Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

#OdKulis: Kampania Banku Pekao „Bierz Internet za rogi” skierowana do seniorów

#OdKulis: Kampania Banku Pekao „Bierz Internet za rogi” skierowana do seniorów
W kwietniu br. Bank Pekao ruszył z ciekawą inicjatywą skierowaną do seniorów, która oparta była na zbudowaniu wirtualnej społeczności łączącej pokolenia. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja kampanii.
O autorze
2 min czytania 2020-05-26

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy realizacji projektu Banku Pekao skierowanego do seniorów, który oparty był na zbudowaniu bezpiecznej, wirtualnej społeczności łączącej pokolenia.

O kulisach realizacji kampanii opowiada Karolina Maciaszek, biuro komunikacji Banku Pekao.

Autorzy i pomysłodawcy

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Pekao od zawsze z wielkim zaangażowaniem podchodzimy do kwestii odpowiedzialności społecznej. Nasze zaangażowanie w walkę z koronawirusem przyszło więc naturalnie, a decyzję o uruchomieniu kampanii edukacyjnej „Bierz Internet za rogi” podjęliśmy bardzo szybko. Tym samym uruchomiliśmy działania, które dały nam gwarancję dotarcia z pomocą do najbardziej potrzebującej grupy – seniorów.

Wspólnie z agencją Master Brand przygotowaliśmy projekt, mający na celu wspieranie i aktywizowanie seniorów do korzystania z internetu. Za pomocą platformy „Strefa Seniora” i grupy dyskusyjnej na Facebooku „Bierz Internet za rogi z Dancingiem Międzypokoleniowym”, zachęcamy ale też edukujemy, jak bezpiecznie poruszać się w sieci. Dostarczamy nie tylko treści edukacyjnych dotyczących nowych technologii, dzięki którym bezpiecznie załatwią codzienne sprawy bez wychodzenia z domu, ale tworzymy też wirtualną przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji między pokoleniami – zarówno między samymi seniorami, jak i między starszym, a młodszym pokoleniem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pomysł

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pomysł powstał w oparciu o analizę potrzeb seniorów. Wnikliwie przyjrzeliśmy się temu jakie zmiany zaszły w codziennym życiu osób starszych wraz z pojawieniem się koronawirusa i jakie ta sytuacja wygenerowała potrzeby. Seniorzy, z którymi rozmawialiśmy silnie akcentowali swoje ogromne zaniepokojenie brakiem wiedzy i umiejętności w sprawnym funkcjonowaniu w środowisku nowych technologii. Dlatego już podczas naszego pierwszego kreatywnego spotkania dokładnie wiedzieliśmy, co i jak należy zrobić. Niemal od razu pojawił się również pomysł aktywizacji młodszego pokolenia jako partnera bezpośrednio angażującego się w pomoc Seniorom w ich codziennym życiu. W efekcie wśród ambasadorów akcji pojawili się: jeden z najlepszych polskich influencerów Reżyser Życia, czy znani wszystkim Jacek Kawalec, Joanna Bartel czy Ewa Błaszczyk. 

Osoby zaangażowane w realizację

Po połączeniu naszych sił z agencją Master Brand powstał 12-osobowy team koordynujący działania produkcyjne i komunikacyjne w ramach naszej kampanii „Bierz Internet za rogi”.

Przygotowania

Szybkość działania i determinacja całego naszego zespołu projektowego pozwoliły uruchomić kampanię w tempie ekspresowym. Od pomysłu do realizacji pierwszych działań upłynęło sześć dni. W tym czasie udało nam się nie tylko przygotować platformę dla seniorów, materiały graficzne, stworzyć pakiet artykułów, pozyskać ambasadorów akcji, ale także przygotować pierwsze materiały filmowe.

Kolejne kroki

Na pewno nie kończymy naszych działań w tym zakresie. Chcemy dalej rozwijać więzi społeczne. W zależności od sytuacji pandemicznej i obostrzeń będziemy podejmować kolejne angażujące i wspierające aktywności.

Wyzwania

Bez wątpienia był nim czas – kampanię przygotowaliśmy w zaledwie sześć dni.

Niespodzianki i nieplanowane sytuacje

Tak naprawdę każdy dzień był niespodzianką. Na pozór oczywiste i proste działania musiały być na bieżąco modyfikowane tak, aby ich realizacja była w 100% bezpieczna i zgodna z obowiązującymi zaleceniami. Na przykład nagranie materiałów filmowych w trzech miastach wymagało naprawdę wielkiej ostrożności, ale też sporej kreatywności. Cel jednak wart był wszelkich poświęceń i jesteśmy dumni, że Bank Pekao z taką determinacją i zaangażowaniem podjął działania CSR skierowane do seniorów – którzy teraz jeszcze bardziej potrzebują naszego wsparcia.