mBank to teraz „ęśąćż” – bank przemienił swój błąd w social mediową akcję

mBank to teraz „ęśąćż” – bank przemienił swój błąd w social mediową akcję
mBank postanowił wykorzystać popularność swojej wpadki z powiadomieniami push, która szybko stała się internetowym memem i tymczasowo zmienił w swoich mediach społecznościowych logo na „ęśąćż”.
O autorze
1 min czytania 2020-08-06

5 sierpnia br. klienci mBanku otrzymali trzy powiadomienia push o losowej treści: „ęśąćż”, „test wiadomości push” i „Życzymy miłego dnia”. Jak się okazało, wiadomości te znacznie spowolniły działanie aplikacji mobilnej banku. 

Krótko po tym w internecie pojawiło się pełno komentarzy niezadowolonych klientów, którzy nie mogli przez jakiś czas dokonać żadnych transakcji przez aplikację mBanku. Co więcej, treści powiadomień push szybko stały się tematem internetowych memów, które licznie były udostępniane przez użytkowników.

Pod koniec dnia mBank opublikował w swoich mediach społecznościowych wpis, w którym poinformował, że sytuacja związana z aplikacją została już opanowana i platforma ponownie działa tak, jak powinna. Co więcej, bank postanowił wykorzystać popularność memów, które pojawiły się w związku z błędami powiadomień push i… tymczasowo zmienił swoje logo na „ęśąćż”. 

Świetny przykład, jak „porażkę” można przekuć w sukces ;).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W maju br. na Twitterze rozpoczęła się nietypowa akcja, w ramach której internauci publikowali posty z różnymi polskimi powiedzeniami – wszystkie jednak rozpoczynały się od zdania „In Poland we don’t say…”. Akcja szybko stała się viralem, a swoje własne odpowiedzi przygotowały popularne marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się