Budowanie wizerunku marki modowej: Domodi

Budowanie wizerunku marki modowej: Domodi
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy platformę Domodi.
O autorze
3 min czytania 2020-07-22

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O platformie Domodi opowiada Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi.

Na początek trochę o historii platformy Domodi – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Nasze początki sięgają 2011 roku. Wtedy właśnie powstała platforma Domodi.pl, której celem było agregowanie oferty sklepów online z odzieżą, obuwiem i akcesoriami. Obecnie działamy jako Grupa Domodi, która w swoim portfolio ma także serwis Allani.pl oraz Homebook.pl. Bez wątpienia jednym z bardziej przełomowych momentów był rok 2014, w tym czasie zauważyła nas Wirtualna Polska i wykupiła 51% udziałów całej Grupy. 3 lata później WP zwiększyło liczbę udziałów do 100%, stając się jedynym właścicielem wszystkich 3 serwisów, to otworzyło nam kolejne, nowe możliwości.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2019 roku natomiast miał miejsce rebranding serwisu – zmienił się logotyp marki, jej kolorystyka i co najważniejsze przeszliśmy przez redesign strony www. Dzisiaj to zadanie postrzegamy jako spore wyzwanie, które stanęło przed wszystkimi zespołami.

W jaki sposób powstało Domodi?

Zaczynaliśmy od startupu. Pomysłodawcy i pierwotni właściciele założyli serwis, który w nieco ponad pół roku, urósł do miana polskiego odpowiednika amerykańskiego serwisu Polyvore. Zależało nam na stworzeniu czegoś na miarę internetowej galerii handlowej. Chcieliśmy zaproponować użytkownikom innowacyjną usługę, która odpowie na ich potrzeby.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowaniu platformy?

Muszę przyznać, że do każdego tematu podchodzimy bardzo racjonalnie. Tak samo było w przypadku budowania marki i rozwijana firmy. Postawiliśmy na racjonalne wartości dla konsumenta. Cały czas skupialiśmy się na jego potrzebach. Wiemy, że dzisiejsze społeczeństwo jest na maksa zapracowane, dlatego w pierwszej kolejności myśleliśmy o tym JAK oszczędzić czas userom. Z drugiej strony postawiliśmy na szeroki wybór – zarówno pod względem asortymentu jak i samych półek cenowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fundamentem jest nasz model biznesowy – łączymy marki, sklepy online z ich potencjalnymi klientami. Mamy know how i doświadczenie, którym chętnie się dzielimy.

Kim jest klientka/klient Domodi?

Domodi zostało stworzone z myślą o szerokiej grupie odbiorców. Tak jest po dziś dzień. Według danych z 2019 roku w ciągu miesiąca odwiedzało nas ponad 7 mln realnych użytkowników. A nasze social media zgromadziły prawie 8 mln społeczność. Grupą docelową Domodi są zarówno kobiety jak i mężczyźni. Osoby od 20 do 50 roku życia. To konsumenci, które często nie mają szans przeszukiwać Internetu, a chcą dobrze wyglądać.

Co charakteryzuje platformę Domodi?

Domodi to mądry sposób robienia zakupów w sieci. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownik może przejrzeć setki sklepów i marek, poznać najnowsze trendy i wyszukać ciekawe inspiracje.

Staramy się tworzyć przestrzeń w internecie, która skupia świat mody w jednym miejscu, Chcemy sprawić, aby zakupy stały się jeszcze prostsze.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku Waszej platformy?

Przede wszystkim stawiamy na „USEROCENTRYCZNOŚĆ” – odpowiadamy na realne potrzeby użytkowników. Chcemy pokazywać im, jak robić sprytne i mądre zakupy, w łatwy sposób znajdować produkty, ale także zbierać w jednym miejscu rabaty i promocje. Mamy holistyczne podejście do tematu. Prowadzimy użytkownika już od momentu w którym chce się zainspirować, poznać najnowsze trendy, aż do momentu zakupu.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Domodi?

W Domodi wykorzystujemy całe spektrum narzędzi. Stawiamy na omnichannel, dzięki czemu mamy różne punkty styku z klientem.

Pierwszym niesamowicie istotnym filarem jest cały digital. Intensywna działalność w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram, a od niedawna także Tik Tok dedykowany młodym użytkownikom, mieści się tu także inwestycja w Google AdWords czy działania z zakresu SEO itd.

Drugim filarem są kampanie, nazywane przez nas wizerunkowymi. Tutaj mowa o działaniach media relations, eventach, współpracy z influencerami czy reklamach w TV.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Jak przystało na stabilny e-commerce, dużą rolę odgrywa u nas performance. Natomiast rok temu miała miejsce pierwsza, typowo wizerunkowa kampania dla Domodi. Spot emitowany był w wybranych stacjach, jego uzupełnieniem była kampania w internecie oraz reklamy na nośnikach zewnętrznych. Dodatkowo Domodi zostało sponsorem programu „Top Model” w TVN. Naszym konceptem chcieliśmy pokazać, że prawdziwa moda nie jest zarezerwowana tylko dla paryskich pokazów czy londyńskich fashion week’ów, ale możemy ją także obserwować na rodzimych ulicach. Ta kampania wywołała u nas wiele emocji jednak sądzę, że ta wymarzona jest jeszcze przed nami :).

Co wyróżnia Domodi na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Jakby się tak głębiej zastanowić – to nie mamy bezpośredniej konkurencji i myślę, że to właśnie nas wyróżnia. Jeśli chodzi o naszych partnerów biznesowych, czyli sklepy online, to z pewnością możemy pochwalić się eksperckością oraz specjalizacją – dostarczamy kaloryczny ruch bo znamy się nie tylko na e-commerce, ale generalnie na branży fashion. Jeśli chodzi natomiast o użytkowników, to bez wątpienia wyróżnia nas kompleksowe podejście do tematu jakim są zakupy w sieci. Oferujemy produkty zróżnicowanych marek i sklepów, przedstawiamy trendy i inspiracje.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Chcemy dalej się rozwijać. Aktualnie mocno pracujemy nad technicznymi udogodnieniami dla użytkowników. Tak, by user experience było na coraz wyższym poziomie. Chcemy zapewnić użytkownikom szeroką gamę fi