TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Epic Games parodiuje reklamę Apple i odgrywa się za usunięcie gry Fortnite z App Store

Epic Games parodiuje reklamę Apple i odgrywa się za usunięcie gry Fortnite z App Store
Studio Epic Games zaprezentowało nową reklamę, która jest swego rodzaju parodią słynnej kampanii Apple zatytułowanej „1984”. W ten sposób firma odgrywa się na marce za usunięcie gry Fortnite z App Store.
O autorze
1 min czytania 2020-08-19

Kilka dni temu popularna gra Fortnite została usunięta ze sklepu Apple. Powodem tego było wprowadzenie przez studio Epic Games własnego systemu płatności, który omijał standardową 30-procentową opłatę pobieraną przez Apple za transakcje w aplikacjach i grach. Koncern z Cupertino oświadczył, że działanie producenta gier komputerowych narusza zasady sklepu.

W odpowiedzi na blokadę gry Fortnite, Epic Games przygotowało reklamę zatytułowaną „Nineteen Eighty-Fortnite”, która nawiązuje do słynnego spotu Apple wyreżyserowanego przez Ridleya Scotta – „1984”.

W kampanii Epic Games przedstawia koncern technologiczny jako opresyjny system, który „rządzi światem”. Jednocześnie producent gier komputerowych, wykorzystując hashtag #FreeFortnite, zachęca graczy do „dołączenia do walki, by rok 2020 nie stał się 1984” – to z kolei jest nawiązanie do słynnej powieści George’a Orwella, w której kontrolę nad światem przejęło totalitarne państwo, a dominującym uczuciem jest strach.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Travis Scott nawiązał współpracę z popularną grą Fortnite – w jej ramach raper zagrał serię koncertów zatytułowanych „Astronomical”, które można było oglądać na żywo w środowisku gry. Pierwszy występ odbył się 24 kwietnia br. o 1 w nocy i zgromadził przed ekranami laptopów ponad 12 mln osób.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.