TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Moda na obraz

Moda na obraz
Obraz to słowo-klucz, odmieniane w 2013 roku przez wszystkie przypadki. To on wyznacza kierunek zmian takich społecznościowych gigantów jak Facebook oraz stoi za coraz większą popularnością serwisów stricte bazujących na contencie wizualnym.
O autorze
1 min czytania 2014-01-23

zdjęcie: instagram.com/victoriassecret

Wysoki nacisk na obraz od zawsze jest dla branży odzieżowej czymś zupełnie naturalnym, ale 2013 rok to spora zmiana w sposobie jego dystrybucji – brandy odzieżowe coraz chętniej i coraz odważniej korzystają z dobrodziejstw dzisiejszej społecznościowej rzeczywistości, podążając w ślad za swoimi konsumentami i ich nawykami.

Dobrym przykładem jest Victoria’s Secret, którą na Instagramie śledzi już ponad 3 milionów użytkowników. Marka jest blisko swoich fanów na co dzień, ale nie stroni również od działań mniej standardowych. W tym roku, jak zawsze huczny, pokaz bielizny miał więc swoją premierę online, a wierni marce konsumenci mogli – za pomocą mobilnej aplikacji – w trakcie trwania show równolegle zapoznawać się z dodatkowymi materiałami o modelkach, strojach i projektantach. Tego typu sposobów wykorzystania zjawiska multiscreeningu (czyli korzystania z kilku urządzeń jednocześnie) w 2014 roku na pewno możemy spodziewać się znacznie więcej.

Obraz w formie statycznej i video docenia również kolejny instagramowy potentat – Burberry, który swój tegoroczny pokaz na Fashion Week postanowił uwiecznić iPhonem 5s. O rezultaty tego eksperymentu nie trzeba się martwić – powstał piętnastominutowy film slowmotion, który tylko w serwisie YouTube obejrzało blisko 350 tys. osób, a relacja z pokazu w formie video i foto – również wykonana telefonem – znalazła swoje miejsce również na Instagramie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli już mowa o smartfonach, to warto wspomnieć, że absolutnym „must have” jest już teraz responsywna strona WWW oraz mobilna aplikacja prezentująca najnowszą kolekcję, trendy i lookbooki. Jednak mobile można potraktować i wykorzystać w tej branży znacznie szerzej, np. oferując zniżki i sprowadzając klienta do sklepu. Poprzez aplikacje mobilne specjalne oferty w 2013 roku rozdawały m.in. takie marki jak GAP, Banana Republic, czy Adidas. W tej dziedzinie mamy też nasz polski akcent – ponad rok temu podobny mechanizm w oparciu o geolokalizacyjną aplikację mobilną wykorzystał Cropp.

Próbując krótko podsumować ten wizualny trend, można powołać się na coraz bardziej popularne teorie związane z powstawaniem społeczeństwa obrazkowego i tym, w jaki sposób konsumpcja treści w mediach społecznościowych oddziałuje na nasz mózg i konsumenckie zachowania. W tym kontekście branża odzieżowa nie ma się czym martwić – warstwa wizualna zawsze była jej mocną stroną, a dystrybucja contentu w erze smartfonów, tabletów i social media jest dzisiaj prostsza niż kiedykolwiek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tekst pochodzi z raporty Marketing na przełomie 2013/2014
Pobierz raport za darmo > 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się