Przegląd darmowych kursów marketingu online

Przegląd darmowych kursów marketingu online

Marketing sieciowy to wiele konkretnych korzyści dla firmy, niezależnie od jej wielkości. Dzięki niemu możemy skutecznie pozyskiwać klientów w internecie. Jest to bardzo rozległa dziedzina i aby poruszać się po świecie digital marketingu w sposób nieskrępowany, musimy poznać dokładnie pewne mechanizmy czy najpopularniejsze metody promocji. W sieci istnieje wiele ciekawych i darmowych kursów na temat marketingu online. Poniżej prezentujemy krótki przegląd kursów, z których warto skorzystać.

Kurs Google – Internetowe Rewolucje, moduł marketing internetowy

Pierwszym polecanym, darmowym i bardzo ciekawym kursem o marketingu online jest ten przygotowany przez Google – Internetowe Rewolucje. Kurs posiada obszerny dział dotyczący marketingu internetowego. Aby móc z niego skorzystać należy posiadać jedynie konto Google oraz zalogować się na nie i rozpocząć przeglądanie.

Jest on podzielony na mniejsze sekcje z konkretnymi lekcjami. Przykładami poszczególnych sekcji są np. podstawy marketingu internetowego, prezentacja firmy w internecie, reklamy produktowe czy reklama w Google Ads.

Każda sekcja posiada od kilku do kilkunastu modułów, które dokładnie opisują dane zagadnienie. Kurs jest oferowany w języku polskim i dostarcza kompleksowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego oraz narzędzi Google. Możemy odbyć go w całości lub wybierać poszczególne lekcje i moduły, wznawiając naukę od momentu, na którym się zatrzymaliśmy. Internetowe Rewolucje cieszą się wysokimi notowaniami wśród specjalistów oraz użytkowników. Nic dziwnego, skoro zostały stworzone przez specjalistów największej platformy reklamowej na świecie.

Szkolenie oferuje wiedzę na różnym poziomie. Skorzystają z niego zarówno początkujący, jak i średnio zaawansowani w świecie e-marketingu. Lekcje mają formę materiałów wideo. Dostępne są też testy sprawdzające naszą wiedzę, dzięki którym możemy upewnić się, czy dobrze zrozumieliśmy dane zagadnienie.

Realizując taki kurs, istnieje również możliwość uzyskania bezpłatnego certyfikatu, poprzez który Google potwierdza nasze umiejętności. Może być on przydatny podczas budowania swojej kariery zawodowej.

Facebook Blueprint – kursy związane z promowaniem się poprzez platformę

Drugim bardzo przydatnym kursem o tematyce marketingu internetowego jest Facebook Blueprint. Jest to zestaw kursów oferowanych przez giganta rynku mediów społecznościowych, który obejmuje swoim zakresem szeroko rozumianą promocję osób i marek.

Dowiemy się, jak można zwiększyć szanse swojego przedsiębiorstwa na Facebooku czy Instagramie. Kursy Blueprint są dostępne za darmo w przystępnej formie. To seria lekcji, które tłumaczone są na język polski.

Dostępne są też transkrypcje nagrań, które możemy traktować jako notatki. Samouczki przedstawiają dane zagadnienia szczegółowo, ale również prosto i przystępnie. Z kursów Facebook Blueprint skorzystać możemy w ujęciu całościowym lub częściowo, wybierając moduły. Nie ma potrzeby zdawania płatnych egzaminów potwierdzających nabycie nowych kompetencji.

Tematyka kursów jest bardzo szeroka. Wiedza podzielona jest na trzy kluczowe sekcje. Są to kursy dotyczące stron na Facebooku, celów reklamowych i promocji na Instagramie. Każda sekcja zawiera kilka – kilkanaście filmów o kilkuminutowej długości.

Lekcje zawierają zarówno szczegółowe porady i instrukcje, jak i podstawowe informacje o możliwościach reklamowych związanych z platformą. Duży nacisk został położony na kwestie sprzedażowe oraz zarządzania asortymentem czy promowania produktów w sklepie Facebooka. Kursy dostępne są na różnym poziomie trudności, dzięki czemu nawet osoby zaawansowane znajdą wiele modułów i konkretnych kursów dla siebie. Szczególnie że sam Facebook cały czas się zmienia, więc bycie na bieżąco wymaga aktualizowania wiedzy.

E-book ALEO.com „Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”

Jednym z ciekawszych darmowych kursów online o e-marketingu jest e-book stworzony przez ALEO.com – „Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”. Jest to poradnik, który składa się z kilkudziesięciu stron czystej wiedzy, porad i rozwiązań. Zawiera wiele konkretnych, sprawdzonych w praktyce wskazówek. W poradniku znajdziemy m.in. informacje na temat tworzenia grupy docelowej, tworzenia sklepu internetowego, wykorzystania Google Analytics, znaczenia widoczności w wyszukiwarce Google czy kampanii reklamowych Google Ads.

Dużo uwagi poświęcono też widoczności w social mediach czy e-mail marketingowi. Każdy dział posiada po kilka dokładnie opisanych zagadnień z danej tematyki. Poradnik jest stworzony kompleksowo i można go uznać za esencję wiedzy dotyczącej marketingu internetowego.

Możemy powracać do niego w każdej chwili, a wszystkie informacje są uporządkowane. Wiadomości są aktualne i przydatne, a sam poradnik został stworzony niezwykle profesjonalnie. Oprócz kwestii merytorycznych i poradnikowych e-book zawiera również wiele cennych komentarzy i podpowiedzi odnośnie do ogólnego promowania się w internecie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij