SegregAkcja – nowe oznaczenia na opakowaniach produktów z Biedronki

Aby zachęcić klientów do segregacji odpadów, Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów swoich marek własnych. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy.
O autorze
1 min czytania 2021-01-12

Do wytworzenia jednej polarowej bluzy lub śpiwora potrzeba 35 półtoralitrowych butelek PET. Wystarczy zaledwie jedna więcej, by z odpadów mógł powstać nowy dywan. Kluczem do ponownego wykorzystania opakowań jest właśnie odpowiednia segregacja, to ona jest pierwszym krokiem do recyklingu. To, czy opakowanie po produkcie trafi do właściwej frakcji, jest niezwykle istotne. Nieprawidłowa segregacja uniemożliwia bowiem efektywny odzysk surowca bądź znacznie pogarsza jego jakość. Codziennie więc każdy z nas wybiera, czy plastikowy kubek po jogurcie lub szklana butelka zyskają nowe życie, czy trafią na składowisko, gdzie spędzą kolejnych kilkaset lat.

– Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.

Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 roku – od opakowania Chipsów marki TOP. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Co więcej, gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj