Różowy Październik w oryginalnym wydaniu – jak marki angażują się w walkę z rakiem piersi

Różowy Październik w oryginalnym wydaniu – jak marki angażują się w walkę z rakiem piersi
Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi i szeregu akcji społecznych wspierających profilaktykę i leczenie nowotworu. Tradycyjnym tego symbolem jest różowa wstążka, ale w tym roku uwagę zwracają kampanie podchodzące do tematu w sposób niestandardowy.
O autorze
3 min czytania 2020-10-09

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem występującym u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%). W Polsce w ciągu roku wykrywa się co najmniej 18-19 tys. zachorowań, a 6 tys. pacjentek umiera. Dane Krajowego Rejestru Nowotworów pokazują, że zachorowalność na raka piersi wśród Polek stale rośnie. Decydujące znaczenie w kontekście profilaktyki mają działania zwiększające świadomość społeczną, w tym te prowadzone przez marki, docierające w dobie social media do większej liczby kobiet niż tradycyjne instytucje.

Your KAYA

Your KAYA, polska marka ekologicznych produktów do higieny intymnej, uruchomiła kampanię społeczną pod hasłem „Idź się zbadaj!”. Do subskrypcji swoich produktów dołącza w prezencie przypinkę przedstawiającą pierś na nogach, która ma przypominać o regularnej diagnostyce piersi. Ponadto w sklepie internetowym pojawiła się przypinka o nazwie „Pierś do przodu”. 10% z jej sprzedaży marka przekaże na konto Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie, która wspiera osoby doświadczone chorobą onkologiczną. Kampanii z przypinkami towarzyszy komunikacja w social media zachęcająca do traktowania biustu z odpowiednią opieką. Na stronie Your KAYA znajdziemy również blog z wpisem o tym, jak zadbać o piersi oraz jak rozpoznać niepokojące objawy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Accidente con Flores

W nawiązaniu do Miesiąca Świadomości Raka Piersi hiszpańskie studio designu Accidente con Flores stworzyło kapsułową kolekcję dodatków i nawiązało współpracę z fotografką Magdaleną Ławniczak, odpowiedzialną za głośny projekt „Body Mirror”. Efektem tej współpracy jest wyjątkowa sesja zdjęciowa, która ma na celu nie tylko przedstawienie oferowanej kolekcji, ale także wizualizację pojęcia siostrzeństwa, podkreślenie wagi samoakceptacji kobiet oraz stymulowanie dyskusji na temat profilaktyki raka piersi. Dochód ze sprzedaży tej kolekcji zostanie przekazany stowarzyszeniu APAAC (the Association of Help to People Affected by Cancer), które wspiera osoby zmagające się z rakiem piersi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spadiora by SuperStyler

Marka Spadiora, autorstwa Marty Lech-Maciejewskiej (blogerki znanej jako SuperStyler), proponuje jedwabne apaszki ze społecznym i feministycznym przekazem. Każda apaszka przedstawia wzór, za którym kryją się konkretne historie i emocje, np. związane z macierzyństwem czy samoakceptacją. Szczególnie ważnym projektem dla autorki jest apaszka o nazwie „Kobiecość”, inspirowana różnorodnością kobiecych piersi. Owoce na apaszce są synonimem zdrowia. Wzór nawiązuje do siły, determinacji, solidarności i piękna, które kryje się właśnie w zdrowiu. Autorka zadedykowała ten model apaszki swojej teściowej, która po wielu latach choroby przegrała walkę z rakiem piersi. W październiku pojawiła się limitowana wersja apaszki „Kobiecość” w różowej odsłonie. Całkowity zysk z jej sprzedaży marka przeznaczy na badania nad rakiem piersi prowadzone przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

KEVIN.MURPHY

W tym roku kampania „Różowa siła” KEVIN.MURPHY ma swoją kolejną odsłonę. Popularna marka kosmetyków do włosów zaproponowała szereg działań zwiększających świadomość na temat profilaktyki, badań i terapii raka piersi. Jednym z elementów tegorocznej kampanii są transmisje live ze specjalistami z różnych dziedzin, m.in. dietetyki, jogi, fizjoterapii i onkologii, aby porozmawiać o tym, jak na różne sposoby można walczyć z rakiem piersi. Marka zaprosiła też fryzjerów do wzięcia udziału w konkursie i publikowania zdjęć lub filmów, które pokazują, jak ta branża wspiera akcję „Różowa Siła”. W ramach kampanii do sprzedaży trafił limitowany zestaw POSITIVELY.PINK z produktami ANGEL.WASH i ANGEL.RINSE wraz apaszką z pozytywnymi hasłami wspierającymi kobiety, którą zaprojektował sam twórca marki i stylista fryzur – Kevin Murphy. Dodatkowo przez cały miesiąc obowiązuje zniżka -10% na wszystkie produkty oznaczone różową wstążką, a 1% z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Federacji Stowarzyszeń Amazonki. Marka przygotowała również broszurę, która pomaga samodzielnie przeprowadzać badania piersi.

Estée Lauder

Od 1 października w perfumeriach Sephora oraz Douglas oraz w salonach firmowych Estée Lauder dostępne są produkty oznaczone różową wstążką. Od 20% do 50% wartości sprzedaży tych produktów będzie przeznaczone na rzecz badań prowadzonych przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Jednak inicjatywa Estée Lauder Poland to nie tylko działania mające na celu przekazanie funduszy na rzecz badań. Marka zaprosiła do współpracy przy tegorocznej kampanii ambasadorów, którzy wystąpi w dedykowanej sesji zdjęciowej, by podkreślić, że różowy to symbol wspólnej walki, w której powinniśmy się wspierać. W kampanii udział wzięli: Anita Włodarczyk, Sandra Kubicka, Joanna Jędrzejczyk, Olivier Janiak, Helena Norowicz, Sonia Ziemba oraz Marta Lech-Maciejewska. Ambasadorzy na swoich profilach social media opisali, co dla nich znaczy różowy kolor w kontekście walki z rakiem piersi.