Paczki masz w POPliżu – nowa strategia komunikacji sieci partnerskiej DHL Parcel

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Paczki masz w POPliżu – nowa strategia komunikacji sieci partnerskiej DHL Parcel

DHL Parcel startuje z zasięgową kampanią edukacyjną, której celem jest promowanie Punktów Obsługi Paczek – nowej „parasolowej” nazwy sieci partnerskiej DHL Parcel. Działania będą prowadzone od 9 listopada do 7 grudnia.

Sieć partnerska DHL Parcel istnieje na polskim rynku od 2015 roku. Liczy 10 000 placówek i jest obecnie największą w kraju platformą tego typu W jej skład wchodzą m.in. Żabki, salony Inmedio, Relay, 1 Minute, sklepy abc, Kaufland a także stacje benzynowe Shell. Ponadto, klienci mają do dyspozycji 170 automatów paczkowych zlokalizowanych przede wszystkim w sklepach Biedronka.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Globalna nazwa sieci partnerskiej DHL to Service Point. Wyniki przeprowadzonego w tym roku badania konsumenckiego SmartScope wykazały, że zdecydowana większość, bo aż ¾ osób aktywnie korzystających z usług kurierskich, wie, że DHL posiada punkty partnerskie, ale wskazanie właściwej nazwy sieci sprawia im kłopot. Badanie po raz kolejny potwierdziło, że w sferze nazewnictwa marek i usług konsumenci zdecydowanie preferują polskie słownictwo. Respondenci ocenili, że nazwy w rodzimym języku są dla nich bardziej zrozumiałe i znacznie łatwiejsze do zapamiętania niż obcojęzyczne.

Wyniki badania oraz rosnące zainteresowanie konsumentów korzystaniem z nadań i odbiorów w punktach DHL Parcel stały się podstawą do opracowania nowej strategii komunikacji sieci partnerskiej DHL. W połowie września br. zarząd DHL Parcel Polska zadecydował, że w działaniach komunikacyjnych będzie stosowane sformułowanie: Punkt Obsługi Paczek (w skrócie POP), będące tłumaczeniem angielskiej nazwy Service Point.

– Głos klientów to najważniejszy drogowskaz we wszystkich obszarach funkcjonowania naszej organizacji. Badania ilościowe z udziałem osób korzystających z usług kurierskich pokazały nam kierunek zmian oraz obszary rozwojowe w dotychczasowej komunikacji. Decyzja o stworzeniu Punktów Obsługi Paczek jest podyktowana przede wszystkim potrzebą dostosowania terminologii obowiązującej w całej naszej grupie do lokalnych uwarunkowań. Naszym głównym celem było stworzenie polskiego odpowiednika nazwy Service Point, który będzie jednoznacznie wskazywał, że dana placówka jest miejscem, w którym można odebrać lub nadać paczkę DHL Parcel. Zależało nam również na tym by nowa nazwa była krótka, łatwa do zapamiętania, a przy tym naturalna dla języka polskiego. Myślę, że obie wersje - zarówno pełna, jak i skrócona, spełniają te kryteria. Spodziewamy się, że dzięki POP, świadomość sieci partnerskiej DHL Parcel wśród polskich konsumentów znacząco wzrośnie – mówi Anna Jędryka, menedżer Działu Marketingu Konsumenckiego i Sprzedaży Detalicznej DHL Parcel.

Nowej strategii komunikacji towarzyszy również zasięgowa kampania edukacyjna wykorzystująca animacje (YouTube, VOD), bannery online (m.in. GDN) , mailingi oraz działania PR, influencer marketing i aktywności w mediach społecznościowych.

– Ideą zaplanowanych przez nas działań jest zaznajomienie konsumentów z Punktami Obsługi Paczek DHL oraz informowanie o ich zaletach. Koncepcja kreatywna opiera się na grze słowem POP, które jest wpisane w hasła wiążące się z największymi atutami naszej sieci: w POPliżu, POPracy, POPołudniu, skocz POPaczkę, POProś o przekierowanie itd. Taka formuła jest bardzo elastyczna i pozwala w lekki, a zarazem kreatywny sposób przekazać nasze key messages. Postanowiliśmy sięgnąć także po nowoczesne narzędzie jakim jest influencer marketing. Ponadto stworzyliśmy zintegrowany z naszą witryną landing page oraz materiały POS. Rozpoczęliśmy również implementację zmiany u naszych partnerów, co wziąwszy pod uwagę imponującą liczebność POPów, stanowi największe wyzwanie. Planujemy sfinalizować ten proces do końca tego roku – zdradza Anna Jędryka.

Za pomysł, koncepcję kreatywną oraz jej realizację odpowiada agencja Kalicińscy, zakupem mediów zajął się dom mediowy Wave Maker. Wybrane działania z obszaru media relations poprowadzi agencja Louder, z kolei zespół z 24/7 Communication będzie odpowiedzialny za influencer marketing. Wsparciem działań na profilu DHL_Parcel Polska na Instagramie zajmie się agencja Up&More.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij