#EffieNaNoweCzasy wystartowało z nową kategorią

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
#EffieNaNoweCzasy wystartowało z nową kategorią

21. edycja konkursu Effie, 23 kategorie, które znacie i jedna nowa React & Sustain. Zgłoszenia trwają do 24 lipca, a w nowej kategorii do 31 lipca.

Znakiem otwarcia się projektu na nowe trendy, idee, działania (widoczne w nowej komunikacji projektu) jest również powołanie nowej kategorii konkursowej – React & Sustain. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Najlepiej tłumaczą ją współtwórcy, członkowie tegorocznego Komitetu Effie 2020.

– Już od pewnego czasu w rozmowach kuluarowych o Effie pojawiały się głosy postulujące wprowadzenie nowej kategorii, która byłaby dedykowana sytuacjom związanym z reagowaniem na bieżące wydarzenia marketingowe czy proaktywnym działaniom, które dotyczyłyby zabezpieczenia pozycji rynkowej przed intensywną konkurencją. Oczywiście tego typu zgłoszenia pojawiały się regularnie w konkursie, niektóre z nich nawet otrzymywały nagrody, jednak w ocenie Komitetu Organizacyjnego Effie z niewystarczającą intensywnością. Praktyka pokazała, że Effie w dużo większym stopniu waloryzuje i nagradza wzrosty rynkowe i zdobywanie udziałów, nieco po macoszemu traktując case’y, w których „trzeba coś wymyślić i zrobić”, aby utrzymać sprzedaż w niesprzyjających okolicznościach. A z punktu widzenia „rzemiosła” marketingowego są to sytuacje najbardziej wymagające, jeśli chodzi o wiedzę i umiejętności. Nadszedł odpowiedni czas, aby pozytywne przykłady tego typu działań wyraźnie zauważyć i docenić tworząc odpowiednią kategorię – podkreślił Tomasz Bartnik (One Eleven).

– W nowej kategorii głównym wskaźnikiem efektywności nie będzie wzrost, ale pozytywne odchylenie od trendów – spadkowej tendencji w kategorii, spadkowej tendencji własnej sprzedaży czy też skokowego załamania. Można zatem powiedzieć, że ta kategoria będzie nagradzała wzrost względny, dla którego punktem odniesienia nie są wcześniejsze wyniki, ale oczekiwane niekorzystne wyniki, których udało się uniknąć. To oznacza, że zgłaszający muszą nie tylko wiarygodnie przedstawić osiągnięte rezultaty działań, ale także uzasadnienia dla oczekiwania rezultatów znacznie gorszych, gdyby właściwe działania nie zostały podjęte. Jeśli wśród zgłoszeń pojawią się kampanie związane z COVID-19, które przyniosły efekty i miały sens – będziemy je nagradzać. Natomiast podkreślamy, że naszą misją jest nie ocenianie po pozorach, lecz promowanie działań za którymi stoją fakty i argumenty – dodaje Michał Kociankowski (Synergion).

Ważną informacją dla tegorocznych uczestników Effie będzie to, że zostały uproszczone formularze.

– W tegorocznym formularzu zgłaszający nie znajdą językowych pozostałości dwóch zjawisk: koncentracji komunikacji na tradycyjnym miksie narzędzi oraz presji na doraźne wysokie wyniki. Komitet chciał dać wyraz zmianom, które stale zachodzą w komunikacji marketingowej. Kampanie posługują się coraz szerszym instrumentarium, firmy stawiają sobie różne cele, nie zawsze bezpośrednio i niezwłocznie powiązane ze wzrostem sprzedaży. Effie jest konkursem świadomego, zręcznego osiągania celów przy pomocy komunikacji, nie chcemy narzucać powierzchownego czy zawężonego rozumienia, zarówno efektów, jak środków działania – podkreśla Michał Kociankowski. 

Zmiany zgłoszeniowe zaszły w kategoriach Performance marketing/ e-commerce oraz Marketing & Business Solutions. Ta ostatnia w obecnej sytuacji w ocenie organizatorów, powinna zyskać na popularności – pandemia COVID-19 to niezaprzeczalnie dobry moment na przełomowe, nowatorskie w formie lub w zastosowaniu technologie, działania czy pomysły biznesowe.

Wszystkie zmiany w obszarze zgłoszeń i kategorii wypracowane zostały wspólnie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz członków Komitetu Organizacyjnego Effie 2020, w skład którego wchodzą: Izabela Albrychiewicz (GroupM Poland), Michał Banaszewski (VMLY&R), Tomasz Bartnik (One Eleven), Piotr Bombol (Gameset), Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Michał Kociankowski (Synergion), Magda Kolenkiewicz (Starcom), Artur Malinowski (Dentsu Aegis Network Polska), Tomasz Michalik (Insignia), Radek Miklaszewski (BBDO), Michał Nadgrodkiewicz (PZL), Barbara Niedziela (2012 Agency), Anna Podskarbi (OMD Optimum Media), Rafał Wachnik (Value Media), Małgorzata Węgierek (Havas Media Group), Ewa Wolska-Rzewuska (Saatchi & Saatchi IS), Michał Wronecki (Brasil). Szerzej o sylwetkach członków komitetu na https://awards.effie.pl/komitet/.

WAŻNE INFORMACJE:

Terminy przesyłania zgłoszeń:

  • I termin: 04.05 – 08.06, do godz. 17:00 włącznie

  • II termin: 08.06, od godz. 17:01 – 10.07, do godz. 17:00 włącznie

  • III termin: 10.07, od godz. 17:01 – 24.07, do godz. 17:00 włącznie

Materiały informacyjne do pobrania: https://awards.effie.pl/zgloszenia/

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij