Case study Fibo, czyli jak zwiększyć liczbę klientów o 40% w 11 miesięcy?

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Case study Fibo, czyli jak zwiększyć liczbę klientów o 40% w 11 miesięcy?

Zaczynali od „Szybkie łącze FTTH w Twoim domu”, a dotarli do „Fajnie jest działać po swojemu”. Fibo to marka, która daje dużo dowolności, dobrego dystansu i pewnej swojskości – od tego wyszła Agencja Wills Integrated i takie skojarzenia z marką udało jej się wypracować.

A biznesowo? Sprzedaż została zwiększona o 20% i uzyskano zwrot 100% kosztów rebrandingu już po 5 miesiącach od launchu. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Światłowód po Twojemu – nowa lokalna marka z charakterem

Do czasu wprowadzenia marki Fibo, usługi firmy sprzedawane były pod szyldem Dg-Net, której strategia komunikacji zakładała jeden przekaz i wykorzystywanie tych samych narzędzi komunikacji zarówno do klientów indywidualnych, jak i sektora B2B. Klientowi zależało na stworzeniu marki dedykowanej dla sektora B2C, która będzie stanowiła komunikacyjną alternatywę zarówno dla telekomów lokalnych, jak i tych o zasięgu krajowym oraz wpłynie na wzrost sprzedaży i przyrost liczby klientów.

Prace rebrandingowe agencja rozpoczęła od rozdzielenia tych dwóch grup klientów i dedykowanych im ofert. Na podstawie gruntownego benchmarku, określono główne wyróżniki nowej marki i wartości nowego brandu, który poza szybkim łączem FTTH oferuje coś zupełnie innego w porównaniu do pozostałych konkurentów: swobodę, dowolność i dobrą energię. I tak powstało Fibo, czyli światłowód po Twojemu. Agencja stworzyła lokalną markę światłowodowych mediów domowych, która w niewymuszony sposób angażuje swoich odbiorców i wzbudza pozytywne emocje, a jak się później okazało przynosi także konkretne zyski. 

W końcu „po sąsiedzku” może być mniej oficjalnie – nowa komunikacja marki

Swobodnie, ale nie za luzacko. Z dystansem, jednak bez wpadania w kwestionowanie wszystkiego. I w końcu z dobrą energią, która trzyma się z daleka od żartów „na siłę”. Tak zbalansowane wartości agencja starała się wdrożyć w ramach wszystkich materiałów marki – począwszy od nowego systemu identyfikacji wizualnej, przez strategię komunikacji, z końcową egzekucją na stronie www oraz profilu na Facebooku. 

Nowy facebookowy fanpage to zresztą główne miejsce manifestu wartości Fibo. Swobodna dwukierunkowa komunikacja, w której niczego nie narzucono i z przymrużeniem oka komentowano bliską nam rzeczywistość. Miejsce, w którym luźne podejście w podejmowanych działaniach i tematach przekłada się na większe zaangażowanie odbiorców.

Nowy charakter marki zakładał także zmianę sposobu komunikacji pracowników z klientami, który stał się mniej formalny i w miarę możliwości uszczuplony o mocno techniczne aspekty. W ramach tej transformacji agencja przeprowadziła warsztaty dla pracowników Biura Obsługi Klienta i Działu Technicznego, podczas których wspólnie pracowano nad formułą oraz językiem przykładowych odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów. Dopiero pełna synchronizacja komunikacji we wszystkich kanałach pozwoliła zbudować jeden, wspólny świat przeżyć i skojarzeń związanych z nową marką. 

Rebranding, który zapewnił wzrost sprzedaży o 20% i liczby klientów o 40% 

W trakcie tych 11 miesięcy agencja przeprowadziła wiele kompleksowych działań zwiększających rozpoznawalność nowego brandu - kampanie digitalowe, radiowe oraz działania reklamowe OOH. Dodatkowo stworzona została strategia działania marki na eventach branżowych z uwzględnieniem materiałów i akcji promocyjnych w klimacie Fibo. 

W ramach działań świadomościowych agencja zaprojektowała kampanię „Mam Fibo i czuję się dobrze” w Radio Eska Śląsk, która dotarła do 25% obiorców z grupy docelowej marki. Równocześnie firma prowadziła kampanie w sieci GDN oraz Facebook Ads, które wpłynęły na większą rozpoznawalność nowego brandu. Aktualnie reklamy uzyskują ok. 2 mln wyświetleń i pozyskują śr. 40 nowych leadów miesięcznie. Lepiej być nie może? A jednak! W niespełna rok agencja uzyskała o ponad 50% więcej bezpośrednich wyszukiwań marki w sieci, co przełożyło się na wzrost liczby klientów o 40% i przyrost sprzedaży o 20%. 

Agencja Wills Integrated odpowiedzialna jest za cały proces opracowania nowej marki, strategii, launch oraz systemową obsługę marketingową, w tym komunikację social media i działania Public Relations.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij