W konkursie startowało ok. 100 tyś. firm. Dzięki #BiznesKochaBiznes wsparcie otrzymało do tej pory 60 Zwinnych Przedsiębiorców. Łącznie w ramach akcji zebrano 1,8 mln złotych! Każdy przedsiębiorca, który został wytypowany do nagrody, otrzymał od Grupy Ringier Axel Springer kampanię reklamową wartą 30 tysięcy złotych z zagwarantowaną emisją 12 mln odsłon we wszystkich serwisach wydawcy.
W gronie Wielkich ReklamoDawców znalazły się m.in.: Adamed Pharma, Agata S.A, Allegro.pl, Andreas Stihl, Apart, Audioteka, Bank Millenium, BNP Paribas Bank Polska, Carlsberg Polska, eobuwie.pl, Euro RTV AGD, Fortuna, Hyundai Motor Poland, IKEA, ITI Neovision, Kazar Group, Kompania Piwowarska/Lech Free, LV Bet, mBank, McDonald’s Polska, Media Expert, Ochnik, Podravka Polska, Renault Polska, Super-Pharm Poland, Volkswagen Group Polska, Volvo Car Poland, Woseba czy Xiaomi Technology.
Zobacz również
Kampania zasięgowa #WspierajmyNasze będzie trwała do końca sierpnia.
– Patrząc na statystyki już widać pierwsze efekty. Odnotowaliśmy wzrost względem ilości odsłon, co raz więcej nowych użytkowników przybywa na naszą stronę. To niesamowite uczucie – patrzeć, jak nasza marka rośnie. Wierzymy, że to dopiero początek rozwoju w przestrzeni internetowej i nie tylko, że jeszcze wiele przed nami. Ta kampania jest dla ludzi z pasją, myślących o dobrych stronach naszej egzystencji i dla tych, którzy po prostu kochają życie! – mówi specjalista ds. marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
O kampanii
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W związku z panującą pandemią i załamaniem gospodarczym Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku postanowiła przeprowadzić kampanię pro bono na swojej stronie internetowej w zakładce Aktualności. której motywem przewodnim, jeśli chodzi o przekaz, stał się hashtag #WspierajmyNasze. O założeniach kampanii więcej informacji znajduje się na tej stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W minimalnym zakresie występują wzmianki z hashtagiem #KupujŚwiadomie, ale to wąska grupa produktowa oznaczona znakiem „produkt polski”.
– Celem naszej akcji jest zainspirowanie odbiorców tych obecnych i tych przyszłych do kupowania polskich produktów. Do akcji zaprosiliśmy naszych partnerów biznesowych. Założyliśmy Instagrama z przepisami, które zachęcają do sięgania po określony produkt. Od niedawna istnieje też fanpage na Facebooku. Tutaj publikowane są informacje o kampanii, ciekawostki związane z nazwą „milk” oraz zdjęcia przepisów z lokowaniem produktu. Zaczęliśmy działać z blogerami. Nasze marki Hej!, Ale! powoli zaczynają pojawiać w social mediach (przepisy, zdjęcia blogerów). Chcemy być cenieni jako marka, aby nasze polecanie innych firm miało wartość. Udział w akcji jest bezpłatny. Korzyść dla partnerów jest taka, że mają reklamę na naszej stronie. Każda firma jest opisywana w kontekście dobrej współpracy. Content tworzymy my. Tworzymy go w taki sposób, aby był dostosowany do obecnie panującej sytuacji, przedstawiał partnera w pozytywnym świetle, pokazywał zalety naszej współpracy i inspirował do patriotyzmu konsumenckiego. Zależy nam na tym, aby uświadomić konsumentów, że polski producent jest blisko i warto sięgnąć po jego produkty, bo są naturalne, smaczne, a przede wszystkim, ponieważ pochodzą od polskiego producenta – kontynuuje specjalista ds. marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
Firmy, które dołączyły, solidaryzują się na różne sposoby. Część z nich udostępnia informacje o #WspierajmyNasze w swoich social mediach, linkuje wpisy reklamowe, pisze o współpracy, a część, to dotyczy dużych firm, po prostu występuje jako marka w kontekście hashtagu we wpisie reklamowym na stronie.
– Aby nieco ożywić naszą kampanię, zostały wprowadzone Portrety [nie] zwykłych Polaków. Każdy portret to profil osobowości. To dość istotny element naszego przekazu. W tym momencie mamy do czynienia nie tylko z podejściem instytucjonalnym, wsparciem między firmami, ale też otwiera nam się perspektywa z punktu widzenia obywatela. Pokazujemy ludzi, którzy są wśród nas, tworząc rzeczywistość tak zwyczajnie, jak my robimy to na co dzień. Naszym celem jest zbudowanie solidnej platformy wzajemnych referencji oraz integracja marketingowa, skierowana na działania dla wspólnego dobra – mówi specjalista ds. marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
Efekty, które osiągnięto przez cały okres trwania kampanii: pojawiła się możliwość zakupu produktów OSM w Radomsku online, powstało ponad 200 wpisów reklamowych na stronie internetowej Spółdzielni, na Facebooku i na Instagramie, wykonano dedykowane sesje zdjęciowe, pojawiły się wzmianki o produktach OSM w Radomsku na kontach instagramerów, w kampanii wystąpiły takie marki, jak E.Wedel, Hortex, Ustronianka, Jurajska, Majonez Kętrzyński, GS1 Polska, PolskiKoszyk.pl, Delikatesy Centrum, Masterpress, E.Leclerc oddział Bełchatów, Robico, Imfood, Bakalland, Delecta, Kudron Diary Trading, Instytut Liderów Zmian (Polski Koszyk w ramach solidarności zaprojektował logo, które jest używane do promowania kampanii). O kampanii napisały ważne też portale branżowe i biznesowe.