TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Co dał mi Festiwal Cannes Lions? – relacje laureatów Young Creatives Clients cz. 2

Co dał mi Festiwal Cannes Lions? – relacje laureatów Young Creatives Clients cz. 2
Do 7 marca trwa przyjmowanie zgłoszeń do organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkursu Young Creatives Clients 2014. Sprawdziliśmy z czego czerpią inspiracje i jak wspominają wyjazd na Festiwal w Cannes laureaci poprzednich edycji.
O autorze
4 min czytania 2014-03-06

więcej o konkursie >>> 

– To co najbardziej zaskoczyło mnie, oczywiście w pozytywnym wymiarze, to wiedza, którą można zastosować w codziennej pracy. Szczególnie warsztaty oraz niektóre wykłady kładły nacisk na to, żeby zrozumieć jak do kreacji podchodzi klient, a jak agencja – mówi o Festiwalu Cannes Lions Piotr Tytyk, Brand Manager, Hasbro, Zwycięzca Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2013 roku. – Zrozumienie wzorów kreatywnych z jakich korzystają agencje oraz ich podejścia do briefu i samego procesu kreacji dało mi kompletnie nowe spojrzenie na to, jak powinna wyglądać komunikacja klient-agencja, co znacząco ułatwia mi codzienną pracę – dodaje Tytyk. 

– Wyjazd poszerzył moje horyzonty. Pokazał inteligentne, niesztampowe rozwiązania wykorzystujące najnowsze osiągnięcia i technologie. Reklama nie kończy się przecież na demo produktu w TV. Realia są jednak inne. Marketerzy często boją się zaryzykować. Mam nadzieję, że pokolenie Y wywróci do góry nogami obecne status quo – tak obecność na Festiwalu Cannes Lions podsumowuje Ewelina Łozowska, Starszy Specjalista ds. komunikacji marketingowej, RWE, Zwyciężczyni Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2011 roku.

Piotr Tytyk, Brand Manager, Hasbro, Zwycięzca Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2013 roku

Jak wygląda Pana praca, rozumiana jako proces twórczy nad konceptem kreatywnym? Czy obowiązują w niej jakieś zasady, metodyka i pewna rutyna czy jest to proces w pełni spontaniczny i za każdym razem inny?

Tworząc koncept kreatywny zawsze staram się wychodzić od założeń strategicznych i poruszać się w ich ramach. Sam proces jest spontaniczny i ciężko nad nim zapanować, szczególnie w ramach określonej ilości czasu, jednak wszystkie koncepcje, które powstają w tym procesie na koniec są filtrowane przez pryzmat wcześniejszych założeń strategicznych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z czego Pan czerpie inspiracje w pracy?

Przyznam szczerze, że bardzo dużo czerpię inspiracji z pracy innych marketerów, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Staram się zapamiętać ciekawe rozwiązania jakie podpatruję w komunikacji marek, czasami z bardzo odległych kategorii od tej, którą się w danym momencie zajmuję. Wykorzystuję podpatrzone rozwiązania adaptując je odpowiednio do swojej kategorii i czasami przydają się w najmniej spodziewanych momentach ;).

Czego się Pan spodziewał po festiwalu w Cannes? Jak to korespondowało z rzeczywistością na miejscu?

Wyjazd do Cannes był dla mnie pewnego rodzaju zagadką, ponieważ z założenia jest to festiwal dedykowany głównie agencjom reklamowym i domom mediowym. Jako osoba pracująca po stronie klienta, nie do końca wiedziałem co mogę wynieść z w festiwalu, oprócz udziału w prestiżowym konkursie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To co najbardziej zaskoczyło mnie, oczywiście w pozytywnym wymiarze, to wiedza, którą można zastosować w codziennej pracy. Szczególnie warsztaty oraz niektóre wykłady kładły nacisk na to, żeby zrozumieć jak do kreacji podchodzi klient, a jak agencja. Zrozumienie wzorów kreatywnych z jakich korzystają agencje oraz ich podejścia do briefu i samego procesu kreacji dało mi kompletnie nowe spojrzenie na to, jak powinna wyglądać komunikacja klient-agencja, co znacząco ułatwia mi codzienną pracę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co Pan zapamięta najdłużej z wyjazdu do Cannes?

Z pewnością ciekawych ludzi oraz wyjątkowych liderów, jakich można posłuchać podczas wykładów. To, że osoby z tak dużym doświadczeniem chcą się dzielić wiedzą, jaką zdobywały przez lata praktyki zawodowej z szerokim gronem odbiorców jest bardzo budujące i inspirujące. Dzięki takim wystąpieniom można poznać kierunek, w jakim obecnie zmierzają marketing i zarządzanie.

Czy wyjazd do Cannes wg Pana przekłada się na jakieś korzyści w pracy zawodowej? Jak?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes, to nie tylko wydarzenie skupiające się wokół kreacji. To przede wszystkim zbiór najlepszych na świecie case’ów biznesowych w pigułce. Każdy kto bierze udział w tak wielowymiarowym wydarzeniu, może skupić się na elementach dla niego istotnych.

Z przedstawionych case’ów starałem się wyciągnąć to co jest dla mnie istotne w codziennej pracy – strategię marki, drogę od insightu do kreacji czy najlepsze przykłady współpracy między agencją, a klientem.

Udział w festiwalu sprawia, że można spojrzeć na swoją markę z innej perspektywy, co z pewnością przekłada się na korzyści w pracy zawodowej.

Czy oprócz kwestii zawodowych, jakie inne korzyści przynosi wyjazd na festiwal w Cannes – dlaczego warto tam pojechać? Czego można doświadczyć, co zobaczyć?

Poza niezwykłym doświadczeniem w wymiarze zawodowym, festiwal w Cannes to również wydarzenie towarzysko-rozrywkowe. Niezliczona liczba imprez towarzyszących festiwalowi daje możliwość spędzenia czasu w towarzystwie fajnych ludzi z całego świata, którzy dzielą tę samą pasję. To właśnie ludzie tworzą atmosferę tego festiwalu, a Cannes jako jeden z najpiękniejszych kurortów jest idealnym miejscem na takie wydarzenie. Możliwość dobrej zabawy i wymiany doświadczeń z kreatywnymi ludźmi z całego świata to równie ważny aspekt tej imprezy, jak kwestie zawodowe.

Reklama obecnie zmierza w kierunku rozrywki i taki też jest ten festiwal, pełen ważnych treści podanych w kreatywny sposób, w luźnej atmosferze słonecznej, francuskiej riwiery.

Ewelina Łozowska, Starszy Specjalista ds. komunikacji marketingowej, RWE, Zwyciężczyni Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2011 roku

Jak wygląda Pani praca, rozumiana jako proces twórczy nad konceptem kreatywnym? Czy obowiązują w niej jakieś zasady, metodyka i pewna rutyna czy jest to proces w pełni spontaniczny i za każdym razem inny?

Z konceptem kreatywnym jest jak z nowo poznanymi ludźmi. Albo zaskoczy od razu, albo trzeba się sporo nagimnastykować. Czasami próbuję różnych metod kreatywnych. Niektóre potrafią przynieść niezłe efekty. Ostatnio pozytywnie zaskoczyła mnie metoda disruption.

Z czego Pani czerpie inspiracje w pracy?

Inspiracje w pracy czerpię ze świata poza pracą.

Czego się Pani spodziewała po festiwalu w Cannes? Jak to korespondowało z rzeczywistością na miejscu?

Jadąc do Cannes nie miałam pojęcia jakiej rangi jest to impreza. Były to moje początki z reklamą i marketingiem w ogóle. Tym lepiej, że od razu miałam okazję poznać świat reklamy w swojej okazałości. Nie sądziłam, że program festiwalu będzie tak ciekawy, że wygra konkurencję z plażą.

Co Pani zapamięta najdłużej z wyjazdu do Cannes?

Liczbę kreatywnych osób z całego świata na metr kwadratowy i najlepiej przyrządzone mule jakie kiedykolwiek jadłam.

Czy wyjazd do Cannes wg Pani przekłada się na jakieś korzyści w pracy zawodowej?

Wyjazd poszerzył moje horyzonty. Pokazał inteligentne, niesztampowe rozwiązania wykorzystujące najnowsze osiągnięcia i technologie. Reklama nie kończy się przecież na demo produktu w TV. Realia są jednak inne. Marketerzy często boją się zaryzykować. Mam nadzieję, że pokolenie Y wywróci do góry nogami obecne status quo.

Czy oprócz kwestii zawodowych, jakie inne korzyści przynosi wyjazd na festiwal w Cannes – dlaczego warto tam pojechać? Czego można doświadczyć, co zobaczyć?

Nie powiem, że warto tam pojechać – do Cannes trzeba pojechać! Nowe znajomości, inspiracje. Cannes Lions wyznacza trendy nie tylko w branży. Nie zapominajmy, że nie jest to festiwal reklamy, tylko kreatywności.

Poznaj Jurorów konkursu >>>

Przeczytaj opinie innych Laureatów >>>

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.