Komentarz Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB do decyzji IKEA o zaniechaniu wydawania katalogu

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Komentarz Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB do decyzji IKEA o zaniechaniu wydawania katalogu

Według Konrada Grussa, prezesa IKEA, decyzja podyktowana była tym, że „klienci zmienili się diametralnie”. Zatem katalog ma być zastąpiony przez aplikacje, media społecznościowe i stronę internetową. Nie podważając merytorycznych przesłanek leżących u podstaw decyzji zarządzających firmą IKEA, pragniemy w tym kontekście zwrócić uwagę na polski rynek i polskiego konsumenta.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na podstawie badań, zrealizowanych przed dwoma miesiącami przez Stowarzyszenie wspólnie z ARC Rynek i Opinia możemy stwierdzić, że w świetle wyników tego badania decyzja IKEA nie spodoba się Polakom.

Drukowane materiały reklamowe – w tym i katalogi – dostarczane bezpośrednio do skrzynek to preferowane przez Polaków formy reklamy i źródło informacji. Ponad połowa badanych oświadczyła, że woli dostawać papierowe materiały reklamowe, zamiast posługiwać się aplikacjami (te cieszą się 15 proc. popularnością wśród konsumentów).

Na podstawie tych samych, reprezentatywnych badań możemy napisać, że gazetki reklamowe, a także katalogi takie, jak ten wydawany przez IKEA, są w oczach polskich konsumentów najmniej irytującymi kanałami komunikacji marketingowej. Co ciekawe, po drugiej stronie skali znajdują się m.in. reklamy na stronach www, które irytują co drugą osobę.

Taka percepcja przekłada się na skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji marketingowej. Charakter papierowych materiałów reklamowych sprawia, że kontakt z nimi w niemal 3/4 przypadków przekłada się na zakup produktu lub usługi. Ta forma dotarcia do konsumenta to narzędzie marketingu offline, z którego wycofuje się właśnie IKEA.

- Jeśli jesteś jak IKEA możesz zrezygnować z katalogu, ale jeśli chcesz być jak IKEA, nie możesz z niego zrezygnować. IKEA zbudowała swoją markę w dużej mierze, właśnie dzięki katalogowi. Teraz jest międzynarodowym gigantem i może eksperymentować – komentuje Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.

Tymczasem marketerzy z polskich sieci handlowych, zbadani przez AC Nielsen (sierpień- wrzesień 2020r.), mówią wprost: Papierowe gazetki i katalogi to najlepsza i najskuteczniejsza forma komunikacji z konsumentami w przypadku, gdy kryterium jest realizacja celu sprzedażowego. Takie stanowisko popiera Rada ds. rynku DM w Polsce, działająca przy PSM SMB.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij