Ruszyła kampania 1% podatku od firm dla organizacji społecznych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Ruszyła kampania 1% podatku od firm dla organizacji społecznych

Od ponad 16 lat indywidualni podatnicy mogą przekazywać 1% ze swoich podatków na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. A gdyby taką samą możliwość stworzyć przedsiębiorcom?

Inicjatorem przedsięwzięcia jest Instytut Spraw Obywatelskich. W ekspertyzie „1% podatku od firm dla organizacji pożytku publicznego” Jakub Wygnański przedstawił diagnozę obecnej sytuacji, dobre praktyki naszych południowych sąsiadów oraz propozycje rozwiązań w zakresie wprowadzenia mechanizmu 1% podatku z CIT w Polsce.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Akcję promuje spot z udziałem polskich przedsiębiorców.

Towarzyszy mu również petycja do wicepremiera Piotra Glińskiego, przewodniczącego Komitetu ds. pożytku publicznego.

– Moim zdaniem 1% CIT ma szansę połączyć środowiska pozarządowe, polityczne, samorządowe i przedsiębiorców – nie chciałbym zmarnować tej szansy. Musimy też zdać sobie sprawę z tego, że 1% CIT nie jest pomysłem nowym – on cały czas krąży w środowisku jak kula bilardowa. Powinniśmy robić wszystko, żeby użyć go jako pewnego pretekstu, okazji dla środowiska, żeby zrobić coś razem. Bardzo bym sobie tego życzył. Nie chciałbym, żeby omawiany mechanizm miał prowadzić do budowania przewagi jednych nad drugimi – uważa Jakub Wygnański.

– Budujemy za dużo murów, a za mało mostów. A gdyby tym razem było inaczej? Wierzę, że inicjatywa #1ProcentOdFirm może być czymś, co łączy różne światy. Świat organizacji społecznych, biznes, ale też lokalne samorządy czy administrację rządową” – mówi Ilona Pietrzak, wiceprezes Instytutu Spraw Obywatelskich.

Kampania prowadzona jest w Internecie (głównie social media i Google Ads). Instytut Spraw Obywatelskich jako organizacja pożytku publicznego stara się także o bezpłatną emisję spotu w Telewizji Publicznej i Polskim Radiu. Za koncepcję i produkcję spotu odpowiedzialne jest przedsiębiorstwo społeczne – Fundacja Inkubator Filmowy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij