespole są też dziennikarki Wen-Yee Lee z Tajwanu, Priscila Pacheco z Brazylii oraz Rumbi Chakamba z Botswany.

Platforma będzie rozwijana przez najbliższe miesiące, reagując na zarówno krótko-, jak i długotrwałe efekty koronawirusa. Na bazie nadesłanych i wyszukanych metod redakcja będzie tworzyć artykułu w duchu dziennikarstwa rozwiązań. Wszystkie treści Radaru są otwarte i dostępne do dalszego bezpłatnego wykorzystywania przez każdego (również inne media) na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.