Marki na przełomie 2020/2021: Komputronik

Marki na przełomie 2020/2021: Komputronik

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Komputronik? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Komputronik opowiada Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik.

Największy sukces dla Państwa marki w 2020 roku

2020 rok jest szalenie nieprzewidywalny. Większość aktywności marketingowych, jakie mieliśmy zaplanowane musieliśmy bardzo szybko zweryfikować. Pandemia koronawirusa wymusiła na nas zmianę podejścia do planowania. Liczyła się szybkość reakcji, odpowiedni dobór narzędzi i kanałów. Ograniczenia w handlu spowodowały zmiany w zachowaniu konsumentów. Myślę, że największym sukcesem naszej marki jest rozwój e-commerce i znaczna poprawa wyników. Tylko podczas lockdownu ruch na naszej stronie zwiększył się o kilkadziesiąt procent. Udało nam się odpowiedzieć na potrzeby rynku i nie tylko zapewniliśmy dostępność sprzętu, ale też podjęte działania marketingowe skierowały klientów do naszego sklepu.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2020 roku

W tym roku musieliśmy zmierzyć się z dwoma wyzwaniami. Pierwszym jest epidemia koronawirusa, która wywróciła wszystko do góry nogami. Nie mieliśmy „typowego” kalendarza akcji marketingowych, zmienił się też koszyk zakupowy, mocno rozwinął się e-commerce i digital. Po blisko 9 miesiącach od wybuchu pandemii myślę, że udało nam się przekuć to wyzwanie w sukces.

Drugim wyzwaniem była dla nas negatywna i niezrozumiała decyzja leszczyńskiego oddziału Urzędu Celno-Skarbowego, która zmusiła nas do rozpoczęcia postępowania sanacyjnego. Od marca, kiedy sąd wyraził zgodę na otwarcie procesu sanacyjnego, razem z wyznaczonym Zarządcą – kancelarią Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A. – skutecznie realizujemy poszczególne etapy postępowania sanacyjnego. Pomimo początkowej niepewności mogę powiedzieć, że również z tego kryzysu udało nam się wyjść mocniejszymi. Jak pokazują ostatnie wyniki sprzedaży udało nam się ustabilizować naszą pozycję na rynku.

3 najciekawsze akcje, jakie prowadzili Państwo w 2020 roku

Ze względu na koronawirusa wiele akcji i wydarzeń musieliśmy odłożyć w czasie lub z nich zrezygnować. Na pewno mogę wyróżnić tutaj działania RTM, czyli przygotowanie ofert i komunikacji marketingowej pod bieżące potrzeby konsumentów. Na początku pandemii uruchomiliśmy dedykowane akcje Praca Zdalna czy Nauka Zdalna, w których klienci mogli znaleźć niezbędny sprzęt do nauki i pracy. Konsekwentnie kierowaliśmy ruch na stronę komputronik.pl, która koncentruje się głównie na potrzebach klientów, daje możliwość personalizowania komunikatów i docierania do precyzyjnych grup odbiorców z dedykowaną dla nich ofertą.

Jako firma odpowiedzialna społecznie zaangażowaliśmy się także w działania wspierające szpitale i medyków.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Najważniejsze kanały komunikacji to zdecydowanie online: social, wideo, display i SEM. Jako Komputronik mocno stawiamy na obecność w tych kanałach i prowadzenie ciekawej i niestandardowej komunikacji z konsumentami. Dzięki temu udaje nam się skutecznie docierać do konsumentów i umacniać naszą pozycję na rynku.

Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2021 roku? W jakie nowe narzędzia i kanały planują Państwo zainwestować?

Będziemy dalej korzystać z rozwiązań digitalowych. Myślę, że znaczną część materiałów własnych, m.in. POS czy gazetek będziemy digitalizować. To nie tylko większa efektywność dotarcia, ale także mniejsze oddziaływanie na środowisko. W przyszłym roku będziemy chcieli postawić na bardzo spersonalizowany przekaz do każdego klienta. Użyjemy naszych narzędzi e-commerce do segmentacji oraz wielu danych o zachowaniach klientów, które już w firmie posiadamy, tak by przygotowywać oferty, promocje i komunikaty jak najbardziej dopasowane do ich potrzeb.

Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?

Do najważniejszych trendów marketingowych zaliczyłabym budowanie relacji z klientami, działania omnichannel oraz personalizację przekazu. Z doświadczenia wiem, że klienci nie oczekują już tylko gotowego produktu, ale też wartości dodanych: wiedzy i umiejętności, chcą, żeby marka odzwierciedlała ich wewnętrzne „ja” i komunikowała się z nimi w spersonalizowany sposób. Naszym zadaniem jest odpowiedzenie na te potrzeby.

Omnichannel pozwala nam osiągnąć efekt synergii wizerunkowej. Klient szuka danego produktu w wyszukiwarce, a później jest umiejętnie przez nas prowadzony w kolejnych kanałach i przy wykorzystaniu różnych narzędzi. Takie działania doprowadzają finalnie do zakupu danej rzeczy, czyli są w stu procentach efektywne.

Jak duży budżet jest przeznaczany na działania digitalowe? Jak to wygląda na tle innych działań? Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2021 r.?

Wydatki na działania digitalowe stanowią zdecydowaną większość naszego budżetu marketingowego. To właśnie tam chcemy docierać z komunikacją do naszych klientów. Jest to także najbardziej efektywne rozwiązanie, które pozwala na precyzyjne targetowanie reklam. W przyszłym roku będziemy dalej stawiać na działania w digitalu, które oczywiście będą uzupełniane działaniami ATL i BTL.

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Branża marketingowa w Polsce nieustannie się rozwija. Wiele firm korzysta ze wsparcia agencji marketingowych i PR-owych, z którymi starają się stworzyć intrygujący content. Nadal widać, że większość działań to działania zasięgowe, dlatego nie słabnie znaczenie reklamy w prasie, radiu i telewizji. Jednocześnie łatwo zauważyć nieustannie rosnące zainteresowanie działaniami digital. To te rozwiązania pozwalają skutecznie dotrzeć z komunikacją do klientów. Najważniejsze jednak jest przygotowanie ciekawego, rzetelnego i wyróżniającego się contentu, zwłaszcza w dobie fake news.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Będziemy dalej rozwijać platformę e-commerce przy wykorzystaniu potencjału jaki daje omnichannel. Mocno chcemy stawiać także na rozbudowę usług dodatkowych, po które coraz chętniej sięgają współcześni konsumenci. Naszym głównym celem jest ułatwianie robienia zakupów.

Jednocześnie będziemy rozwijać ofertę dla firm. Jako jedyni na rynku posiadamy kompleksową ofertę dla małych, średnich i dużych firm – możemy zapewnić im dostęp do najnowszego sprzętu i jednocześnie pomóc wdrożyć najnowocześniejsze systemy informatyczne. Przedsiębiorcy mogą korzystać także z szerokiego wachlarza outsourcingu usług, m.in. druku czy IT, co pozwala na optymalizację ich strategii biznesowych.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij