Papierowe gazetki reklamowe najlepsze [badanie]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Papierowe gazetki reklamowe najlepsze [badanie]

Ponad połowa Polaków woli dostawać papierowe gazetki reklamowe, zamiast posługiwać się aplikacjami. Te ostatnie cieszą się zaledwie 15 proc. popularnością wśród konsumentów. Nieco lepszy odbiór mają strony internetowe – wynika z badania przez Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia.

Równocześnie 48% badanych uważa wręcz, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne. Natomiast 1/3 nie wyobraża sobie, by ich sklep mógł z nich zrezygnować.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Konsumenci mają dobrą opinię na temat gazetek – zachęcają one do zakupów, ale jednocześnie pozwalają na oszczędności w domowym budżecie. Ta szczególna cecha przypisywana gazetce czyni ją tak skuteczną w działaniach sprzedażowych – mówi Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia.

Aż 84%osób, które przeglądają gazetki, dzieli się pozyskanymi z nich informacjami z rodziną i znajomymi. W oczach konsumentów ten kanał komunikacji jest bardzo istotny, ponieważ niejednokrotnie pomaga stworzyć listę zakupów i często zwraca uwagę na produkty, których dany konsument nie kupuje na co dzień. Gazetki reklamowe są niezbędnym elementem podejmowania decyzji zakupowych w wielu domach, aż 52 procent badanych stwierdziło, że ulubioną przez nich formą gazetek reklamowych są te w wersji papierowej, co pozostawia w tyle elektroniczne na stronie internetowej (wybór 23%) oraz w aplikacji mobilnej sklepu (15%). Czasami jest to nawet czynnik determinujący wybór sklepu, w którym klient dokonuje zakupu.

– Badanie potwierdza, że dla sieci handlowych gazetka drukowana jest nadal podstawową formą komunikacji promocji do klienta. Wskazując gazetkę jako wiarygodne źródło informacji, respondenci potwierdzają także, że ta forma komunikacji jest dla nich nie tylko ważna, ale co bardziej istotne, rzetelna. To właśnie na podstawie gazetki klienci są w stanie określić, do której sieci handlowej warto wybrać się na codzienne czy tygodniowe zakupy – mówi Marcin Kłósek, kierownik ds. marketingu wydawniczego z Tesco Polska.

Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij