Nike, Netflix, TikTok i YouTube przeciwko rasizmowi

Nike, Netflix, TikTok i YouTube przeciwko rasizmowi

Popularne marki, takie jak Nike, Netflix czy YouTube zareagowały na trwające od kilku dni protesty w Stanach Zjednoczonych przeciwko rasizmowi – znane brandy publicznie potępiły wszelkie przejawy nienawiści na tle rasowym i wyraziły poparcie dla osób czarnoskórych.

Od kilku dni przez w całych Stanach Zjednoczonych odbywają się gwałtowne protesty przeciwko rasizmowi. Ma to związek ze sprawą 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda, który został uduszony podczas policyjnej interwencji. Wideo przedstawiające przerażające zdarzenie, na którym widać, jak policjant przez kilka minut przyciska kolanem do ziemi szyję zatrzymanego, obiegło cały internet i ponownie wywołało dyskusję na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W mediach społecznościowych szybko pojawiły się wpisy, oznaczone hashtagiem #BlackLivesMatters, które potępiały rasizm i jednocześnie wyrażały popracie dla osób czarnoskórych. Wiele znanych osobistości włączyło się w akcję i publicznie zaprotestowało przeciwko nienawiści na tle rasowym.

Na śmierć George'a Floyda zareagowała też marka Nike, która stworzyła specjalne wideo pod hasłem „For once, Don't Do It”. 

Co więcej, spot udostępniła na swoim Twitterze marka adidas, która jest konkurencją dla Nike’a. Swój wpis okraszyła słowami „Razem możemy coś zmienić”.

Poparcie dla osób czarnoskórych wyraziły także inne marki, takie jak m.in. YouTube, TikTok, Disney czy HBO.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij