Drive to store – aplikacje mobilne jako narzędzie promocji prowadzące prosto do… sklepu stacjonarnego (case study)

Drive to store – aplikacje mobilne jako narzędzie promocji prowadzące prosto do… sklepu stacjonarnego (case study)

Czy na rynku istnieje skuteczne rozwiązanie, które skieruje potencjalnych klientów z trybu online do offline? Jak nakłonić klientów skoncentrowanych w smartfonowej przestrzeni do wstąpienia do pobliskiego sklepu stacjonarnego?

Dziś piszemy o nietuzinkowej reklamie, wykorzystującej zdobycze nowych technologii, na przykładzie kampanii przygotowanej przez specjalistów z aplikacji Yanosik, PanParagon oraz agencji performance marketingowej Tradedoubler odpowiadającej za promocję sklepów Bricomarche.

Jak wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w 2018 r. prawie 75 proc. Polaków korzystało ze smartfonów, a dostęp do internetu deklarowało już ponad 70 proc. klientów indywidualnych, z czego ponad 90 proc. posiadało internet mobilny w telefonie. Tak duża aktywność rodaków w obszarze mobilnym daje nowe możliwości reklamowe. Siłę smartfonów i przyciągnięcie klientów ze strefy online do offline postanowiła przetestować sieć sklepów Bricomarche. W jaki sposób?

Kierowanie użytkowników Yanosik do marketu

Celem nadrzędnym kampanii było przekierowanie klientów z obszaru mobilnego do sklepów stacjonarnych Bricomarche. W tym obszarze kluczowym elementem była aplikacja Yanosik, z której każdego miesiąca aktywnie korzysta około 1,5 mln kierowców, a liczba jej pobrań przekroczyła już 12 mln.

– Wokół aplikacji Yanosik skupiona jest wielomilionowa społeczność kierowców. Daje to duże pole do popisu nie tylko z zakresu efektywnego ostrzegania się o bieżącej sytuacji na trasie i kreowaniu bezpieczniejszej rzeczywistości na polskich drogach, ale także w obrębie dotarcia do odbiorców z przekazem reklamowym. Możliwości aplikacji zostały zastosowane w kampanii z Tradedoubler – komentuje Mirosław Klocek, Yanosik.

Jak mechanizm reklamowy funkcjonował w praktyce? Kierowcom przejeżdżającym w promieniu 5 km od sklepów Bricomarche na ekranie aplikacji wyświetlały się nieinwazyjne i jednocześnie zachęcające banery reklamowe o promocji na Black Friday. Kierunek i odległość kierowcy od danego miejsca pokazywała miniatura, a dokładna lokalizacja sklepu na mapie została oznaczona ikoną z logo sieci sklepów. Po kliknięciu w baner lub w punkt POI nawigacja prowadziła prosto do sklepu Bricomarche.

– Efekt naszych działań zmierzyliśmy poprzez porównanie liczby postojów przy sklepach w trakcie trwania kampanii do analogicznych dni tydzień wcześniej. Okazało się, że podczas kampanii ruch kierujący do sklepów Bricomarche zwiększył się o około 11 proc. Statystyki potwierdzają więc skuteczność reklamy – komentuje Mirosław Klocek, Yanosik.

Pushe do użytkowników aplikacji PanParagon

Ważnym elementem kampanii było skierowanie przekazu reklamowego do użytkowników aplikacji PanParagon, służącej do przechowywania paragonów i kontroli domowego budżetu.

– Na podstawie danych pochodzących z paragonów jesteśmy w stanie stargetować reklamę do konkretnych grup użytkowników, którzy np. mają dzieci albo kupują luksusowe marki. W przypadku promocji sklepów Bricomarche dotarliśmy do osób, które mieszkały w okolicy marketów. Dzięki temu wiedzieliśmy, kogo dokładnie może zainteresować dana promocja – wyjaśnia Antonina Grzelak, PanParagon.

Efekt? W ramach kampanii zostało wysłanych 50 tys. pushy do osób z bliskiego sąsiedztwa sklepu Bricomarche. Tego typu działanie zaangażowało znaczną część społeczności skupionej wokół aplikacji PanParagon. Liczba kliknięć w pusha wynosiła 1,5 tys.

Strategia omnichannel odpowiada na potrzeby dzisiejszego klienta

– Łączenie kanałów sprzedaży zawsze wiąże się również z wyzwaniami. Kierowanie użytkowników ze sfery online do offline, szczególnie w Black Friday, gdzie decyzje zakupowe często są podejmowane natychmiast, nie jest łatwym zadaniem. Bardzo ważne jest również sprawienie, aby doświadczenia klienta były spójne, zarówno w punkcie styku, którym jest komunikat reklamowy, jak i przy finalnym kanale zakupu, którym jest sklep stacjonarny. Musimy również pamiętać o różnorodności naszych klientów oraz ich upodobań względem form komunikacji. Potrzeby klientów zawsze są dla nas na pierwszym miejscu i są często początkiem nowych rozwiązań, tak było również w tym przypadku. Głównym celem naszej kampanii było dotarcie do jak największej ilości osób, w jak najkrótszym czasie, ale jednocześnie znajdujących się w konkretnych lokalizacjach. W erze smartfonów Yanosik idealnie odpowiadał na każdy postawiony cel, a wyniki kampanii pokazały, że takie działania mają potencjał i możemy powtarzać je w przyszłości – komentuje Patrycja Banasiak, Bricomarche.

– Ostatnie lata pokazują, jak wiele transformacji przechodzą duże brandy i sieci retailowe. Strategia omnichannel jest odpowiedzią wprost na potrzeby dzisiejszego klienta. Dzisiaj klient potrzebuje produktu/usługi i nieważne czy kupi go przez kanał online, czy wejdzie fizycznie do sklepu (offline). Bricomarche chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniu klienta, mierzy i sprawdza wpływ kanału online na ich sprzedaż stacjonarną (efekt ROPO – research online purchase offline), a także zjawisko odwrotne. Dzięki tym danym możemy rozumieć zachowania klienta, a także szukać w przyszłości podobnych zachowań w sieci. Przy współpracy z aplikacją Yanosik i PanParagon możemy wyszukiwać z możliwie największym prawdopodobieństwem osób, które będą potencjalnie zainteresowane zakupami w konkretnym sklepie. Współpracę z Bricomarche w tym zakresie przeprowadziliśmy bardzo sprawnie, głównie przez pryzmat przygotowania klienta do kampanii. Zachęcamy też innych do testowania takich rozwiązań w swoich biznesach – komentują Wojciech Żbikowski, senior sales manager oraz Przemysław Burzyński, senior client development manager z Tradedoubler.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij