– System identyfikacji wizualnej wraz z nowym logo ma nam umożliwić jasne komunikowanie, że wspólnie z twórczymi i przedsiębiorczymi mieszkańcami budujemy miasto nowoczesnych technologii, pełne zieleni, przyjazne, żyjące w harmonii z naturą i człowiekiem. Nowy system pozwoli nam tworzyć wizerunek miasta pełnego energii, innowacyjnego, rozwijającego się i otwartego na świat. Żeby budować razem, musimy mówić tym samym językiem, który wszyscy rozumiemy i który nas identyfikuje. System identyfikacji wizualnej jest swojego rodzaju alfabetem, za pomocą którego piszemy nową historię miasta, rozpoczynamy nowy rozdział – mówi prezydent Piotr Korytkowski.
Prace nad logo trwały około ośmiu miesięcy łącznie z przerwami wywołanymi przez pandemię. Opracowała je, działająca również na rynkach zagranicznych, agencja PG Branding z Warszawy we współpracy z Wydziałem Strategii i Marketingu Urzędu Miejskiego. Wybrana koncepcja była czwartą z kolei przygotowaną przez specjalistów.
Zobacz również
Co wyraża nowe logo?
– Mówi o nowoczesnej, pozytywnej energii wprawionej w ruch. Mówi, że Konin to miasto pełne energii. Ta energia płynie nieustannie i ciągle jest doładowywana przez ludzi, nowe inicjatywy i działania. Ta energia jest kreatywna i przedsiębiorcza, jest też odnawialna. Płynie nieprzerwalnie, wzrasta i namnaża się . Generuje jeszcze więcej energii i jeszcze więcej korzyści. Oznacza to więcej dobra, kreatywności, zdrowia, radości, dobrobytu – tłumaczy Agnieszka Gołębiowska, kierownik Wydziału Strategii i Marketingu.
Logo Miasta jest unikalne poprzez specjalnie stworzoną czcionkę – Konin Sans oraz zastosowanie płynącej kreski dającej wrażenie ruchu, dynamiki, stwarzającej możliwość wprowadzania dodatkowych oznaczeń typu „Konin – tu płynie energia nowoczesnych technologii”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Koszt opracowania całego systemu identyfikacji wizualnej to 68.800 zł. Zlecenie obejmowało m.in.: projekt logo Konina wraz z wizualizacjami jego zastosowania i księgą znaku; kolory firmowe; schemat zastosowania na materiałach promocyjnych; schemat systemu informacyjnego urzędu; propozycję gadżetów promocyjnych dla miasta; szablony plakatów wydarzeń miejskich; opracowanie pomysłu kreatywnego na kampanię wizerunkową; wytyczne dla zdjęć i filmów promocyjnych – sposób kadrowania, kolorystyka, tempo montażu itp.; księgę systemu identyfikacji wizualnej. W związku z wprowadzeniem nowego logo odświeżona zostanie miejska strona internetowa oraz wszystkie kanały komunikacji społecznościowej miasta. Dodajmy, że wszystkie zasady stosowania nowej identyfikacji zawiera księga znaku, która będzie dostępna na www.konin.pl. Tym samym wychodzi z użycia poprzedni znak „KONin witaj!”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla wielu inwestorów, zarówno lokalnych, jak i zewnętrznych, bardzo ważny jest jasny i czytelny przekaz, że miasto, w którym mają inwestować to miejsce otwartych i odważnych ludzi, miasto szanujące środowisko naturalne i jednocześnie wspierające kreatywność i przedsiębiorczość. Miasto, w którym szanuje się wartości takie, jak: radość współtworzenia, wzajemne zaufanie i harmonię z naturą. Te wszystkie elementy i wartości są nam bliskie a nowy system identyfikacji wizualnej to odzwierciedla. Chciałbym życzyć mieszkańcom, urzędnikom, by z satysfakcją nieśli nowe logo w przyszłość miasta, w którym płynie energia – zaznaczył prezydent Piotr Korytkowski.