Ubezpieczenie dla medyków – realna pomoc w czasie próby

29 tysięcy ubezpieczonych pracowników ochrony zdrowia, większe poczucie bezpieczeństwa dla ich rodzin – to najważniejszy efekt akcji Aviva Medykom. Ale to również około 500 wzmianek w mediach tradycyjnych, 1991 udostępnień postów i 92% pozytywnych reakcji w mediach społecznościowych...
O autorze
2 min czytania 2020-07-07

… co przełożyło się na dotarcie do 6,5 miliona osób. Firmy społecznie odpowiedzialne od początku epidemii miały świadomość, że przyszedł czas próby i trzeba się zaangażować. Przekazywały pieniądze, swoje produkty, usługi i zasoby. Ale jak pomóc poprzez ubezpieczenia?

Akcja Aviva Medykom ruszyła 20 kwietnia i została skierowana do szerokiej grupy pracowników ochrony zdrowia, bezpośrednio pracujących z pacjentami. Medycy mogli przystąpić do bezpłatnego ubezpieczenia na życie, dzięki któremu Aviva wypłaci świadczenie w kwocie 100 tys. zł osobie uposażonej, gdyby doszło do najgorszego i w okresie trwania polisy ubezpieczony zmarł w wyniku choroby Covid-19 wywołanej zakażeniem wirusem SARS-CoV-2. Uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów, składkę opłaca Aviva. Zainteresowani rejestrowali się online oraz wypełniali standardową ankietę medyczną. Największą popularnością ubezpieczenie cieszyło się wśród lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych, którzy łącznie stanowią 81% uczestników. Blisko 70% wszystkich osób to kobiety. W sumie do ubezpieczenia przystąpiło 29 tys. przedstawicieli ochrony zdrowia. Polisa obowiązuje przez trzy miesiące, do 20 lipca.

Trudne czasy wymagają niestandardowych działań

W czasie epidemii pojawiło się wiele różnych dodatkowych działań dużych firm, które chciały pomóc, rozwijając swój wizerunek jako instytucji zaangażowanej społecznie. Aby się wyróżnić, pozostając wiarygodnym i efektywnym, nie wystarczyło „coś” zrobić. Ważny był pomysł, spójność z rolą społeczną i DNA marki oraz szybkość działania. Dlatego w przypadku Avivy zdecydowano o ubezpieczeniu na życie dla osób, które najmocniej odczuwają ciężar walki z epidemią – pracowników ochrony zdrowia i ich rodzin. Zapał i mobilizacja w firmie od początku były duże – od pomysłu do wdrożenia bezpłatnego ubezpieczenia minęło zaledwie 7 dni. Ważne było przejrzyste zdefiniowanie zakresu ochrony, aby odpowiadało na obawy medyków, a także – co kluczowe – ich rodzin, oraz szybkie przygotowanie prostego formularza do rejestracji online. Już po starcie akcji Aviva szybko reagowała na uwagi osób potencjalnie zainteresowanych polisą, kierowane za pośrednictwem m.in. mediów społecznościowych. W efekcie szeroka od początku grupa uprawnionych zawodów medycznych została jeszcze rozszerzona o opiekunów medycznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dobry pomysł to nie wszystko

Duże zainteresowanie bezpłatnym ubezpieczeniem Avivy wskazuje, że było ono potrzebne. Jednak nawet z dopasowanym rozwiązaniem trzeba dotrzeć do grupy docelowej. Komunikacja została oparta na konkretnych korzyściach – 100 tys. zł wypłaty w przypadku śmierci z powodu koronawirusa, braku jakichkolwiek kosztów po stronie ubezpieczanego oraz prostym przystąpieniu. Akcja była nagłaśniana w mediach społecznościowych i tradycyjnych – w tych drugich w sumie pojawiło się 500 wzmianek. Zainteresowaniem mediów cieszyły się informacje prasowe, rozsyłane w ramach tradycyjnych działań PR. Nie bez wpływu pozostało również dwutygodniowe wsparcie partnerów medialnych – Wirtualnej Polski i Radia Zet, gdzie zachęcano pracowników ochrony zdrowia do skorzystania z bezpłatnego ubezpieczenia oraz podawano informacje o działaniach pomocowych w czasach pandemii i działalności Avivy. W social mediach kluczową rolę odegrało precyzyjne dotarcie do osób żywo zainteresowanych tematem i dążenie do efektu wiralowego. Wygenerowano aż 92% pozytywnych reakcji, a posty na temat Aviva Medykom były udostępniane 1991 razy. W sumie akcję poznało 6,5 miliona ludzi, w tym osoby pracujące w szpitalach zakaźnych w kraju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Konsumenci oczekują od marek aktywnego wsparcia

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W czasie epidemii i innych sytuacji wyjątkowych, takich jak powodzie czy huragany, oczekiwania wobec największych firm rosną. To sprawdzian dla ich skuteczności. W przypadku firm ubezpieczeniowych podstawą jest utrzymanie ciągłości w obsłudze klientów, sprawna likwidacja szkód i wypłata świadczeń. A także wsparcie w zachowaniu polis dla klientów, którzy mają kłopoty finansowe, poprzez prolongaty składek czy rozłożenie ich na raty. Jednak utrzymanie wysokiej jakości dotychczasowych działań nie wystarczy. Społeczeństwo oczekuje zrobienia czegoś więcej dla dobra publicznego. Efekty działania Avivy to 29 tys. ubezpieczonych medyków, którzy pracują z większym spokojem o siebie i swoich bliskich. Szeroki i pozytywny odbiór akcji wskazują, że spełniła ona wysokie oczekiwania społeczne. A przy okazji spopularyzowała potrzebę ubezpieczenia siebie i bliskich oraz dodała wartości marce Aviva.