TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Schyłek klasycznego public relations – agencja CDSR Communication rusza ze wsparciem dla polskiego MŚP

Schyłek klasycznego public relations – agencja CDSR Communication rusza ze wsparciem dla polskiego MŚP
Pandemia koronawirusa nie oszczędziła polskich firm, w szczególności z sektora MŚP. W celu wsparcia tych, którzy najbardziej ucierpieli, agencja CDSR Communication wystartowała z konkursem, w którym do wygrania jest półroczna, darmowa obsługa PR-owa z wykorzystaniem narzędzi „szytych na miarę".
O autorze
2 min czytania 2020-08-17

Wpływ koronawirusa na polskie przedsiębiorstwa

Pandemii koronawirusa istotnie wpłynęła na polskie e-commerce, przyczyniając się do szybkiego rozwoju tego segmentu i wzrostu liczby e-sklepów. Według raportu przygotowanego przez Santander Bank, udział e-commerce w polskim handlu detalicznym wzrósł od ok. 5,5% na koniec 2019 r. do blisko 12% w szczytowym okresie pandemii. Z kolei wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020” już 73% polskich internautów dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Także sam czas spędzany średnio w internecie uległ wydłużeniu. Zgodnie z raportem Polskiego Instytutu Ekonomicznego, nauczyliśmy się spędzać więcej czasu w internecie, gdzie w dni robocze jesteśmy nawet do 30 proc. dłużej, zaś w weekendy – o 13 proc. dłużej niż przed pandemią.

Okres pandemii odmienił także w dużym stopniu oblicze biznesu, wpływając na obniżenia budżetów i rewidując dotychczasowe modele działalności, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu i public relations. – Pandemia jedynie potwierdziła trend, który zauważam już od dawna, czyli kres klasycznego public relations rozumianego jako budowanie wizerunku czy popytu na produkt poprzez media relations – mówi Piotr Plak, prezes agencji CDSR Communication. – Dotychczasowe narzędzia promocji się zdezaktualizowały, przynajmniej w znanej nam do teraz formie. To pieśń minionych czasów, czasów prosperity – dodaje Plak.

Obecnie przedsiębiorstwa muszą przede wszystkim mocno, dynamicznie i nowocześnie wejść do internetu i sprostać nowym nawykom konsumenckim. Powinny skupić się na podejmowaniu działań, których głównym celem jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów, jak i odbudowanie istniejących już baz. W tym celu potrzebny jest spójny ekosystem łączący działania marketingowe, PR-owe i sprzedażowe.  – W dobie kryzysu finansowego działania podejmowane przez firmy przede wszystkim muszą się opłacać, ale nie poprzez teoretyzowanie na temat ekwiwalentu reklamowego, tylko wymierny i policzalny zysk – dodaje Plak.

Agencja CDSR Communication ze wsparciem dla sektora MŚP

W celu wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw, które najbardziej ucierpiały i najwięcej straciły podczas pandemii koronawirusa, agencja CDSR Communication wystartowała ze specjalną kampanią The New PR: #Challenge-19. W jej ramach zorganizowany zostanie konkurs skierowany do firm z sektora MŚP, które dotknięte zostały problemami powstałymi w trakcie pandemii. Przedsiębiorstwo, które zwycięży w konkursie, może liczyć na półroczną bezpłatną obsługę PR z wykorzystaniem „szytych na miarę” narzędzi. – Zaangażujemy wszystkie najnowocześniejsze narzędzia biznesowe, które będą skoncentrowane przede wszystkim na efektywnym pozyskiwaniu klientów. Wyniki naszej pracy przedstawimy w formie okresowych raportów uwzględniających bieżące wyzwania, wykorzystane środki i osiągnięte efekty – mówi Piotr Plak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zgłoszenia do konkursu można dokonać na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się